Učna ura na brezpotju

Test: Renault Koleos 2.0 dCi Dynamique

Francoski Renault ne sodi med avtomobilske znamke, ki bi se pogosto dokazovale z modeli, pri katerih so gnana vsa štiri kolesa. Nekaj poskusov v tej smeri je sicer že bilo, nikoli doslej pa še niso spravili na svet »pravega« športnega terenca. Resnici na ljubo je treba povedati, da tudi Koleos, ki je svoj cestni krst končno doživel sredi lanskega leta, ni povsem avtohton francoski izdelek, kajti precejšen del mehanske genetike si deli z Nissanovim X-Trailom, proizvodnja pa poteka v obratih južnokorejskega Samsung Motorsa, ki je prav tako del skupine Renault.

 

Če bi organizirali lepotno tekmovanje te priljubljene avtomobilske skupine, se Koleos bržkone ne bi prebil v finale, saj njegova zunanjost ni izjemno vpadljiva, niti ne več v skladu z vsemi modnimi smernicami, ali vsaj ne v celoti z evropskim okusom. Podoba sprednjega dela se spogleduje z Renaultovo celostno podobo, zadek je prirezan skoraj kupejevsko, bočne linije skušajo delovati dinamično, ampak celota pač ni takšna, da bi zastajal dih. Tudi notranjost le delno spominja na ostale Renaultove modele. Že res, da za odklepanje in zagon motorja skrbi elektronska kartica in da se trikraki volanski obroč dobro poda rokam, toda stikala klimatske naprave in še nekaj drugih je prenizko na sredinski konzoli in predaleč od voznikovih rok. Ergonomija voznikovega delovnega prostora je korektna in nič več kot to, prostor za potnike solidno odmerjen in pritoževanja čez udobje ne sme biti. Pohvalno in pripravno je ločeno odpiranje zgornjega in spodnjega dela prtljažnih vrat, prostora za prtljago bi bilo v osnovi lahko tudi več, izdatno si je mogoče pomagati s podiranjem sedežne klopi.

 

Čeprav za večino tovrstnih avtomobilov velja, da se bolje počutijo na asfaltu kot na blatnih podlagah, Koleos zmore tudi kakšno ne pretirano zahtevno terensko avanturo. Pogonski sklop je večinoma enak kot pri Nissanovem bratrancu in navor se s pomočjo elektronske porazdelitve prenaša h kolesom z boljšim oprijemom. Kadar voznik začuti, da so tla pod kolesi bolj spolzka, z gumbom na sredinski konzoli lahko »ukaže« fiksno porazdelitev pogonske sile polovično na sprednji in zadnji par, tako da se avtomobil lažje izkoplje iz blata ali snega. Boljši od dokaj omejene motorne izbire je 2,0-litrski turbodizelski štirivaljnik, ki z zadostno zalogo navora pri nižjih vrtljajih zmore skoraj vse, kar od njega zahteva voznik. Treba mu je priznati tudi suverenost pri pospeševanju in doseganju potovalne hitrosti, med zamere pa gre predvsem dokaj občutna vrzel pred naglim dvigom navorne krivulje. Šeststopenjski ročni menjalnik bi bil lahko za kanček bolj natančen, a skupaj s pogonskim strojem delujeta dokaj usklajeno. Usklajeno je tudi delovanje elementov podvozja, ki zna dokaj mehko požirati cestne grbine, a hkrati je na ovinkastih cestah nekaj več karoserijskega nagibanja in nihanja, kot bi si ga želel voznik.

 

Koleos ima v množici tekmecev dokaj težko delo, kajti znamka Renault je v tem razredu brez dolge tradicije, prvenec pa bo moral dobiti še kakšno dodatno učno uro.

 

Tehnični podatki

Mere: d. 4,520, š. 1,855, v. 1,695 m, medosje 2,690 m

Prostornina prtljažnika: 450/1380 l

Teža (prazno v./ dovoljena): 1655/2200 kg

Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski

Gibna prostornina: 1995 ccm

Največja moč pri v/min: 127 kW/175 KM pri 3750

Največji navor pri v/min: 360 pri 2000

Najvišja hitrost: 189 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 9,9 s

Poraba goriva po EU norm.: 9,6/ 6,8/ 7,9 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 209 (Euro IV)

Maloprodajna cena: 29.900 EUR

Uvoznik: Renault Nissan Slovenija, Ljubljana

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Splošno / sobota, 9. junij 2007 / 07:00

Fotoutrinki iz KS Trnovec

V Trnovcu še vedno obratuje vodna žaga, katere lastnik je Bogomir Indof. V polnojarmenik lahko vpne 16 žag. Največji problem je, ker ni dovolj močne električn...

Objavljeno na isti dan


Rekreacija / torek, 25. avgust 2015 / 07:00

Zavrtimo Slovenijo!

Stražišče – Zveza paraplegikov Slovenije ter klub Tuš-Bauerfeind bosta jutri ob 17. uri skupaj s Kolesarskim klubom Sava Kranj na velodromu predstavila projekt z imenom Zavrtimo Slovenijo. S to akc...

Razvedrilo / torek, 25. avgust 2015 / 13:04

Theo Tahiti Nui show

Theo se ni šolal. Doma so ga naučili zgodbo njegove dežele, mu približali kulturo in ples ljudstva, žal pa opaža, da današnja mladina o tem ne ve več veliko. Theo je doma z Markeških otokov in s svoji...

Kronika / torek, 25. avgust 2015 / 12:55

Izdali za štiri milijone evrov glob

Zaradi nespoštovanja časa vožnje so mobilne enote Finančne uprave Republike Slovenije voznikom tovornjakov in avtobusov predpisale za štiri milijone evrov kazni.

Radovljica / torek, 25. avgust 2015 / 12:55

Indijska izkušnja: živeti sleherni trenutek

Andreja in Žiga Kovač iz Lesc sta v vasici brez imena v srednjem zahodnem delu Indije otroke in ženske prostovoljno poučevala angleščino in matematiko.

Cerklje na Gorenjskem / torek, 25. avgust 2015 / 12:52

Pot z devetimi pomniki

Poti po spominskem parku tovarištva na Davovcu pod Krvavcem in okolici privabljajo vse več pohodnikov. Dobro obiskan je bil tudi sobotni spominski pohod.