Nova transportna razmerja

Test: Hyundai H1 2.5 CRDi Life

Južnokorejski Hyundai se v preteklih letih v kategoriji lahkih dostavnih vozil s svojim modelom H1 ni mogel enakovredno kosati z evropskimi znamkami. Pri njegovem nasledniku so se oblikovalci spogledovali z nekaterimi tekmeci s stare celine in hkrati na zunanji podobi pustili dovolj jasen lasten pečat. To med drugim dokazujejo velika in s kromom obložena maska hladilnika ter izrazite odpiralne kljuke na sprednjih krilnih in zadnjih drsnih vratih, medtem ko je H1 manj prepoznaven z zadnje strani, ampak tako je pri večini tovrstnih vozil, kjer je oblika podrejena tudi uporabnosti. Šestsedežna izvedba je ena od treh karoserijskih možnosti, ki jih ponuja Hyundai pri novem H1. Zložljiv sredinski sedež v prvi vrsti, ki je del dvosedežne klopi, je sicer premajhen in preozek, da bi se na njem spodobno peljal odrasel človek, s prevrnitvijo naslonjala se spremeni v priročno mizico, ki je pri lahkih dostavnikih postala nepogrešljiv del notranje arhitekture. Trije potniki na zadnji klopi nimajo z udobjem nobenih težav, saj so jim dovolj razkošno odmerili širino in dolžino sedalnega in naslonskega dela. Prav tako je pohvalno, da lahko v kabino vstopajo skozi drsna vrata na obeh straneh. Voznika čaka prijetno delo, kajti armaturna plošča je pregledna, večina stikal je velikih in razporejenih po logiki čim lažjega dosega. Tovorni prostor je pri šestsedežni izvedbi od kabine ločen s pločevinasto steno in steklom v vrhnjem delu. Prostornina znaša skoraj natanko 2,5 kubičnega metra, kar pomeni, da je takšen H1 dobro uravnotežen med potniškimi in dostavnimi nalogami. Zadaj so dvojna krilna vrata, ki se lahko odprejo tudi za 180 stopinj, vendar je pred tem treba s tečajev izvleči majhen zatič. Tovornemu delu gre šteti v dobro, da je na tleh nedrseča gumijasta obloga. Pripravljenost na izzive sodobnega transporta H1 kaže tudi s pogonskim sklopom. Na novo zasnovani 2,5-litrski turbodizelski štirivaljnik je za dostavni razred precej navit, saj iz sebe iztisne kar 125 kilovatov moči, še bolj prepričljiv pa je z orjaškim navorom. Motor je odziven v tolikšni meri, da voznika ne more pustiti hladnega, poleg tega tudi s polno težnostno obremenitvijo potniškega in tovornega dela nima nobenih težav. In ob tem njegova glasnost tudi v nekoliko višjih vrtljajih še ostaja na znosni ravni. Pogon se preko kardanske gredi prenaša na zadnji kolesni par, kar voznik ob neprevidni vožnji skozi ovinek hitro občuti z odnašanjem zadka na mokri vozni podlagi. Zato je priporočljivo med dodatno opremo izbrati samozaporni diferencial in elektroniko za zagotavljanje stabilnosti.

Tehnični podatki

Mere: d. 5,125, š. 1,920, v. 1,935 m, medosje 3,200 m

Prostornina prtljažnika: 2500 l

Teža (prazno v./ dovoljena): 2282/3030 kg

Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski

Gibna prostornina: 2497 ccm

Največja moč pri v/min: 125 kW/170 KM pri 3800

Največji navor pri v/min: 392 pri 2000

Najvišja hitrost: 180 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 15,5 s

Poraba goriva po EU norm.: 11,5/ 7,3/ 8,5 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 225 (Euro IV)

Maloprodajna cena: 22.490 EUR

Uvoznik: Hyundai Avto Trade, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Zanimivosti / sreda, 4. julij 2012 / 07:00

Pravi dom bosta vedno ostali Slovenija in Gorenjska

Prvi Slovenec, ki je osvojil naslov prvaka najmočnejše hokejske lige na svetu NHL, Anže Kopitar, je od sredine junija spet doma na Gorenjskem, kjer uživa v družbi domačih in prijateljev.

Objavljeno na isti dan


Zanimivosti / četrtek, 6. november 2008 / 07:00

Večna zvestoba po rokovnjaško

Lukovčani, ki so bili doslej brez svoje poročne dvorane, se bodo lahko poročali v prenovljenih prostorih Domačije Rus.

Škofja Loka / četrtek, 6. november 2008 / 07:00

Na Trati se jezijo zaradi prometa

Civilna iniciativa na Trati opozarja, da je zaradi gradnje industrijske cone nastalo nemogoče prometno stanje, za ljudi moteče in nevarno.

Šenčur / četrtek, 6. november 2008 / 07:00

Gasilci oproščeni plačila komunalnega prispevka

Šenčur - Prostovoljno gasilsko društvo Luže pridobiva gradbeno dovoljenje v zvezi z nelegalno gradnjo, dozidavo in rekonstrukcijo dela gasilskega doma v Lužah. Župan občine Šenču...

Šenčur / četrtek, 6. november 2008 / 07:00

Stanovanji v kulturnem domu bosta profitni

Voklo - V Voklem gradijo kulturni dom, v zgornjih prostorih pa bodo uredili tudi trisobni stanovanji, veliki 70,5 in 73,6 kvadratnega metra, ki bosta predvidoma vseljivi marca pr...

Šenčur / četrtek, 6. november 2008 / 07:00

Spremembe pravilnika o sofinanciranju kulture

Šenčur - Občinski svet Občine Šenčur je na zadnji seji potrdil spremembe pravilnika za vrednotenje kulturnih programov, s katerimi so jasneje določili, katere izvajalce kulturnih...