Uvrstitev v naslednji krog
Test: Mazda6 2.0 TE
Zgodba o uspehu, kakršno je japonska Mazda napisala s svojo šestico pred dobrimi petimi leti, je največkrat težko ponovljiva. Avtomobil, ki se je izkazal tako z obliko in prostornostjo kot tudi z voznimi lastnostmi in nenazadnje s ceno, je težko naslediti še z boljšim, toda zdi se, da je japonski lastovki z novo Mazdo6 uspelo še enkrat. To potrjuje predvsem na novo obdelana zunanjost, ki se predvsem na sprednjem delu kaže v še bolj agresivni obliki, a tudi na vseh drugih delih karoserije šestica kaže športne mišice, čeprav se je tokrat na cestah najprej znašla v podobi štirivratne limuzine. Poševnooki oblikovalci so že s prvo generacijo v svoja jadra v dobršni meri zajeli evropski okus, zato se je Mazda6 zasidrala globoko v srcih kupcev na stari celini. Tudi novinki, ki spretno nadaljuje izročilo predhodnice in ga nadgrajuje z nekaterimi novimi oblikovalskimi pristopi, se z vidika všečnosti piše dobro, čeprav je mogoče zaslutiti, da karoserijski krojači morda niso bili povsem izvirni. Zlobni jeziki namreč vedo povedati, da je šestica odslej malce podobna nekaterim konkurenčnim avtomobilom z Daljnega vzhoda, spet drugi predvsem na zadnjem delu vidijo poteze znane bavarske znamke …
Kakorkoli že, na novo ukrojena zunanjost še zdaleč ni edini adut, ki ga ima Mazdin model srednjega razreda. Rast v vse smeri je botrovala tudi večji prostornosti potniške kabine in prtljažnika. Radodarno odmerjeni centimetri za potnike spredaj in zadaj pripomorejo k visoki stopnji udobja, kakršna se za ta avtomobilski razred tudi spodobi. Armaturna plošča je dobila nadgradnjo v bolj izraziti obliki, žal pa ne tudi pri funkcionalnosti; marsikaterim očem se bodo številke na merilnikih zdele nekoliko premajhne in nekaterih sistemov in nastavitev se je treba privajati nekaj dalj časa; zamer pravzaprav ni veliko, je pa res, da bi si notranji arhitekti lahko privoščili nekaj več barvne domiselnosti ali svobode in se izognili pretirani motni črnini.
Bencinski 2,0-litrski štirivaljnik je nekje na sredini motorne ponudbe, vsekakor pa gre za pogonski stroj, ki suvereno obvlada zastavljeno nalogo. Pravzaprav zna biti skoraj presenetljivo živahen in energičen, pri čemer ne zganja motečega hrupa, v izdatno pomoč pa mu je tudi natančen šeststopenjski ročni menjalnik. Prestavna razmerja so izračunana tako, da pretikanje ni preveč pogosto, poraba bencina pa se raje drži zgornje meje tovarniških obljub, ob večjem obremenjevanju gre tudi čez, toda povprečje je v skladu s pričakovanji za motor s takšnimi zmogljivostmi. Poleg pogonskega sklopa vozniku pričara nasmešek na obraz tudi podvozje. Lega na cesti je namreč zelo dolgo nevtralna in Mazdo6 je težko spraviti iz začrtane smeri, poleg tega je vzmetenje nastavljeno tako, da zna olikano požirati cestne grbine.
Vse to Mazdi6 zagotavlja dostojno nasledstvo in verjetno tudi dobre tržne obete v družbi številnih novih, predvsem evropskih tekmecev.
Tehnični podatki
Mere: d. 4,735, š. 1,795, v. 1440 m, medosje 2,725 m
Prostornina prtljažnika: 519 l
Teža (prazno v./ dovoljena): 1370/1905 kg
Vrsta motorja: štirivaljni, bencinski
Gibna prostornina: 1999 ccm
Največja moč pri v/min: 108 kW/147 KM pri 6500
Največji navor pri v/min: 184 pri 4000
Najvišja hitrost: 214 km/h
Pospešek 0-100 km/h: 9,9 s
Poraba goriva po EU norm.: 9,8/ 5,4/ 7,0 l/100 km
Emisija CO2 g/km: 166 (Euro IV)
Maloprodajna cena: 23.990 EUR
Uvoznik: MMS, Ljubljana