Doma ne znamo ceniti znanja
Pogovora "na odprti sceni o izzivih družbe znanja", ki ga je v Kranju pripravila stranka LDS, se je udeležila le peščica ljudi.
Kranj - Na »odprti sceni« je bila beseda o programu stranke LDS s področja znanja in šolstva, o tem pa so govorili podpredsednik LDS Slavko Ziherl, predsednica odbora za znanost in razvoj pri LDS Lucija Čok in predsednica mestnega odbora LDS Kranj Darja Kovačič. Za strankin program so govorniki dejali, da je jasen in konkreten, ciljno namenjen posameznim skupinam prebivalstva in zlasti uresničljiv. Poudarja pomen znanja, potrebnega za boljše življenje, tako materialno kot duhovno, brez katerega ne moremo pričakovati razvojnih sprememb v Sloveniji. A vse kaže, da znanja še ne znamo dovolj ceniti, da se kljub kakovostnim šolam naši ljudje ne znajo uveljaviti, čeprav tujina ceni naše šole in izobražence, je menila Lucija Čok. Ob tem je navedla primer, ko je Evropska komisija razpisala devet tisoč štipendij, a se razen dveh študentov na razpis ni uvrstil nihče iz Slovenije, pa še ta dva sta študenta na Cambridgu. Razlog, da se kljub znanju in uspehom ne znamo uveljaviti, je dejstvo, da ne znamo poudarjati naših potencialnih možnosti, pač pa bolj iščemo napake.
Iz strankinega programa kaže omeniti predlog, da bi bilo srednje šolstvo obvezno. Sogovorniki so tudi poudarjali, da je javno šolstvo pri nas razvrednoteno. Prav je, da so na izbiro tudi zasebne šole, vendar ne na način, da jih država financira v enaki meri kot javne in da nima nadzora nad njihovimi programi. Beseda je bila tudi o štipendijski politiki in o drugi možnosti podpiranja študija s pomočjo tako imenovanega davčnega dolga. Država bi financirala študenta, in če bi ta v redu izpolnjeval študijske obveznosti, mu po študiju ne bi bilo treba vračati v študij vloženega denarja, v nasprotnem primeru pa bi ga seveda moral. Govorili so tudi o vseživljenjskem učenju in o vlogi ljudskih univerz, ki žal niso enakovredno postavljene v celoten izobraževalni sistem. Med redkimi navzočimi se je razvnela razprava zlasti o poseganju Cerkve v šolstvo in o nevarnosti ustanavljanju zasebnih šol na škodo javnih. LDS zagovarja laično šolo, ne nasprotuje pa zasebnim šolam, češ da prinašajo izbiro. O ustanavljanju novih univerz, ki nastajajo pri nas, pa menijo, da bodo visokošolski prostor preveč razdrobile, kar je v nasprotju s svetovnimi trendi, ki se vračajo k združevanju univerz.