Da ne bomo trpeli
Preden začnem novo temo, sem dolžan na kratko pojasniti, kaj smo se pogovarjali na sestanku po treningu prejšnji torek.
Najpomembnejša točka dnevnega reda je bila, kako se organizirati, da za nekatere kolesarjenje ne bo prehitro in za druge ne prepočasno. Nekateri so hitreje napredovali pri treningu ali so bili bolj pridni in so prekolesarili več kilometrov. Nekateri nikoli ne bodo uživali v hitri vožnji - za peščico dirkačev je, jasno, tempo vedno prepočasen. Dogovorili smo se, da se bomo organizirali v dve skupini: hitrejšo in počasnejšo. Ne vemo še, kdo bo katero vodil, vemo pa, da bodo trase enake. Kaj bomo s tem dosegli? Ljubitelji Glasa in kolesarjenja bodo prišli neobremenjeni. Na startu se bodo lahko odločili, s katero skupino bodo šli. Če bo kateremu iz hitre skupine kak torek prijala počasnejša vožnja, se ji bo pač priključil, in obratno seveda. Zmenili smo se, da bomo organizirali tudi kako daljšo turo ob vikendih in da ne bomo bentili, če bo kdo kdaj manjkal.
Torej, od danes naprej ste vabljeni, da se nam pridružite tudi tisti, ki zmorete kolesariti hitreje kot 30 km/h, in tisti, ki vas je bilo strah, da smo prehitri.
Naslednja zanimiva tema bo govorila o nastavitvah kolesa. Ugotovil sem, da na treninge prihajate večinoma s specialkami in trekingi. Za ti dve kolesi so nastavitve dokaj podobne. Ne pozabite na nekaj: specialka že sama po sebi ni udobno kolo, vendar je jasno, da na njej ne smete trpeti zaradi slabe nastavitve sestavnih komponent.
Če ste si kupili novo kolo in s tem nimate nobenih izkušenj ali če ste ugotovili, da se na svojem starem kolesu ne počutite dobro, si lahko pomagate z nekaj osnovnimi nasveti, ki sledijo.
Višina sedeža
Je prvi problem, ki ga neizkušeni kolesarji zanemarjajo. Poleg vsega že napisanega (tudi v Poletu) v priročnikih, ki jih v slovenskem jeziku skoraj ni, je tukaj nekaj osnovnih navodil.
Na najnižji točki pedala mora biti koleno rahlo skrčeno, kolki pa se ob pogledu od zadaj na sedežu ne smejo zibati. Nastavite višino tako, da je med vašo peto in pedalom v najnižji točki pet milimetrov prostora. Dodajte še nekaj milimetrov, če imate čevlje z zelo tankimi podplati na peti v primerjavi s sprednjim delom stopala. Prav tako zvišajte sedež za 2 do 3 milimetre, če imate dolge noge v primerjavi s telesno višino. Za ljudi z bolečinami v kolenih zaradi zmehčanega ali obrabljenega hrustanca lahko nekoliko višje nastavljen sedež deluje terapevtsko, zato ga postopoma dvigujte, dokler se ne začnejo kolki zibati, potem pa ga rahlo spustite. Višino sedeža spreminjajte za dva milimetra naenkrat, da se izognete prenapenjanju nog.
Položaj sedeža naprej/nazaj
Sedanja usmeritev je pomik sedeža nazaj, da zagotovi več moči za vzpone. Za začetek se udobno usedite na sredino sedeža z gonilkama v vodoravnem položaju. Spustite svinčnico (vrvico, na katerem ste na konec pritrdili majhen predmet) s sprednjega dela kolena sprednje noge. Svinčnica se mora dotikati sredine osi pedala. To je osnovni položaj, dosežete pa ga tako, da sprostite vijak sedeža in ga premikate naprej ali nazaj. Ljubitelji vzponov, kronometristi in tudi nekateri cestni kolesarji imajo večinoma raje, da vrvica visi nekaj centimetrov za koncem gonilke, da povečajo vzvod v višjih prestavah. Nasprotno pa imajo ljubitelji hitrega pedaliranja raje nekoliko bolj naprej pomaknjen sedež, da izboljšajo hitrost vrtenja pedal. Če se vam noge dotikajo krmila, je narobe. To popravite z nastavitvijo višine krmila, ne s premikanjem sedeža naprej ali nazaj ...
Naslednjič pridejo seveda še nastavitve drugih komponent na kolesu.