Mitja Košnik pravi, da bolnike naročajo na minuto in se tega držijo.

Bolnikov čas je dragocen

Na pregled pri osebnem zdravniku boste čakali največ dvajset minut od določenega termina, pri specialistu pa največ eno uro. Takšen je sklep Vlade.

Kranj - Vlada je sprejela sklep o izdaji Uredbe o poslovanju z uporabniki v javnem zdravstvu, ki je nadgradnja Zakona o pacientovih pravicah; med drugim Uredba natančneje določa sistem naročanja na zdravstveno storitev. Tako pacienti ne bodo smeli čakati na izvedbo zdravstvene storitve na primarni ravni več kot dvajset minut, na sekundarni in terciarni ravni pa ne več kot eno uro od določenega termina. Kako je zdaj v praksi? »Pregled pri ginekologu v naši bolnišnici v povprečju traja petnajst minut, zato se mi zdi največ ena ura čakanja na pregled realna,« je povedala Lea Ahčin, pomočnica direktorice za področje zdravstvene nege v Bolnišnici za ginekologijo in porodništvo Kranj. Direktor Bolnišnice Golnik Mitja Košnik je povedal: »Dopustnost čakanja eno uro je bistveno prenizek standard. Pri nas bolnike že vrsto let naročamo na minuto in se naročenega termina tudi držimo. Seveda zaradi celovitosti obravnave lahko ambulantna obravnava potem traja več ur (pregled pri zdravniku, preiskave, rezultat preiskav, pogovor z bolnikom). Je pa v Uredbi precej neživljenjskih administrativnih postopkov, ki proces naročanja na pregled postavljajo v večjo prioriteto, kot proces obravnave bolnika v ambulanti. Že pred leti smo direktorja Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije opozorili tudi na težave, ki nastanejo zaradi tega, ker nekaj bolnikov ne pride na pregled. Ker ni bilo volje za sistematično reševanje teh problemov, smo v bolnišnici začeli maja 2003 vsem prijavljenim bolnikom na dom pošiljati navodila, v katerih jih še enkrat seznanimo z datumom, uro in lokacijo pregleda.« Včeraj zjutraj smo se sprehodili tudi po nekaterih ambulantah Zdravstvenega doma Kranj, v pogovori z nekaj pacienti (na ortopediji, rentgenu in v eni od splošnih ambulant) ni bilo zaznati nejevolje zaradi čakanja na pregled. Večja gneča je bila le pred laboratorijem.

Izvajalci zdravstvenih storitev morajo po Uredbi v največ letu dni od njene uveljavitve ponuditi tudi e- naročanje. Lea Ahčin iz BGP Kranj je povedala: »Pri nas imamo e-naročanje, ki ga zelo uporabljajo predvsem mlajše pacientke.« Na Golniku je e-naročanje utečena praksa, Mitja Košnik je poudaril: »Osnovno pravilo naročanja na specialistični pregled je, da bolnika naroči njegov osebni zdravnik. Ta ne bi smel imeti problema z računalnikom in internetom.«

Uredba določa tudi ustanovitev Zdravstvenega kontaktnega centra, njegovo delovanje mora v letu dni zagotoviti ministrstvo za zdravje. Center bo uporabnikom posredoval splošne informacije o izvajalcih, njihovih dejavnostih in poslovanju, splošne informacije o zdravstvenih storitvah ter informacije o vprašanjih splošnega pomena. Izvajalci se bodo v skladu z uredbo morali odzvati na razne dopise, mnenja, kritike in pritožbe pacientov. V sklopu centra bo tudi enotni zdravstveni portal, ki mora zaživeti do konca leta 2009.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Gorenjska / ponedeljek, 19. oktober 2015 / 12:36

Pomagajo v vsakem trenutku

Rdeči križ Slovenije – Območno združenje Kranj se je s podelitvijo priznanj zahvalil krvodajalcem in prostovoljcem.

Objavljeno na isti dan


GG Plus / ponedeljek, 23. november 2020 / 18:59

Koronavirus in mi, 5. del

Zaspal sem nazaj in vsake toliko me je iz spanca na pol predramila bolečina v poljubnem delu telesa, pomešana s Špelinim glasnim kašljem. Spanec v resnici sploh ni bil spanec, ampak se ga spomnim b...

Zanimivosti / ponedeljek, 23. november 2020 / 18:57

Zvesti navijači

Veličastnemu uspehu Primoža Rogliča na španski pentlji so se poklonili tudi zvesti oboževalci v Gorenji vasi. V obdobju nelagodja, ki ga diktira letošnja epidemija, sijajni uspehi naših športnikov...

Škofja Loka / ponedeljek, 23. november 2020 / 18:50

Krizni načrt ni več zadoščal, a so našli rešitev

Vladni govorec Jelko Kacin je natančneje predstavil dodano izjemo pri prehajanju meje, direktorica Centra slepih, slabovidnih in starejših (CSS) Škofja Loka Silva Košnjek pa aktualno stanje glede koro...

Gorenjska / ponedeljek, 23. november 2020 / 15:26

Starejši tudi med epidemijo niso pozabljeni

Program Zveze društev upokojencev Slovenije Starejši za starejše, v katerem prostovoljci skrbijo za pomoč starejšim v njihovem domačem okolju, poteka tudi v času epidemije. Obiske in osebne stike skuš...

Gospodarstvo / ponedeljek, 23. november 2020 / 15:23

Prodaja terjatev za izboljšanje likvidnosti

»Podjetja prodajajo terjatve iz več razlogov, največkrat zato, ker potrebujejo dodatno likvidnost, hkrati pa se ne želijo zadolžiti pri banki,« pravi Matija Mazalović, vodja oddelka Odkupi terjatev v...