Bolnikov čas je dragocen
Na pregled pri osebnem zdravniku boste čakali največ dvajset minut od določenega termina, pri specialistu pa največ eno uro. Takšen je sklep Vlade.
Kranj - Vlada je sprejela sklep o izdaji Uredbe o poslovanju z uporabniki v javnem zdravstvu, ki je nadgradnja Zakona o pacientovih pravicah; med drugim Uredba natančneje določa sistem naročanja na zdravstveno storitev. Tako pacienti ne bodo smeli čakati na izvedbo zdravstvene storitve na primarni ravni več kot dvajset minut, na sekundarni in terciarni ravni pa ne več kot eno uro od določenega termina. Kako je zdaj v praksi? »Pregled pri ginekologu v naši bolnišnici v povprečju traja petnajst minut, zato se mi zdi največ ena ura čakanja na pregled realna,« je povedala Lea Ahčin, pomočnica direktorice za področje zdravstvene nege v Bolnišnici za ginekologijo in porodništvo Kranj. Direktor Bolnišnice Golnik Mitja Košnik je povedal: »Dopustnost čakanja eno uro je bistveno prenizek standard. Pri nas bolnike že vrsto let naročamo na minuto in se naročenega termina tudi držimo. Seveda zaradi celovitosti obravnave lahko ambulantna obravnava potem traja več ur (pregled pri zdravniku, preiskave, rezultat preiskav, pogovor z bolnikom). Je pa v Uredbi precej neživljenjskih administrativnih postopkov, ki proces naročanja na pregled postavljajo v večjo prioriteto, kot proces obravnave bolnika v ambulanti. Že pred leti smo direktorja Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije opozorili tudi na težave, ki nastanejo zaradi tega, ker nekaj bolnikov ne pride na pregled. Ker ni bilo volje za sistematično reševanje teh problemov, smo v bolnišnici začeli maja 2003 vsem prijavljenim bolnikom na dom pošiljati navodila, v katerih jih še enkrat seznanimo z datumom, uro in lokacijo pregleda.« Včeraj zjutraj smo se sprehodili tudi po nekaterih ambulantah Zdravstvenega doma Kranj, v pogovori z nekaj pacienti (na ortopediji, rentgenu in v eni od splošnih ambulant) ni bilo zaznati nejevolje zaradi čakanja na pregled. Večja gneča je bila le pred laboratorijem.
Izvajalci zdravstvenih storitev morajo po Uredbi v največ letu dni od njene uveljavitve ponuditi tudi e- naročanje. Lea Ahčin iz BGP Kranj je povedala: »Pri nas imamo e-naročanje, ki ga zelo uporabljajo predvsem mlajše pacientke.« Na Golniku je e-naročanje utečena praksa, Mitja Košnik je poudaril: »Osnovno pravilo naročanja na specialistični pregled je, da bolnika naroči njegov osebni zdravnik. Ta ne bi smel imeti problema z računalnikom in internetom.«
Uredba določa tudi ustanovitev Zdravstvenega kontaktnega centra, njegovo delovanje mora v letu dni zagotoviti ministrstvo za zdravje. Center bo uporabnikom posredoval splošne informacije o izvajalcih, njihovih dejavnostih in poslovanju, splošne informacije o zdravstvenih storitvah ter informacije o vprašanjih splošnega pomena. Izvajalci se bodo v skladu z uredbo morali odzvati na razne dopise, mnenja, kritike in pritožbe pacientov. V sklopu centra bo tudi enotni zdravstveni portal, ki mora zaživeti do konca leta 2009.