Črni gad
Test: Seat Leon FR 2.0 TFSI
Španska avtomobilska znamka Seat športnost in dinamičnost, začinjeni z mediteranskimi začimbami, najbolje izraža z modelom Leon. Ta avtomobil velja za enega najbolj drzno oblikovanih kombilimuzin, s športno nastrojeno različico FR pa leze pod kožo tudi voznikom, ki od avtomobila pričakujejo kaj več kot le sredstvo za prevoz od startne do ciljne točke. Poleg zunanjih dodatkov, kot so večja 18-palčna kolesa, agresivnejša maska hladilnika in dva izstopajoča zaključka izpušnih cevi, ima namreč španski športnik tudi znižano in v prid zanesljivi legi ponastavljeno podvozje. Pravi športni temperament se seveda pokaže ob zagonu 2,0-litrskega turbinsko podprtega bencinskega štirivaljnika. Kombinacija močnega motorja, natančnega šeststopenjskega menjalnika in odličnega podvozja tudi tistim, ki jim ni toliko do vozne dinamike, hitreje požene kri po žilah. Vožnja je naravnost uživaška, pospeški nagli, a ne surovi, najvišja hitrost daleč prek dovoljenih meja in poraba bencina že nad mejo razumne ekonomičnosti. Kljub hitremu vijuganju skozi ovinke je kolesa težko spraviti ob stik z asfaltom in avtomobil se suvereno odziva na voznikove ukaze z volanom. Ob vsem tem ima Leon tudi lastnosti družinskega avtomobila s solidno notranjo prostornostjo, povprečnim prtljažnikom in v tem primeru tudi s športnima sprednjima sedežema ter v usnje oblečenim volanskim obročem in prestavno ročico. Vozniku ni težko najti ustreznega položaja in vidi se vpliv germanskega redoljubja na armaturni plošči; plastika bi bila lahko za odtenek bolj kakovostna, ampak potem bi bila tudi končna cena verjetno drugačna. Skratka Leon FR je še eden iz serije družinskih športnikov in temperamentnih spogledljivcev, izstopajočih iz povprečja.
Osnovni tehnični podatki
Gibna prostornina: 1984 ccm
Največja moč pri v/min: 147 kW/200 KM
Najvišja hitrost: 229 km/h
Poraba goriva po EU norm.: 11,0/ 6,2/ 7,9 l/100 km
Maloprodajna cena: 24.931 EUR
Uvoznik: Porsche Slovenija, Ljubljana