Matjaž Gorjup, predsednik uprave TCG Uniteh Lth-ol (Foto: Gorazd Kavčič)

Nižja rast, soliden dobiček in manj potreb po delavcih

Škofjeloški Unitech je pred veliko preizkušnjo: zagotavljati mora popolno kakovost svojih izdelkov.

Škofja Loka, Ljubljana – Vodenje TCG Unitech Lth-ol je pred dobrima dvema mesecema prevzel Matjaž Gorjup, ki je pred tem pet let delal za avstrijsko svetovalno podjetje in pet v češki papirnici. O poslovanju škofjeloškega velikana smo v zadnjih mesecih lahko slišali marsikaj, zato smo se po odgovore napotili k novemu predsedniku uprave.

Najprej nas zanima poslovanje Unitecha lani in v prvih letošnjih mesecih.

»Leto 2007 je bilo v znamenju umirjanja rasti, čeprav smo ga zaključili s približno deset odstotkov višjim prometom kot leto prej. V primerjavi z letom 2006, ko smo dosegli 30-odstotno rast, je to precej manj. Leto 2007 je minilo tudi v znamenju zaostrovanja kvalitetnih zahtev avtomobilske industrije, saj naši kupci zahtevajo popolne izdelke. Posledica je sprememba poslovnih procesov, dvigniti smo morali zahteve notranje kvalitete, kar pa je povzročilo rast stroškov. Na kratko, nove zahteve so spremenile našo organiziranost, posledica sta umirjanje rasti in povečevanje kvalitete.«

Ste ustvarili pozitivni rezultat?

»Rezultat je več kot pozitiven, vendar pod načrtovanim. Načrtov torej nismo dosegli, razlog so zahteve po ničelni toleranci pri kvaliteti, ki jim nismo bili kos. Letošnje vodilo je dvig kvalitete, nadaljevanje rasti in priprava strategije za prihodnost.«

Kakšna je prihodnost Unitecha?

»Menimo, da smo zelo dobro umeščeni kot dobavitelj pri avtomobilski industriji. V prihodnjih letih se bosta razvijala dva močna svetovna centra, eden v Aziji, drugi v Evropi. Na presenečenje mnogih bo rast avtomobilske industrije v prihodnjih letih v Evropi skokovita, še posebej rast dobaviteljev. Do leta 2015 bo obseg posla narasel do 70 odstotkov, tudi zato, ker bodo proizvajalci prenesli več funkcij in dodane vrednosti na dobavitelje. Govori se o azijskih tigrih in nizkih stroških na Kitajskem, zato napovedi o tako hitri rasti v avtomobilski industriji v Evropi morda presenečajo.«

V Škofji Loki se govori, da je podjetje v težavah, ne nazadnje ste v šestih mesecih že tretji predsednik uprave.

»Anton Papež je izredno uspešno vodil podjetje zadnjih 11 let, saj je podjetje letni promet s 15 milijonov povečalo na skoraj 150 milijonov evrov. Ves čas dobičkonosno, tudi lani in tudi prvi letošnji meseci gredo po pričakovanjih. Ne moremo govoriti o težavah pri financah.«

Torej je šlo za samostojno odločitev prejšnjega predsednika uprave, da zapusti vodilno mesto v škofjeloškem velikanu?

»Tako je. Če bi vprašali njega, bi vam povedal, da je po desetletju vodenja Unitecha potreboval nov izziv. Navsezadnje je danes član nadzornega sveta Skupine TCG, njegove izkušnje igrajo pomembno vlogo, in to je dokaz, da gre za kontinuiteto.«

Navežimo se na izkušnje Antona Papeža, ki jih je pred kratkim delil z javnostjo na okrogli mizi. Povedal je, da je Unitech pred veliko preizkušnjo, ko boste morali veliko vlagati v avtomatizacijo proizvodnje.

»To je naša priložnost in hkrati odgovornost za dvig življenjskega standarda. Danes s ceno delovno sile v Sloveniji nismo več konkurenčni. In dobro je tako! Zato pa moramo prilagajati delovne procese in produktivnost proizvodnega procesa. V naši proizvodnji imamo skupno 40 robotov, kar pomeni, da imamo z avtomatizacijo izkušnje, vendar je to premalo. Stopnjo avtomatizacije želimo povečati. Polovica letošnjih investicij je namenjena avtomatizaciji, torej približno pet milijonov evrov. Nekaj je produktivnost, drugo pa kvaliteta. Če govorimo o izdelkih brez napak, moramo stopnjo avtomatizacije dvigniti na raven, da noben kos ne bo slab.«

Ali drži, da ste imeli letos v nekem obdobju zelo velike težave s kvaliteto?

