Ponovno vstajenje iz pozabe

Test: Mitsubishi Lancer 2.0 D-ID Instyle

Japonski Mitsubishi je imel še pred nekaj leti na evropskih trgih več padcev kot vzponov in pretežno avtomobile, ki so shajali v senci daljnovzhodne in evropske konkurence. Ponovno pot navzgor naj bi opazno tlakoval tudi novi Lancer, ki ima nalogo ponovno »oprati« Mitsubishijevo ime v spodnjem srednjem razredu in razkrojiti spomine na ne preveč uspešnega predhodnika, za katerega sicer pravijo, da je bil tehnično spodoben, vendar oblikovno neprivlačen.

Novi limuzinski Lancer, ki mu pripenjajo oznako sports sedan, je nastal na osnovi, ki jo je Mitsubishi razvil skupaj s Chryslerjem, uporabljena pa je pri številnih modelih, ki so že ali šele bodo na cestah. Zunanja podoba je kljub limuzinski zgradbi športno agresivna, predvsem na nosu, ki je z ozko masko hladilnika in zajetno režo za dobavo zraka do motorja v spodnjem delu odbijača podoben žrelu morskega psa. Dokaj visoki boki ne zmotijo športne linije in tudi zadek je ukrojen tako, da ohranja podobo atraktivne limuzine.

Po velikosti se Lancer uvršča že skoraj v srednji razred, temu primerna je tudi prostornost potniške kabine, ki nudi več udobja vozniku in sopotniku kot potnikom, ki jim je določena zadnja klop. Prtljažnik je prostorsko povprečen, njegov pokrov pa je treba odpirati z daljinskim upravljalnikom ali vzvodom v kabini, kajti na pločevini ni odpiralne kljuke. Voznikov delovni prostor je zelo podoben kot v terenskem Outlanderju, linije so čiste in moderne, merilniki pregledni, stikala na primernih mestih, kakovost plastike pa ni dorasla nepisanim standardom, ki naj bi veljali v tem velikostnem razredu. Med opremo si je seveda mogoče izbrati celo vrsto dodatkov, od zelo kakovostnega radijskega sistema do navigacije, ki jo premore Lancer z najbolj izpopolnjenim paketom.

Edini turbodizelski motor je (za sedaj) 2,0-litrski turbodizelski štirivaljnik, ki si ga je Mitsubishi sposodil pri koncernu Volkswagen, da bi tako zadovoljil predvsem evropske kupce. Gre torej za že znani in preverjeni pogonski stroj s tehnologijo vbrizgavanja črpalke – šobe, ki se v Lancerju obnaša prepričljivo glede zmogljivosti, dobro se ujame tudi s šeststopenjskim ročnim menjalnikom. Manj prijazen pa je glede hrupa, tresljajev in porabe. Trušč, ki narašča s povečanjem vrtljajev, se skoraj bliža meji znosnega, porabo plinskega olja, ki lahko seže tudi do 8,5 litra na 100 kilometrov, je mogoče ukoriti z zmernejšo vožnjo. Dobro vzgojo glede obnašanja na cesti so Mitsubishijevi strokovnjaki uspešno prenesli tudi v limuzinski Lancer, ki je zelo dobro vodljiv in se tudi v ostreje voženih ovinkih zvesto drži ceste. To omogoča tudi adrenalinski način vožnje, seveda pa se morajo sopotniki v avtomobilu pripraviti na nekoliko bolj grobo odzivanje podvozja na cestne grbine.

Seveda Mitsubishijevi novi limuzini na evropskih cestah ne manjka tekmecev, čeprav je treba priznati, da je v tehničnem smislu eden boljših razrednih predstavnikov. Vstajenje od skoraj pozabljenih namreč ni vedno preprosto.

Tehnični podatki

Mere: d. 4,570, š. 1,760, v. 1,490 m, medosje 2,635 m

Prostornina prtljažnika: 400 l

Teža (prazno v./ dovoljena): 1425/1920 kg

Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski

Gibna prostornina: 1997 ccm

Največja moč pri v/min: 103 kW/140 KM pri 4000

Največji navor pri v/min: 310 pri 1750

Najvišja hitrost: 207 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 9,6 s

Poraba goriva po EU norm.: 8,2/4,9/6,1 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 160 (Euro IV)

Maloprodajna cena: 26.990 EUR

Uvoznik: AC Konim, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Nasveti / sreda, 22. julij 2020 / 14:30

Drava

Ob reki Dravi od izvira v Toblachu na Južnem Tirolskem pa do izliva v Osijeku vodi lepo urejena kolesarska pot. Do Varaždina je označena kot R1, »Drauweg«, in je razdeljena na sedem etap. Pot smo p...

Objavljeno na isti dan


GG Plus / petek, 28. avgust 2009 / 07:00

Kronika tedna

Kamniški požigalec ne odneha Ko so bili kamniški policisti prepričani, da so stopili na prste požigalcu, ki že nekaj časa zažiga tamkajšnje kozolce, sta v prejšnjem te...

Gospodarstvo / petek, 28. avgust 2009 / 07:00

Pet novih dohodninskih razredov

Ljubljana - Ministrstvo za finance predlaga novelo zakona o dohodnini, ki prinaša pet dohodninskih razredov, višjo splošno olajšavo in ponovno uveljavila stanovanjsko olajšavo. D...

Šport / petek, 28. avgust 2009 / 07:00

Kolesarji tudi za dober namen

Dvorje pri Cerkljah - Športno društvo Bam.bi in rekreacijsko društvo Strmol bosta v soboto pripravila kolesarski vzpon na Krvavec. Ob 10. uri se bodo na progo podali tako udeleže...

Šport / petek, 28. avgust 2009 / 07:00

Člani na Slovaškem, mladinci v Turčiji

Kranj - Za konec tedna bosta kar dve vaterpolski reprezentanci Slovenije na mednarodnih turnirjih v tujini. S srede na četrtek je v Carigrad na mednarodni turnir odpotovala mladi...

Kranj / petek, 28. avgust 2009 / 07:00

Višja obdavčitev srednjega sloja

Vlada je na celodnevni seji v ponedeljek na Brdu obravnavala okvirni razrez proračunskih odhodkov po razvojnih politikah, razvojnih programih in predlagateljih finančnih načrtov za leti 2010 in 2011.