Izlet v neznano
Koleos je prvi pravi Renaultov športno terenski križanec.
Francoski Renault se je podal v avtomobilsko skupino, kjer so se v zadnjih letih na evropskih trgih beležili predvsem sorazmerno visoki dvigi prodajnih krivulj. Novi Koleos, ki so ga pred skoraj dvema letoma že kazali na avtomobilskem salonu v Parizu, se bo pridružil številni konkurenci, tudi čas ni več najugodnejši, vendar je bolje priti pozno, kot pa sploh ne. Novinec, ki ga pošiljajo v tržni boj, ima zanimivo genetiko: razvijali so ga Renaultovi strokovnjaki, osnovo skupaj s podvozjem so si sposodili pri partnerskem Nissanu, za proizvodnjo pa skrbijo v korejskem Samsung Motorsu, ki je pred nekaj leti prav tako postal del Renaulta. Koleos bi se s svojo nekoliko samosvojo zunanjostjo verjetno težko prebil v vrh na avtomobilskem lepotnem tekmovanju, ima pa kar nekaj drugih lastnosti, po katerih se ga kaže zapomniti. Mednje sodijo prostorna in udobna notranjost, velik prtljažnik z deljivim odpiranjem vrat, pri katerih se spodnji del spremeni v nakladalno polico in nenazadnje z urejeno armaturno ploščo. Motorja sta za zdaj samo dva, nekoliko neprepričljivi 2,5-litrski bencinski štirivaljnik s 126 kilovati (173 KM) in bolj suvereni 2,0-litrski turbodizel, ki je na voljo v dveh različicah, šibkejša razvije 110 kilovatov (110 KM) in močnejša 127 kilovatov (175 KM). Oba šibkejša pogonska stroja sta na voljo v izvedbi z dvokolesnim (sprednjim) ali štirikolesnim pogonom, najmočnejši turbodizel pa le s slednjim. Za preklop na dvo- ali štirikolesni pogon skrbi elektronika, voznik pa svojo odločitev sprejme s pritiskom na gumb. Oprema je razdeljena na tri nivoje, posebnih dodatkov ne bo prav veliko, tudi zato, ker avtomobil prihaja iz Južne Koreje, kar terja dodaten čas za transport. Najcenejši Koleos pri nas stane 20.900, najdražji 31.900 evrov, prodaja bo stekla sredi septembra.