Policisti poleti pogosto vzletijo
V Letalski policijski enoti Brnik razpolagajo s šestimi helikopterji, ki so bili poleti pogosteje v zraku kot v drugih letnih časih - predvsem zaradi reševanja v gorah in nadzora cestnega prometa.
Brnik – Letalska policijska enota (LPE) na Brniku opravlja številne naloge, med drugim tudi zračni nadzor rizičnih prireditev, kot so na primer nogometne tekme med reprezentancama Slovenije in Hrvaške, kakršno je bilo na primer tudi njuno zadnje prijateljsko merjenje moči v Mariboru. Helikopter Letalske policijske enote je bil namreč tam prisoten ves dan in je z video nadzornim sistemom pomagal policistom na tleh pri zagotavljanju tekočega prometa in nadzoru navijaških skupin, po potrebi pa so na ta način lahko dokumentirali tudi najhujše kršitve javnega reda in miru.
Nadzor rizičnih prireditev pa je samo ena od nalog LPE. »V prvi polovici leta je bilo naše delo povezano predvsem z nalogami v okviru predsedovanja Slovenije Svetu EU. Po zaključku teh nalog se je ravno začela poletna turistična sezona, v kateri se močno poveča število potreb po uporabi policijskih helikopterjev. Po eni strani gre za nadzor prometa iz zraka, po drugi strani pa se poveča opravljanje humanitarnih nalog, to je helikopterske nujne medicinske pomoči, reševanja v gorah, medkliničnih prevozov in prevozov inkubatorjev,« pojasnjuje Damjan Bregar, vodja oddelka pilotov LPE Brnik, v kateri deluje 21 pilotov in 14 tehnikov letalcev. LPE opravlja tudi nujne polete v tujino, kadar je helikopterski prevoz najbolj racionalna in nujna rešitev za prevoz slovenskih državljanov, ki so se poškodovali ali oboleli v drugih državah. »Vse te naloge pa v ničemer ne vplivajo na naše načrtovane naloge, med katere spada tudi nadzor šengenske meje, podnevi in ponoči,« zagotavlja sogovornik.
Kako zelo se poleti poveča povpraševanje po policijskih helikopterjih, ponazarjajo že statistični podatki za april in julij letos. V aprilu je enota za operativne policijske naloge opravila 75 ur letenja, za humanitarne naloge pa 55 ur letenja, v juliju pa so na primer s policijskimi helikopterji opravili skoraj 160 ur letenja za potrebe izvajanja operativnih policijskih nalog in 70 ur letenja pri opravljanju humanitarnih nalog. »Nalet se torej v poletnih mesecih poveča vsaj za polovico,« je razložil Bregar. V LPE sicer razpolagajo s šestimi helikopterji – največja dva običajno uporabljajo za reševanje v gorah ter prevoz potnikov in bolnikov, helikopterja srednje velikosti največkrat koristijo za nadzor šengenske meje, najmanjša dva pa za zračni nadzor prometa.