Salonski blišč in krute številke
Avtomobilski salon v Parizu pod temnimi oblaki grozeče krize
Pariško sejmišče Porte de Versailles je vsako drugo leto v prvih oktobrskih dneh središče avtomobilskega sveta. Avtomobilska razstava, ki je najstarejša na stari celini in poleg frankfurtske in ženevske uživa največji sloves, je letos privabila 332 razstavljavcev iz 23 držav. Med tistimi, ki so pod salonske reflektorje pripeljali zloščeno štirikolesno pločevino, je ob uveljavljenih avtomobilskih imenih tudi nekaj eksotov, predvsem pa številni novi modeli napovedujejo vročo avtomobilsko jesen. Novinci se pojavljajo v skoraj vseh razredih, predvsem pa so avtomobilske tovarne že skoraj povsem zabrisale razredne razmejitve in vse bolj aktivno iščejo ali ustvarjajo nove tržne niše. Energetsko neprijazni in okoljsko vse bolj zaskrbljujoči časi so pospešili iskanje novih pogonskih tehnologij, še bolj vroča tema pa je grozeča kriza na evropskih trgih, kjer se je prodaja novih avtomobilov ponekod občutno zmanjšala.
Picasso se seli na Citroën C3
Francoski Citroën razširja izbor enoprostorskih modelov v skoraj vseh velikostnih skupinah. C3 Picasso meri v dolžino 4,08 metra, v prtljažnik pa je mogoče spraviti do 500 litrov brez podiranja zadnje vrste sedežev. Zadnje deljene sedeže je mogoče ločeno vzdolžno pomikati za 15 centimetrov, zložijo se z eno roko in z enim samim gibom, s premičnim podom prtljažnega prostora pa omogoča popolnoma ravno površino za nalaganje do sprednjih sedežev. Potniški prostor, obdan s pravim steklenim ovojem, se koplje v svetlobi. Pogonu so namenjeni bencinski in dizelski motorji, bencinska bosta razvila 70 in 88 kilovatov (95 KM oziroma 120 KM), turbodizelska pa 66 in 81 kilovatov (90 in 110 KM). Avtomobil bo tudi pri nas naprodaj v marcu prihodnje leto.
Hyundai z novim malčkom i20
Južnokorejski Hyundai, ki v zadnjih letih odločno osvaja evropske kupce, ima za letošnjo jesen pripravljeno novo orožje med manjšimi avtomobili. Novi i20 je tretji član Hyundaijeve i-generacije in bo predstavljal pomemben člen v modelni paleti tega avtomobilskega azijskega tigra. V celoti je bil v oblikovan v Hyundaijevem oblikovalskem centru v Russelsheimu v Nemčiji, razvit je na popolnoma novi osnovi, ki omogoča odločno in okretno vožnjo v vseh voznih razmerah. Na voljo bo z bencinskimi in dizelskimi motorji od 55 kW (75 KM) do 92 kW (126 KM).
Kia stavi na novi Soul
Južnokorejska Kia bo po salonskem krstu v Parizu prodajno premiero novega Soula pripravila februarja prihodnje leto. Avtomobil sodi v tako imenovano skupino urbanih crossoverjev, v dolžino meri 4,11 metra, hvali pa se s prostorno in prilagodljivo notranjostjo. Pogonu sta namenjena 1,6-litrski turbodizelski štirivaljnik z 92 kW (125 KM) in 1,6-litrski bencinski, ki razvije enako moč. Na nekaterih neevropskih trgih bo Soula lahko poganjal tudi 2,0-litrski bencinski motor.
Težko pričakovani Renault Megane
Pariški avtomobilski salon je kraj premiere novega Renaultovega Megana, verjetno najbolj težko pričakovanega modela tega francoskega avtomobilskega proizvajalca. Novinec se bo najprej pojavil v podobi petvratne kombilimuzine, modelna družina pa bo do leta 2010 skupaj štela šest članov v različnih karoserijskih izvedbah. Zunanjost novega avtomobila spodnjega srednjega razreda je povsem drugačna kot pri predhodniku, ki ni doživel izjemnega prodajnega uspeha, navezuje se na nove Renaultove oblikovalske smernice. Nova generacija motorjev bo izboljšana in prijaznejša okolju, štirje pogonski stroji bodo turbodizelski. Megana bodo začeli prodajati že novembra, še pred koncem leta bo tudi pri nas.
Volkswagen Golf že šestič
Volkswagen v Parizu razkriva svojo največjo letošnjo skrivnost, Golfa šeste generacije. Najbolje prodajani evropski avto (doslej je bilo prodanih več kot 26 milijonov vozil) je izpopolnjen v vseh pogledih. Razpon moči motorjev sega od 66 kW (90 KM) do 125 kW (170 KM). Ob začetku prodaje bosta na voljo dva 2,0-litrska motorja TDI z močjo 81 kW (110 KM) in 103 kW (140 KM), in štirje bencinski motorji z močjo 59 kW (80 KM), 75 kW (102 KM), 90 kW (122 KM) in 118 kW (160 KM). Uvedba na evropske trge se bo začela oktobra, še letos naj bi bil novinec tudi na slovenskih cestah. Na nemškem trgu bo cena vstopnega modela znašala 16.500 evrov.