Nova linija za boljše čase

Test: Fiat Linea 1.3 M-JET Emotion

Italijanski Fiat se ima že dolgo vrsto let za globalno avtomobilsko podjetje, čeprav se je nekaj poskusov, da bi izdelali en avtomobil za kupce na vseh kontinentih, že izjalovilo. Limuzinska Linea naj bi to temeljito spremenila, vsaj na tistih trgih, kjer so bolj naklonjeni limuzinskim zadkom. Oblikovno se je avtomobil dokaj dobro posrečil in na zunanjosti zna pokazati tudi nekaj elegance, ki jo poudarjajo kromirane letvice, vsekakor pa si celotna podoba zasluži pohvalo, če že ne občudovanja s pojemanjem diha. Sprednji del je zelo podoben kot pri še svežem Grande Puntu in čeprav naj bi bila Linea pravzaprav njegova limuzinska izpeljanka, je od svojega sorodnika občutno daljša in je že blizu dimenzijam srednjega razreda. To se posledično odraža v razkošno odmerjeni vzdolžnici potniške kabine in prostornem prtljažniku, ki ga je treba odpreti s ključem. Zakaj na pokrovu ni odpiralne kljuke, vedo samo pri Fiatu, a ta malenkost vsekakor povzroča nekaj slabe volje. Sicer pa je ta nižje srednja limuzina bolj prepričljiva s svojo zunanjo eleganco kot z notranjostjo, ki vsaj z nekaterimi detajli deluje nekoliko ceneno. Voznikovega delovnega mesta niso enostavno prenesli iz Grande Punta, ampak nekoliko samosvoje oblikovali armaturno ploščo, merilnike, sredinsko konzolo in obloge vrat. Ob udobju, ki ga prispeva ugodno dolg razmik med prednjima sedežema in zadnjo klopjo, se zdi kabina nekoliko ozka, ampak to je razumljivo, saj gre za širino avtomobilov v nižjem razredu. Tudi barvne kombinacije niso vedno najbolj posrečene, ampak o tem bi se seveda dalo razpravljati, nikakor pa ne o kakovosti plastike, ki je pod pričakovanim nivojem. Enako velja za grafiko merilnikov, ki bi bila lahko manj napolnjena z različnimi črtami in bi bila bolje berljiva, v nos pa skače še nekaj drugih spodrsljajev. V dizelskem delu motornega izbora je le znani 1,3-litrski turbinsko podprti štirivaljnik z neposrednim vbrizgom goriva. Ta pogonski stroj z Lineino težo nima težkega dela, petstopenjski ročni menjalnik ima dobro preračunana razmerja, seveda pa je preveč pričakovati, da bi zmogel čudeže in postregel s športno dinamiko. Motorne zmogljivosti so pač v pričakovanem povprečju, poraba goriva prav tako ne pobegne pretirano navzgor, a tudi vzorne varčnosti ni. Še najbolj moteč je motorni trušč, ki z vrtljaji narašča do mere, ko ga je že težko poslušati. Podvozje je očitno bolj naklonjeno slabšim cestam, kakršne imajo v državah, kjer naj bi se Linea najbolje utrdila med tekmeci. Predvsem pri delni obtežitvi kolesa preveč grobo požirajo cestne grbine, nekoliko preveč pa je tudi nagibanja, medtem ko zdrse zadnjega dela dokaj uspešno blaži sorazmerno dolga medosna razdalja. Precej bolje je, če je avtomobil obremenjen tudi zadaj, saj se zdi, da se kolesa bolje »ujamejo« z asfaltom. Linea, ki je na cestah nekaj manj kot poldrugo leto, ima torej za seboj šele prvi del svojega avtomobilskega življenja in predvsem na trgih, ki niso zapriseženi limuzinam, ji ne bo lahko. Tam, kjer imajo radi podaljšane zadke, je in bo (tudi zaradi cene) drugače.

Tehnični podatki

Mere: d. 4,560, š. 1,730, v. 1,497 m, medosje 2,603 m

Prostornina prtljažnika: 500

Teža (prazno v./ dovoljena): 1260/- kg

Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski

Gibna prostornina: 1248 ccm

Največja moč pri v/min: 66 kW/90 KM pri 4000

Največji navor pri v/min: 200 pri 1750

Najvišja hitrost: 170 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 13,8 s

Poraba goriva po EU norm.: 6,5/ 4,0/ 4,9 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 129 (Euro IV)

Maloprodajna cena: 16.300 EUR

Uvoznik: Avto Triglav, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Škofja Loka / ponedeljek, 9. november 2015 / 13:23

Solidarni do beguncev

Iniciativa Loka, mesto vseh je v četrtek županu Škofje Loke Mihu Ješetu izročila podpise s pozivom k angažiranemu reševanju begunske problematike.

Objavljeno na isti dan


Šport / sreda, 25. april 2007 / 07:00

Slovenke odlične v Bolgariji

Plovdiv - Mlada slovenska ženska reprezentanca v postavi Andreja Klepač, Maša Zec Peškirič, Tadeja Majerič in Polona Hercog se je na tekmovanju Fed cup v b...

Šport / sreda, 25. april 2007 / 07:00

Tekmujejo tudi najmlajši

Šenčur - Minulo nedeljo se je na plezalni steni v Šenčurju zaključila letošnja zahodna liga v športnem plezanju za otroke, stare od šest do petnajst let. Po štirih tekma...

Kronika / sreda, 25. april 2007 / 07:00

Sodni zaostanek smo zmanjšali

Okrožno sodišče v Kranju je lani za štiri odstotke zmanjšalo sodni zaostanek, ki je sedaj manjši od slovenskega povprečja. Posebej uspešno je bilo pri reševanju najstarejših zadev, starih deset let in...

Kronika / sreda, 25. april 2007 / 07:00

Nesreče

Stopila pred avto Kranj - V torek okoli 13.15 se je na Valjavčevi ulici v Kranju zgodila prometna nesreča med voznico osebnega avtomobila in peško. Sl...

Kronika / sreda, 25. april 2007 / 07:00

Ukinitev požarne nevarnosti

Kranj - Uprava za zaščito in reševanje je včeraj razglasila prenehanje velike požarne ogroženosti naravnega okolja na Gorenjskem, ki je bila razglašena 14. aprila. Inšpe...