Nafta klesti poslovanje Adrie
Zaradi povišanja cene nafte (za 200 odstotkov) bo Adria Airways zmanjšala število nedonosnih letov, uvedli so dodatek na gorivo, racionalizirali preostale stroške ... Letos dobička najverjetneje ne bo.
Ljubljana – Tako kot večina svetovnih letalskih družb tudi Adria Airways letos doživlja ekstremno negativen vpliv stroška nafte na poslovanje. V prvih šestih mesecih so sicer ustvarili za 20 odstotkov oziroma 16 milijona evrov več prihodkov kot v enakem obdobju lani ter skoraj deset milijonov evrov oziroma za 11 odstotkov več, kot so načrtovali v letošnjem planu poslovanja. Skupaj je Adria v prvih šestih mesecih ustvarila prek 98 milijonov evrov prihodkov.
Z učinkovitim pritiskom na stroške poslovanja (na stroške goriva nimajo vpliva) so stroški skupaj rasli počasneje kot prihodki, zato je slovenski nacionalni letalski prevoznik dosegel zastavljene cilje. »Strošek nafte je v prvih šestih mesecih družbo stal 34 odstotkov prihodkov ali 5,5 milijona evrov več, kot smo predvideli v svojih planih, čeprav smo za prvo polletje letos previdno začrtali 43-odstotno rast nafte, ki se je za nas realno povečala za 200 odstotkov v primerjavi z enakim obdobjem lani,« je povedal Marjan Ravnikar, podpredsednik uprave.
Zaradi višjih stroškov na račun vse višjih cen nafte bodo v Adrii Airways nefrekventne oziroma nedonosne linije zmanjšali, po potrebi tudi ukinili in obdržali tiste, ki prinašajo dobiček. Med druge ukrepe za dosego začrtanega poslovnega izida pa v upravi štejejo še učinkovito obvladovanje stroškov operativnega letenja, višje prihodke od planiranih ter ugodnejšo zasedenost kabine. Skupaj s partnerji v Star Alliance se usklajujejo tudi pri uvajanju dodatka na gorivo, kar pomeni, da so letos pristojbine za gorivo zvišali skupaj za 15 evrov na vozovnico, kar so v enakem znesku izvedli tudi prej omenjeni poslovni partnerji (Lufthansa, Austrian Airlines …). Tudi nadaljnje višanje dodatka bodo prilagajali politiki Star Alliance.
Na vprašanje, v kolikšni meri bo nafta vplivala na letošnje poslovanje Adrie Airways, Ravnikar odgovarja: »Po naši oceni, izdelani na podlagi šestmesečnega poslovanja, ter ocenjenem strošku nafte v mesecih do konca leta 2008 menimo, da ne bomo dosegli planiranega dobička po poslovnem načrtu. Po tej oceni bomo za gorivo plačali še štiri milijone evrov več, kot smo načrtovali.« Kriza v letalski industriji pa ima tudi posreden vpliv. V Adrii se delno kaže na zmanjšanju naročil za vzdrževanje letal za tuje partnerje, tako da bo uprava znova proučila potrebo po gradnji tretjega hangarja, za katerega ima pridobljena vsa ustrezna dovoljenja. Nadaljnji ukrep bo tudi, ne glede na rast, omejitev dodatnega zaposlovanja.