Kolekcija Rdeči oktober
Preteklo soboto smo bili na predstavitvi nove kolekcije moških oblačil in modnih dodatkov za jesen in zimo 2008-2009 vrhunskega modnega poletja Gmajna, d. d.
Kot vsako leto ta čas, smo bili tudi letos predstavniki medijev, med njimi tudi okrepljena ekipa iz bratske redakcije, povabljeni na prestavitev nove kolekcije jesen zima 2008-2009, ki ga slovenski modni gigant, podjetje Gmajna, d. d., tradicionalno pripravlja zadnjo septembrsko soboto. Videli smo nekaj vrhunskih stvaritev, po drugi strani pa ugotavljamo, da modni oblikovalci še vedno prisegajo na stare, toplejše materiale, predvsem pa dajejo več poudarka na funkcionalnosti, manj pa na ekstravaganci in prestižnosti. Glede na to, da se bliža topla, rdeča jesen, je bila tokrat modna stroka precej presenečena nad večino kreacij, predvsem materiala, iz katerega so te izdelane. Na primer predstavljeni suknjiči in hlače so bili iz grobih materialov, ki, predvidevamo, oblečeni na golo kožo povzročajo srbenje. Slog oblačil, samo krojenje spominja na štirideseta leta prejšnjega stoletja. Sicer pa poglejmo, kaj o novi kolekciji meni znani oblikovalec Erik April Potočnik: »Ej, stari, tole tlele je men tko mal retro, k'nede. Takele hoze gor na noge dat more bit pa čist' safr. A veš, to srbi, stari, srbi … Takle fešn men sploh ne sede. Misl'm haloooo, pol pa še hlače do gležnjev. To je pa iber budalaština. Pr' takih hlačah se sploh ne vidi dokolenk. Stari, pa več kot 80 evrov sem dal zanje. Nicht gut, ni dober, a ne.«
Na drugi strani pa je neimenovani navdušenec take modne usmeritve povedal: »Ejga, tola je že preverjena obleka, a n'. Tola je za usak vreme, za vsako priložnost. Uhka greš u kino, na veselico, al pa po kostan u Kran. Sam jakne puglej, kuko majo ulike žepe. Tole greta vsaj dve tavelke merce noter. A ni to dober, pa še tuplo t' je t'm ukrog pasa. Jest s'm za.«
Tako o novih kreacijah poznavalci in ljubitelji. Moram reči, da smo pogrešali tudi predstavitev večernih oblek, drugi izhod v perilu je v celoti odpadel. Zakaj, zaenkrat še ne vemo. Pravzaprav nam je podjetje Gmajna, d. d., predstavila predvsem oblačila za prosti čas, za štrapac … bi rekli, k'nede. Lahko pa zapišemo, da je bila zelo zanimiva ponudba modnih dodatkov. Moškemu srednjih let z brki se recimo odlično pozna »šnelfajerca«. Modna rešitev je tu res hitra in učinkovita. Polavtomatska puška M 48 je primernejša za začetnike, saj z njo ne moreš narediti veliko škode, ker s tako puško težko sploh kaj zadeneš. Dodatek je tako bolj primeren za poziranje. Pogrešali smo tudi dekliške kreacije »skrajšan program«, za katerega je značilno, da zainteresiranim gledalcem ostanejo odkriti deli telesa, kot so zadnja plat, popek, noge do čim više in podobno … Ne, tega v novih modnih smernicah letos ni. Zato smo se kaj hitro pobrali nazaj v redakcijo z ugotovitvijo, da tudi letos na področju jesensko-zimske mode ni nič novega in da bo držala tradicija, da so kolekcije pomlad-poletje veliko bolj zanimive. Se vidimo na modni reviji 27. aprila in 1. maja.