Kipar čistih oblik
V Galeriji Prešernovih nagrajencev ter v Galeriji Mestne hiše in galeriji Prešernove hiše je na ogled razstava del kiparja Janeza Lenassija in njegovega sina Aleša Lenassija.
Pregledno razstavo akademskega kiparja Janeza Lenassija, ob številnih nagradah in priznanjih je leta 1966 prejel tudi nagrado Prešernovega sklada, je pobudnik Galerije Prešernovih nagrajencev Marko Arnež načrtoval že pred leti in ko je bila ta postavljena v koledar za letošnjo jesen, je umetnik letos januarja nenadoma umrl. Tako so v galeriji v sodelovanju z Gorenjskim muzejem stopili v kontakt z umetnikovo ženo Marjano Lenassi in sinom Alešem ter pripravili obsežno razstavo kiparjevih del, dopolnjeno tudi s fotografijami monumentalnih del, ki jih ni bilo mogoče prikazati v naravi, ter nedokončanimi deli, ki jih je dokončal umetnikov sin. »Gre tako za predstavitev očetovih del, ki jih je ustvaril v najzgodnejših ustvarjalnih letih, kot plastik, ki jih je ustvaril v zadnjih letih. Naša želja je bila pokazati čim več, a nekaterih del preprosto ni bilo moč pripeljati, bodisi ker so pri lastnikih na povsem drugem koncu sveta, bodisi ker gre za monumentalna dela. V ta namen so dela, ki jih tukaj ni moč videti v naravi, na ogled predvsem v galerijah Mestne hiše in Prešernove hiše na fotografijah, ki smo jih že pripravili za očetovo monografijo,« je povedal umetnikov sin Aleš Lenassi. Na ogled je tudi nekaj del, ki jih je slednji naslovil kot hommage očetu.
»Oče je v naravi našel mnogo zanimivih kamnov, objektov, jih prinesel domov, ter jih nekoliko obdelal in jih potem pustil za dolgih sedem let. Lahko ga je prehitela zima, lahko ni videl trenutnega izziva. Ko sem raziskoval med njegovimi deli, sem našel nekaj nedokončanih, pa sem jih tako sam pripeljal do konca,« je povedal Aleš, ki je zadnja leta precej delal skupaj z očetom. Nekaj takih del je na ogled tudi v okviru tokratne razstave. Vsega skupaj je na ogled kar 118 del, v galeriji v glavnem male plastike iz marmorja, objekti v mavcu, nekaj figur v bronu, skoraj 40 risb in tudi štirje akvareli iz petdesetih in šestdesetih let. Plastike in fotografije, ter sinov hommage očetu je na ogled v drugih dveh galerijah. »Z Lenassijem smo letos izgubili enega ključnih predstavnikov visokega modernizma v slovenski umetnosti,« je v nagovoru ob odprtju razstave povedal stalni umetniški kritik galerije dr. Lev Menaše in dodal, da je bil eden izmed redkih slovenskih kiparjev, ki je v svojih delih znal razumeti in upodobiti Mediteran. Njegova pot, v svojih delih je gojil predvsem čiste oblike, je sicer šla v drugačno smer kot drugih slovenskih kiparjev sodobnikov, zato se je pogosteje obračal v tujino, in to je po Menašejevih besedah tudi glavni prispevek razstave, da je to njegovo spoznanje s svetom ostalo tu, doma, in je tudi tokrat na ogled v Kranju. Mestu, kjer je pred petdesetimi leti tudi prvič samostojno razstavljal.