Pohod hibridne energije
Test: Lexus RX 400h Executive
Japonski Lexus, luksuzna znamka bolj ljudske in množične Toyote, se že nekaj časa preizkuša tudi s hibridnimi pogonskimi sistemi. Tehnologijo so razvili do te mere, da jo je mogoče uporabljati skoraj v vsej njihovi modelni paleti, vključno v okrogle dve tone težkem športnem terencu RX.
Ta avtomobil, ki je športni terenec samo po obliki karoserije, v resnici pa s svojo uglajenostjo sodi predvsem ali samo na asfalt, je med tekmeci v tem razredu svojevrsten posebnež. Zunanjost sicer ni več povsem v skladu z zadnjo modo, kljub temu pa zna pritegniti marsikateri pogled, če ne zaradi drugega, vsaj zato, ker je med precej redkimi pticami. Karoserijska oblika z agresivnim sprednjim delom, atletsko gibkimi boki in skoraj kupejevskim zadkom skuša napeljevati na športnost, vendar se zdi, da je kljub vsemu na prvem mestu sodobna, okolju prijazna tehnologija. Dvotonski športni terenec bi namreč lahko porabil precej več bencina in v ozračje spustil krepko več ogljikovega dioksida, če 3,3-litrskemu bencinskemu šestvaljniku ne bi pomagal še elektromotor, ki skupaj z njim tvori hibridni pogon. Če je ob zagonu v baterijah še dovolj shranjene elektrike, slednji vedno prevzame začetno delo, zato se Lexus RX 400h lahko neslišno »odplazi« s parkirišča in še nekaj časa z mestno hitrostjo vozi brez bencinskega motorja. Tudi njegovo delovanje je sorazmerno tiho in uglajeno, vse dokler se vozniku ne zahoče bolj dinamične vožnje in z več teže obremeni stopalke za plin. Za usklajevanje delovanja bencinskega in električnega pogona skrbi elektronika, za prenos moči na vsa kolesa samodejni brezstopenjski menjalnik. Še enkrat je treba ponoviti, da ta prestižni terenec ni namenjen vožnji po blatnih brezpotjih, čeprav bi pogonski sklop zmogel tudi to, kajti v tako eleganten avtomobil blatni škornji in podobno ne sodijo.
Eleganca, ki jo premore notranjost, je namreč na zelo visoki ravni in se je ne bi sramovale tudi najbolj prestižne limuzine. Kadar je opremljenost v okviru najbogatejšega paketa, voznika in potnike pričakajo svetlo usnje na sedežih in notranjih oblogah ter pristen les na sredinski konzoli in volanskem obroču. Komunikacijski sistem, ki med drugim vključuje tudi navigacijo in telefon, je za nastavitev dokaj zapleten, zato si je treba zanj vzeti precej časa in priročnik za uporabo. Vse drugo je v skladu s pričakovanji, od urejenega in filigransko natančnega instrumentarija, do brezhibno delujoče klimatske naprave ali nadpovprečno kakovostnega radijskega sistema. Vse to ob prostorskem udobju in uravnoteženo nastavljenem podvozju pripomore k udobni vožnji, ki je v razredu športnih terencev že zdavnaj postala pomembnejša od zmogljivosti na brezpotjih.
Lexus RX 400h se torej giblje na zgornjem robu skupine elegantnih športnih terencev, glede hibridnega pogona pa (za zdaj) niti nima pravega tekmeca.
Tehnični podatki
Mere: d. 4755, š. 1,845, v. 1670 m, medosje 2,715 m
Prostornina prtljažnika: 439/ 2130 l
Teža (prazno v./ dovoljena): 2075/ 2505 kg
Vrsta motorja: šestvaljni bencinski (+električni)
Gibna prostornina: 3311 ccm
Največja moč pri v/min: 155 kW/211 KM (123 kW/167 KM)
Največji navor pri v/min: 288 (333) Nm
Najvišja hitrost: 200 km/h
Pospešek 0-100 km/h: 7,6 s
Poraba goriva po EU norm.: 9,1/ 7,6/ 8,1 l/100 km
Emisija CO2 g/km: 192 (Euro IV)
Maloprodajna cena: 64.500 EUR
Uvoznik: Toyota Adria, Ljubljana