Srečno, šolarji (4)
Tam na drugem koncu Slovenije živi fant.
Je prijazen in ljubek in zelo živahen. Upošteva le ljudi, ki so mu blizu in znajo z njim vzpostaviti dober odnos. Potrebuje več – več bližine, več razlage, več motivacije in več potrpežljivosti. Takoj ugotovi, koga lahko spelje na led in kdo mu postavi meje. Raje ima ljudi, ki mu znajo postaviti meje. Ko sprejme človeka v svoj svet, se iz tigrčka spremeni v mucka. Je eden izmed tistih otrok, ki mnogim odraslim povzročajo težave. Nekateri jih rešujejo, drugi pa ga označijo za otroka, s katerim se ne da delati. S prvimi fant sodeluje, drugim povzroča še več težav. Vstopa v prvi razred se je veselil, saj želi biti podoben starejšemu bratu in sestri, ki sta že šolarja. Skupaj z mamico je pripravil šolske potrebščine in bil ponosen na svojo prvo torbo. Prvi šolski dan je jokal. Zbegala ga je množica v dvorani in govora župana ni razumel. Govoril je o denarju, ki ga daje občina za to, da lahko hodijo otroci v šolo. Fant je hotel domov. Ampak vsi drugi otroci so pridno sedeli in z žarečimi očmi sledili programu. Pogledal je mamico in očeta, ki sta mu spodbudno pokimala. V resnici ju je za vrat stiskal strah in spraševala sta se, kaj sta vendarle narobe naredila pri tem otroku, da ne more biti takšen kot ostali. Drugi trije otroci v družini so »normalni«. Fant pa – kot da se dolgočasi ob vseh teh človeških ceremonijah. Šolski sistem ni narejen zanj. Pa vendarle si starša želita, da bi bil njun fant srečen in uspešen tudi v tem sistemu. S tisoči dvomi odideta domov. Dnevi prvega šolskega tedna tečejo. Niso spodbudni. Fant joče, noče v šolo, pri pouku ne sodeluje. Starša odideta v šolo. Z učiteljico in vzgojiteljico se dolgo pogovarjajo. Povesta svoje strahove in dosedanje izkušnje iz vrtca. Dogovorijo se, kako bodo sodelovali in reševali težave. Tesnoba izgine in začutijo, da potrebujejo drug drugega. Fant potrebuje ob sebi odgovorne in zrele ljudi. Naj bo takšnih čim več. Za vse otroke.