Okužba s prijetnimi posledicami

Test: Ford Kuga 2.0 TDCi 4x4 Trend

Pazite se, prihaja Kuga. Pravzaprav je že prišla, pa ne tista, ki bi množično kosila smrt, ampak avtomobilska, ki lahko povzroči »okužbo« tistih, ki se ozirajo za športnimi terenci, in vnese nemir med tekmece v tem razredu. Fordova Kuga s svojim navidezno posrečenim imenom Fordov modri oval postavlja v zelo priljubljeno avtomobilsko skupino, kjer je v ospredju predvsem vožnja po asfaltu, manj pa po blatnih brezpotjih. Zato Kuga na svoji dinamično oblikovani zunanjosti premore nekaj šminkerskih detajlov, ki se dobro skladajo s hišno oblikovalsko filozofijo, nikjer pa ni zaslediti robatosti in grobosti. Pravzaprav je med vsemi tovrstnimi avtomobili Fordov prvenec videti še najmanj terenski, svojo simpatično podobo pa razkazuje z izrazitimi lučmi, velikimi steklenimi površinami in obrobami pod sprednjim in zadnjim odbijačem.

V notranjosti pravzaprav ni nobenega naključja, ampak zgolj preverjena Fordova linija novejšega oblikovanja armaturne plošče in drugih delov potniške kabine. To pomeni, da so pred voznikovimi očmi pregledni merilniki, da so vsa stikala na dostopnih mestih, hkrati pa tudi, da je ročica ročne zavore nekoliko nenavadna in da je radijski sprejemnik v osnovi brez brezžične povezave z mobilnim telefonom. Nekoliko razočara dokaj skromno odmerjen prtljažni prostor, še zlasti, če je Kuga namenjena družinski rabi, ampak v tej velikostni skupini pač ni mogoče pričakovati čudežev. Potniško udobje je na solidni ravni, spredaj se seveda sedi bolje kot zadaj, težav z bližino strehe pa ni nikjer.

Med bolj nelogične in zamudne stvari se pri Kugi uvršča odpiranje pokrova motorja, ki ga je treba odpraviti z vtikanjem ključa v odprtino pod znakom na maski hladilnika. Motor je za zdaj en sam, vendar v celoti ustreza Kuginemu karakterju. Turbodizelski štirivaljnik je v začetku nekoliko robat, a se kmalu segreje na delovno temperaturo in potem je njegov hrup dobro zadušen pred vdorom v potniško kabino. Motor premore več kot zadovoljivo prožnost že pri nizkih vrtljajih in šeststopenjski menjalnik je dobro preračunan na njegove zmogljivosti. Vozniku zato ni treba pogosto posegati po prestavni ročici, nenazadnje pa se ugodna uglašenost zrcali tudi v znosni porabi goriva.

Nobenega dvoma ni, da se Kuga neprimerno bolje znajde na gladkih asfaltiranih cestah kot na slabših poteh brez oprijemljive podlage. Štirikolesni pogon deluje samodejno in nanj voznik neposredno ne more vplivati; njegovo delovanje lahko začuti v ovinkih, kjer bi zgolj z oprijemom enega para koles avtomobil spodneslo in seveda pri premagovanju lažjih brezpotij oziroma nekaj centimetrov snega. Zahtevnejšim terenskim podvigom Kuga in velika večina tekmecev pač ni kos.

Ima pa zato ta športni terenec zagotovo druge prednosti, ki očitno med nakupnimi nagibi številnih štejejo dovolj, nenazadnje precej uravnoteženo ceno. Konkurenčna tekma s prihodom Fordove »epidemije« seveda dobiva nov zagon.

Osnovni tehnični podatki:

Mere: d. 4,443, š. 1,842, v. 1,710 m, medosje 2,690 m

Prostornina prtljažnika: 360/1355 l

Teža (prazno v./ dovoljena): 1513/2130 kg

Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski

Gibna prostornina: 1997 ccm

Največja moč pri v/min: 100 kW/136 KM pri 4000

Največji navor pri v/min: 320 pri 2000

Najvišja hitrost: 180 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 10,7 s

Poraba goriva po EU norm.: 8,1/ 5,4/ 6,4 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 169 (Euro IV)

Maloprodajna cena: 28.500 EUR

Uvoznik: Summit Motors, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

GG Plus / četrtek, 25. december 2014 / 17:15

Bog je tisti, ki še prinaša veselje

Življenje prevečkrat slikamo samo s tiste temne, težke, včasih katastrofične strani. Verjamem, da se ljudje težko zbujajo v takšen svet in da v njem težko živijo in zaspijo. Vendar to ni vsa resničnos...

Objavljeno na isti dan


Kronika / sobota, 9. februar 2013 / 07:00

Okradli domačinko

Zminec - V torek popoldne so trije neznanci v Zmincu okradli 72-letno domačinko. Dva sta jo ogovorila, tretji pa je izkoristil njeno nepozornost in iz hiše ukradel denar in zlatn...

Šport / sobota, 9. februar 2013 / 07:00

Slovenski skakalci prepričljivo slavili v Willingenu

Willingen - Slovenski smučarski skakalci Jurij Tepeš, Jaka Hvala, Peter Prevc in Robert Kranjec so zmagovalci ekipne tekme za svetovni pokal v Willingenu. V vodstvu so b...

Šport / sobota, 9. februar 2013 / 07:00

Faku bron v sprintu, zmaga Svendsnu

Nove Mesto - Slovenski biatlonec Jakov Fak je na svetovnem prvenstvu v Novem mestu na Češkem osvojil bronasto medaljo. Za Faka je bila to že četrta medalja na svetovnih prvenstvi...

GG Plus / sobota, 9. februar 2013 / 07:00

Nogometni strokovnjaki Real Madrida tudi v Kranju

Nogometna šola Realmadrid Campus Experiance bo letos poleti prvič potekala tudi v Sloveniji, izkušnje bodo vrhunski nogometni strokovnjaki v začetku julija razdajali tudi v Kranju, ki so ga Španci pre...

GG Plus / sobota, 9. februar 2013 / 07:00

Evangelij po Tomažu

Danes bo eden najvidnejših slovenskih likovnih umetnikov dopolnil sedemdeset let: Tomaž Kržišnik, akademski slikar, oblikovalec in scenograf, rodil se je 9. februarja 1943 v Žireh, kjer tudi zdaj živi...