Nova linija za boljše čase

Test: Fiat Linea 1.3 M-JET Emotion

Italijanski Fiat se ima že dolgo vrsto let za globalno avtomobilsko podjetje, čeprav se je nekaj poskusov, da bi izdelali en avtomobil za kupce na vseh kontinentih, že izjalovilo. Limuzinska Linea naj bi to temeljito spremenila, vsaj na tistih trgih, kjer so bolj naklonjeni limuzinskim zadkom. Oblikovno se je avtomobil dokaj dobro posrečil in na zunanjosti zna pokazati tudi nekaj elegance, ki jo poudarjajo kromirane letvice, vsekakor pa si celotna podoba zasluži pohvalo, če že ne občudovanja s pojemanjem diha. Sprednji del je zelo podoben kot pri še svežem Grande Puntu in čeprav naj bi bila Linea pravzaprav njegova limuzinska izpeljanka, je od svojega sorodnika občutno daljša in je že blizu dimenzijam srednjega razreda. To se posledično odraža v razkošno odmerjeni vzdolžnici potniške kabine in prostornem prtljažniku, ki ga je treba odpreti s ključem. Zakaj na pokrovu ni odpiralne kljuke, vedo samo pri Fiatu, a ta malenkost vsekakor povzroča nekaj slabe volje. Sicer pa je ta nižje srednja limuzina bolj prepričljiva s svojo zunanjo eleganco kot z notranjostjo, ki vsaj z nekaterimi detajli deluje nekoliko ceneno. Voznikovega delovnega mesta niso enostavno prenesli iz Grande Punta, ampak nekoliko samosvoje oblikovali armaturno ploščo, merilnike, sredinsko konzolo in obloge vrat. Ob udobju, ki ga prispeva ugodno dolg razmik med prednjima sedežema in zadnjo klopjo, se zdi kabina nekoliko ozka, ampak to je razumljivo, saj gre za širino avtomobilov v nižjem razredu. Tudi barvne kombinacije niso vedno najbolj posrečene, ampak o tem bi se seveda dalo razpravljati, nikakor pa ne o kakovosti plastike, ki je pod pričakovanim nivojem. Enako velja za grafiko merilnikov, ki bi bila lahko manj napolnjena z različnimi črtami in bi bila bolje berljiva, v nos pa skače še nekaj drugih spodrsljajev. V dizelskem delu motornega izbora je le znani 1,3-litrski turbinsko podprti štirivaljnik z neposrednim vbrizgom goriva. Ta pogonski stroj z Lineino težo nima težkega dela, petstopenjski ročni menjalnik ima dobro preračunana razmerja, seveda pa je preveč pričakovati, da bi zmogel čudeže in postregel s športno dinamiko. Motorne zmogljivosti so pač v pričakovanem povprečju, poraba goriva prav tako ne pobegne pretirano navzgor, a tudi vzorne varčnosti ni. Še najbolj moteč je motorni trušč, ki z vrtljaji narašča do mere, ko ga je že težko poslušati. Podvozje je očitno bolj naklonjeno slabšim cestam, kakršne imajo v državah, kjer naj bi se Linea najbolje utrdila med tekmeci. Predvsem pri delni obtežitvi kolesa preveč grobo požirajo cestne grbine, nekoliko preveč pa je tudi nagibanja, medtem ko zdrse zadnjega dela dokaj uspešno blaži sorazmerno dolga medosna razdalja. Precej bolje je, če je avtomobil obremenjen tudi zadaj, saj se zdi, da se kolesa bolje »ujamejo« z asfaltom. Linea, ki je na cestah nekaj manj kot poldrugo leto, ima torej za seboj šele prvi del svojega avtomobilskega življenja in predvsem na trgih, ki niso zapriseženi limuzinam, ji ne bo lahko. Tam, kjer imajo radi podaljšane zadke, je in bo (tudi zaradi cene) drugače.

Tehnični podatki

Mere: d. 4,560, š. 1,730, v. 1,497 m, medosje 2,603 m

Prostornina prtljažnika: 500

Teža (prazno v./ dovoljena): 1260/- kg

Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski

Gibna prostornina: 1248 ccm

Največja moč pri v/min: 66 kW/90 KM pri 4000

Največji navor pri v/min: 200 pri 1750

Najvišja hitrost: 170 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 13,8 s

Poraba goriva po EU norm.: 6,5/ 4,0/ 4,9 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 129 (Euro IV)

Maloprodajna cena: 16.300 EUR

Uvoznik: Avto Triglav, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Kronika / torek, 15. maj 2007 / 07:00

Petnajst let policijskega kluba

V gorenjskem klubu IPA (mednarodnega združenja policistov) je prek petsto članov.

Objavljeno na isti dan


Prosti čas / petek, 24. november 2006 / 06:00

Uspešnih deset žurerskih let

Turistična agencija, ki vsak september na Kreto odpelje največ slovenskih študentov, je pripravila vročo zabavo.

Prosti čas / petek, 24. november 2006 / 06:00

Brat vse vidi, Brat vse ve: Rom-anje na Gorenjsko

Delegacija Romov si ogleduje pet lokacij na Gorenjskem.

Prosti čas / petek, 24. november 2006 / 06:00

Nominator

Zdaj, ko se ponekod poslavljamo od starih županov in si počasi obetamo novih, se lahko mirno posvetimo novim izzivom. Martinovanje, vseslovenski vinski praznik, je prav tako za nami in p...

Kultura / petek, 24. november 2006 / 06:00

Vriskal sem, pel

V nedeljo je bil pri Jožovcu v Begunjah prav poseben večer, ki ga je organizator, KUD Bratov Avsenik, poimenoval »Vriskal sem, pel ...« Verz so vzeli iz skladbe Pogled z Jalovca, avtorje...

Kultura / petek, 24. november 2006 / 06:00

Literatura za planince

V tržiški knjižnici so predstavili Planinsko izletniški vodnik Tržič. Avtorja sta obogatila literarni večer z diapozitivi.