Ponovno vstajenje iz pozabe
Test: Mitsubishi Lancer 2.0 D-ID Instyle
Japonski Mitsubishi je imel še pred nekaj leti na evropskih trgih več padcev kot vzponov in pretežno avtomobile, ki so shajali v senci daljnovzhodne in evropske konkurence. Ponovno pot navzgor naj bi opazno tlakoval tudi novi Lancer, ki ima nalogo ponovno »oprati« Mitsubishijevo ime v spodnjem srednjem razredu in razkrojiti spomine na ne preveč uspešnega predhodnika, za katerega sicer pravijo, da je bil tehnično spodoben, vendar oblikovno neprivlačen.
Novi limuzinski Lancer, ki mu pripenjajo oznako sports sedan, je nastal na osnovi, ki jo je Mitsubishi razvil skupaj s Chryslerjem, uporabljena pa je pri številnih modelih, ki so že ali šele bodo na cestah. Zunanja podoba je kljub limuzinski zgradbi športno agresivna, predvsem na nosu, ki je z ozko masko hladilnika in zajetno režo za dobavo zraka do motorja v spodnjem delu odbijača podoben žrelu morskega psa. Dokaj visoki boki ne zmotijo športne linije in tudi zadek je ukrojen tako, da ohranja podobo atraktivne limuzine.
Po velikosti se Lancer uvršča že skoraj v srednji razred, temu primerna je tudi prostornost potniške kabine, ki nudi več udobja vozniku in sopotniku kot potnikom, ki jim je določena zadnja klop. Prtljažnik je prostorsko povprečen, njegov pokrov pa je treba odpirati z daljinskim upravljalnikom ali vzvodom v kabini, kajti na pločevini ni odpiralne kljuke. Voznikov delovni prostor je zelo podoben kot v terenskem Outlanderju, linije so čiste in moderne, merilniki pregledni, stikala na primernih mestih, kakovost plastike pa ni dorasla nepisanim standardom, ki naj bi veljali v tem velikostnem razredu. Med opremo si je seveda mogoče izbrati celo vrsto dodatkov, od zelo kakovostnega radijskega sistema do navigacije, ki jo premore Lancer z najbolj izpopolnjenim paketom.
Edini turbodizelski motor je (za sedaj) 2,0-litrski turbodizelski štirivaljnik, ki si ga je Mitsubishi sposodil pri koncernu Volkswagen, da bi tako zadovoljil predvsem evropske kupce. Gre torej za že znani in preverjeni pogonski stroj s tehnologijo vbrizgavanja črpalke – šobe, ki se v Lancerju obnaša prepričljivo glede zmogljivosti, dobro se ujame tudi s šeststopenjskim ročnim menjalnikom. Manj prijazen pa je glede hrupa, tresljajev in porabe. Trušč, ki narašča s povečanjem vrtljajev, se skoraj bliža meji znosnega, porabo plinskega olja, ki lahko seže tudi do 8,5 litra na 100 kilometrov, je mogoče ukoriti z zmernejšo vožnjo. Dobro vzgojo glede obnašanja na cesti so Mitsubishijevi strokovnjaki uspešno prenesli tudi v limuzinski Lancer, ki je zelo dobro vodljiv in se tudi v ostreje voženih ovinkih zvesto drži ceste. To omogoča tudi adrenalinski način vožnje, seveda pa se morajo sopotniki v avtomobilu pripraviti na nekoliko bolj grobo odzivanje podvozja na cestne grbine.
Seveda Mitsubishijevi novi limuzini na evropskih cestah ne manjka tekmecev, čeprav je treba priznati, da je v tehničnem smislu eden boljših razrednih predstavnikov. Vstajenje od skoraj pozabljenih namreč ni vedno preprosto.
Tehnični podatki
Mere: d. 4,570, š. 1,760, v. 1,490 m, medosje 2,635 m
Prostornina prtljažnika: 400 l
Teža (prazno v./ dovoljena): 1425/1920 kg
Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski
Gibna prostornina: 1997 ccm
Največja moč pri v/min: 103 kW/140 KM pri 4000
Največji navor pri v/min: 310 pri 1750
Najvišja hitrost: 207 km/h
Pospešek 0-100 km/h: 9,6 s
Poraba goriva po EU norm.: 8,2/4,9/6,1 l/100 km
Emisija CO2 g/km: 160 (Euro IV)
Maloprodajna cena: 26.990 EUR
Uvoznik: AC Konim, Ljubljana