Do informacij z dotikom zaslona
iDotik je nov koncept interaktivnega ozaveščanja in obveščanja na javnih mestih z uporabo umetne inteligence in naprednih tehnologij.
Projekt iDotik je namenjen razvoju prototipa e-storitve interaktivnega ozaveščanja in informiranja na javnih mestih z uporabo umetne inteligence, naprednih tehnologij in multimedijskih zaslonov na dotik. Gre za skupni projekt podjetij Nevron, Creatim, SMT, Telos in Perftech, ter dveh raziskovalnih institucij, Laboratorija za odprte sisteme in mreže Inštituta »Jožef Stefan« in Fakultete za organizacijske vede, Univerze v Mariboru. Projekt iDotik sofinancirata Ministrstvo za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo in Evropski sklad za regionalni razvoj (ESRR), ki je del sistema štirih strukturnih skladov Evropske unije (EU). Projekt je namenjen razvoju prototipa e-storitve interaktivnega ozaveščanja in informiranja na javnih mestih in je z vsemi svojimi aktivnostmi trajal do 15. oktobra 2008. Njegova celotna vrednost znaša 534 tisoč evrov. Projekt iDotik sta predstavila mag. Tanja Arh iz Laboratorija za odprte sisteme in mreže Inštituta »Jožef Stefan« in mag. Rok Kokalj, direktor podjetja Nevron, d. o. o., ki sta sodelovala pri projektu in vanj vložila veliko truda in znanja.
Vsebina evropske pobude i2010) in nacionalne Strategije razvoja informacijske družbe si2010 pokažeta, da je trenutno največja pomanjkljivost razvoja IKT sektorja v Sloveniji pomanjkanje e-vsebin in e-storitev. Ključni razlog za to so časovna, organizacijska in finančna zahtevnost ter pomanjkanje tehnologij in storitev, ki bi povečale njihovo dostopnost in tržno zanimivost e-vsebin. Od tod je izšla tudi potreba po razvoju novega koncepta interaktivnega ozaveščanja in informiranja na javnih mestih z uporabo umetne inteligence in naprednih tehnologij, ki postavlja prenos e-vsebin med ponudnikom in uporabnikom na povsem novo raven. To pomeni, da bodo senzorji, nameščeni ob multimedijskih zaslonih na javnih mestih, zaznali število, starost in spol uporabnikov pred seboj ter jim samodejno posredovali tip informacije, ki bo najbolj ustrezala profilu trenutnega uporabnika pred zaslonom. Uporabniki bodo imeli možnost dostopiti do podrobnejših informacij tako, da se bodo dotikali zaslona.
Poleg tega inovativnega pristopa posredovanja e-vsebin, bo e-storitev iDotik vključevala tudi razvoj spletne aplikacije Scenarist za pripravo standardiziranih e-vsebin, s čimer bomo premostili številne težave, ki dandanes omejujejo obsežnejšo produkcijo e-vsebin v Sloveniji. To bo olajšalo delo učiteljem, profesorjem in vsem ostalim, ki bi želeli pripravljati kvalitetne e-vsebine.
Ključni učinek in hkrati največja inovacija projekta je razvoj zgoraj omenjene spletne aplikacije »Scenarist«, ki omogoča na eni strani poenostavitev procesa izgradnje e-vsebin, racionalizacijo stroškov in dvig kvalitete, na drugi strani pa časovno skrajšanje celotnega procesa gradnje e-vsebin. Spletna aplikacija vsebuje spletni vodič za načrtovanje in izbiro optimalnega postopka za upravljanje resursov, izbor ustreznih učnih predlog, ilustracij, itd. Ključna dodana vrednost projekta kot celote je v tem, da s pomočjo inteligentnih tehnologij v kombinaciji z razvojem spletne aplikacije »Scenarist« dobimo e-storitev, ki postane tržno izjemno zanimiva.
Integracijo inteligentnih tehnologij pa omogoča uvedba »Pametnega skladišča e-vsebin«. Ta bo posredoval e-vsebine na multimedijski zaslon glede na profil uporabnika, ki ga bodo določili senzorji prisotnosti ob zaslonu. Na ta način lahko hitreje in bolj učinkovito vplivamo na uporabnika, saj mu zaslon posreduje e-vsebino, ki je glede na njegov profil najprimernejša. Ob tem je tveganje, da bi se informacije izgubile, precej manjše kot pri klasičnem sporočanju, saj tehnologija predvidi, kaj utegne uporabnika zanimati.
Možnosti uporabe prototipa e-storitve iDotik, ki je prvenstveno namenjena posredovanju e-vsebin in e-storitev za uporabnike, bi lahko z nadaljnjimi vlaganji razširili tudi na področje ozaveščanja in informiranja najrazličnejših skupin uporabnikov na javnih mestih. Od ozaveščanja in informiranja mladine v vseh šolskih ustanovah, bolnikov in obiskovalcev zdravstvenih ustanov, obiskovalcev ter uslužbencev javnih ustanov, pa do najširše skupine ljudi, ki bi lahko ciljnim uporabnikom oz. potrošnikom interaktivno posredovali informacije ter jih ozaveščali o določenih vsebinah.