Okužba s prijetnimi posledicami
Test: Ford Kuga 2.0 TDCi 4x4 Trend
Pazite se, prihaja Kuga. Pravzaprav je že prišla, pa ne tista, ki bi množično kosila smrt, ampak avtomobilska, ki lahko povzroči »okužbo« tistih, ki se ozirajo za športnimi terenci, in vnese nemir med tekmece v tem razredu. Fordova Kuga s svojim navidezno posrečenim imenom Fordov modri oval postavlja v zelo priljubljeno avtomobilsko skupino, kjer je v ospredju predvsem vožnja po asfaltu, manj pa po blatnih brezpotjih. Zato Kuga na svoji dinamično oblikovani zunanjosti premore nekaj šminkerskih detajlov, ki se dobro skladajo s hišno oblikovalsko filozofijo, nikjer pa ni zaslediti robatosti in grobosti. Pravzaprav je med vsemi tovrstnimi avtomobili Fordov prvenec videti še najmanj terenski, svojo simpatično podobo pa razkazuje z izrazitimi lučmi, velikimi steklenimi površinami in obrobami pod sprednjim in zadnjim odbijačem.
V notranjosti pravzaprav ni nobenega naključja, ampak zgolj preverjena Fordova linija novejšega oblikovanja armaturne plošče in drugih delov potniške kabine. To pomeni, da so pred voznikovimi očmi pregledni merilniki, da so vsa stikala na dostopnih mestih, hkrati pa tudi, da je ročica ročne zavore nekoliko nenavadna in da je radijski sprejemnik v osnovi brez brezžične povezave z mobilnim telefonom. Nekoliko razočara dokaj skromno odmerjen prtljažni prostor, še zlasti, če je Kuga namenjena družinski rabi, ampak v tej velikostni skupini pač ni mogoče pričakovati čudežev. Potniško udobje je na solidni ravni, spredaj se seveda sedi bolje kot zadaj, težav z bližino strehe pa ni nikjer.
Med bolj nelogične in zamudne stvari se pri Kugi uvršča odpiranje pokrova motorja, ki ga je treba odpraviti z vtikanjem ključa v odprtino pod znakom na maski hladilnika. Motor je za zdaj en sam, vendar v celoti ustreza Kuginemu karakterju. Turbodizelski štirivaljnik je v začetku nekoliko robat, a se kmalu segreje na delovno temperaturo in potem je njegov hrup dobro zadušen pred vdorom v potniško kabino. Motor premore več kot zadovoljivo prožnost že pri nizkih vrtljajih in šeststopenjski menjalnik je dobro preračunan na njegove zmogljivosti. Vozniku zato ni treba pogosto posegati po prestavni ročici, nenazadnje pa se ugodna uglašenost zrcali tudi v znosni porabi goriva.
Nobenega dvoma ni, da se Kuga neprimerno bolje znajde na gladkih asfaltiranih cestah kot na slabših poteh brez oprijemljive podlage. Štirikolesni pogon deluje samodejno in nanj voznik neposredno ne more vplivati; njegovo delovanje lahko začuti v ovinkih, kjer bi zgolj z oprijemom enega para koles avtomobil spodneslo in seveda pri premagovanju lažjih brezpotij oziroma nekaj centimetrov snega. Zahtevnejšim terenskim podvigom Kuga in velika večina tekmecev pač ni kos.
Ima pa zato ta športni terenec zagotovo druge prednosti, ki očitno med nakupnimi nagibi številnih štejejo dovolj, nenazadnje precej uravnoteženo ceno. Konkurenčna tekma s prihodom Fordove »epidemije« seveda dobiva nov zagon.
Osnovni tehnični podatki:
Mere: d. 4,443, š. 1,842, v. 1,710 m, medosje 2,690 m
Prostornina prtljažnika: 360/1355 l
Teža (prazno v./ dovoljena): 1513/2130 kg
Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski
Gibna prostornina: 1997 ccm
Največja moč pri v/min: 100 kW/136 KM pri 4000
Največji navor pri v/min: 320 pri 2000
Najvišja hitrost: 180 km/h
Pospešek 0-100 km/h: 10,7 s
Poraba goriva po EU norm.: 8,1/ 5,4/ 6,4 l/100 km
Emisija CO2 g/km: 169 (Euro IV)
Maloprodajna cena: 28.500 EUR
Uvoznik: Summit Motors, Ljubljana