Na letališču merijo hrup
Na treh lokacijah ob brniškem letališču so začeli meriti hrup. Kasneje bodo določili s hrupom najbolj obremenjena območja in možne ukrepe za zmanjševanje letalskega hrupa.
Brnik – V okolici brniškega letališča so pred dnevi začeli meriti in spremljati hrup letal. Meritve izvajajo na treh od štirih izbranih lokacij v okolici letališča, družba Aerodrom Ljubljana pa je izvedbo monitoringa prek javnega razpisa zaupala Zavodu za varstvo pri delu iz Ljubljane (ZVD), ki ima že precej izkušenj z merjenjem hrupa v naravnem in življenjskem okolju, med drugim opravlja podoben nadzor tudi za Luko Koper.
Monitoring je eden izmed ukrepov za zmanjšanje letalskega hrupa ob letališču, ki so jih dogovorili na dosedanjih treh sestankih predstavnikov civilne iniciative občanov Šenčurja, Aerodroma Ljubljana, ministrstva za promet in drugih pristojnih organov. Stalno spremljanje in merjenje hrupa bo omogočalo namreč tudi identifikacijo kršiteljev.
»V skladu s pogodbo je družba ZVD že postavila tri merilne terminale v Vodicah (Lokarje), Lahovčah in Šenčurju. Žal je zaradi negativnega odziva krajanov oz. lastnikov zemljišč postavitev četrtega merilnega mesta na območju naselja Voklo-Voglje ostala nerealizirana. Merilna mesta so bila izbrana na osnovi najbolj izpostavljenih naselij ali točk pod pristajalnimi in vzletnimi ravninami. Letališče Jožeta Pučnika Ljubljana se s tem pridružuje več kot 40 evropskim letališčem, ki so podoben nadzor nad obremenitvami s hrupom že uvedla,« je pojasnila Brigita Zorec, vodja korporativnega komuniciranja v Aerodromu Ljubljana.
Merilni terminali bodo zbirajo podatke o ravneh hrupa, snemajo zvok za posamezne dogodke in podatke stalno pošiljajo prek omrežja GSM v nadzorni center družbe ZVD v Ljubljani, kjer pridobljene podatke analizirajo in tako določajo obremenitve okolja s hrupom, poiščejo posamezne vire hrupa (letala, promet, delo na polju, prireditve itd.) ter izmerijo dnevne oz. letne obremenitve okolja s hrupom. »Tako bomo določili s hrupom najbolj obremenjena območja in možne ukrepe za zmanjševanje obremenitev okoliškega prebivalstva s hrupom letalskega prometa,« napoveduje Zorčeva.
Na Ministrstvu za promet so nam pojasnili, da bodo predvidoma v prihodnjem letu pripravili ustrezen pravilnik, ki bo določal dovoljen skupni hrup in dovoljene emisije motorjev zrakoplovov na letališču in v letališki coni ter višino pristojbine za odpravo škodljivih posledic na okolje, če hrup in emisije presegajo dovoljene meje. »Predpis bo razlikoval med dovoljenim in povišanim hrupom. Rezultate monitoringa, ki se je začel izvajati na Letališču Jožeta Pučnika Ljubljana, bomo uporabili pri pripravi predpisa oziroma določitvi višine pristojbine,« je sporočila Eldita Knez iz službe za odnose z javnostjo na prometnem ministrstvu.