»Lani smo jih imeli, letos ne. Zelo težko je doseči kvaliteto, ki jo danes zahteva avtomobilska industrija. Letos nam kazalci na področju vseh stroškov za zagotavljanje kakovosti ne delajo težav, drži pa, da so zaradi zaostritve zahtev in pogojev v celotni industriji stroški kvalitete lani v primerjavi z letom prej narasli.«

Za trenutek se vrnimo k avtomatizaciji. Kaj ta pomeni za zaposlene? Ali jih bo preveč?

»Kvaliteta je pogoj za nadaljnjo rast. Z avtomatizacijo, ki ne dopušča možnosti napak, bomo ustvarili temelj za nadaljnjo rast. Skozi to pa lahko ustvarjamo tudi nova delovna mesta, ki bodo bolj zahtevna, saj kupci od nas pričakujejo več sodelovanja pri oblikovanju izdelkov v začetni fazi. To pomeni prestrukturiranje na druga delovna mesta oziroma večje zaposlovanje inženirjev, pri direktnih procesih pa to pomeni zmanjšanje delovne sile. Zaradi intenzivne rasti smo v preteklih letih zaposlovali tudi prek agencij pogodbene delavce. Za ilustracijo: leta 2001 v Ljubljani nismo zaposlovali nobenega delavca, danes pa jih je tu osemsto, v letih 2005 in 2006 smo morali poiskati po dvesto novih sodelavcev. To so bili veliki izzivi, ki bodo šli sedaj v obrnjeni smeri. Vendar ne pričakujem socialnih pretresov.«

V Škofji Loki ste največji delodajalec, zato Gorenjce zanima, ali bo v prihodnje manj delavcev v Ljubljani ali Škofji Loki? Kdo bo moral oditi?

»Ne bi rekel, da bi kdo moral oditi, zmanjševali bomo le kupljene ure na trgu pogodbene delovne sile. Delež takšnih ur je v Ljubljani bistveno višji. Zvišana stopnja avtomatizacije pa je lahko tudi pot, da s štiriizmenskega dela preidemo na triizmensko ob hkratnem rastočem prometu.«

Razvoj Unitecha pomeni tudi selitev v novo industrijsko cono na Trato. Pred leti je bila možnost selitve s strani vašega predhodnika postavljena kot pogoj za obstanek v Škofji Loki. Zdi se, da selitev ni več prioriteta?

»Po meni znanih informacijah bo cona do konca leta komunalno opremljena. To je pogoj, da lahko začnemo delati. Delamo na tem, da bomo na Trati kmalu gradili, obseg pa zaradi strategije naših kupcev in zaradi strategije našega dela v Jadranski regiji še ni popolnoma definiran.«

To pomeni, da lahko pričakujemo spremembe načrtov tovarne na Trati?

»Tako je. Načrte imamo izdelane, vendar ti vsebujejo le določeno stopnjo avtomatizacije, zato njeno zviševanje vpliva nanje. Naša želja je, da bi imeli v Škofji Loki zelo moderen poslovni proces, ki bo zagotavljal popolno kakovost naših izdelkov na zelo sprejemljivih stroškovnih osnovah.«

Se boste radi vozili v Škofjo Loko?

»Seveda. Že sedaj se rad vozim v Loko, danes smo se dogovorili v Ljubljani le zaradi drugih sestankov na tej lokaciji. Osebno se v Škofji Loki izredno dobro počutim, saj ima svojo idiliko. Delamo na štirih lokacijah, vendar od tu izhajajo naše korenine. Mi smo Ločani.«

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Šport / četrtek, 10. januar 2019 / 13:03

Faku se je najbolj približal mladinec Cisar

Rudno polje – Biatlonci so se v soboto na Pokljuki še tretjič v času božično-novoletnega premora med tekmami svetovnega pokala merili za naslove državnih prvakov. Tokrat so tekmovali na tekmi s sku...

Objavljeno na isti dan


Avtomobilizem / torek, 24. junij 2008 / 07:00

Žemljica je spet vroča

Test: Fiat 500 1.4 16V Sport

Avtomobilizem / torek, 24. junij 2008 / 07:00

Toyotini zaposleni so čistili obalo

V podjetju Toyota Adria so se odločili, da bodo Zeleni Mesec, ki je del Toyotine strategije varovanja okolja, obeležili s čistilno akcijo edinega sredozemskega slanega travnika na obali Ankarana,...

Avtomobilizem / torek, 24. junij 2008 / 07:00

Neškodljiv kompromis

Peta generacija najpomembnejšega Seatovega modela niha med športnostjo in udobjem.

Mularija / torek, 24. junij 2008 / 07:00

Varno na cesti tudi med počitnicami

V Mladinskem centru Kotlovnica so pripravili zabaven, a tudi poučen cestni poligon za najmlajše.

Mularija / torek, 24. junij 2008 / 07:00

Konec prve triade

Na začetku prvega razreda sem se imel lepo. Na sredi prvega razreda smo risali črte. Čez nekaj časa je prišla učiteljica Žana. Žana nas je imela do konca prvega razreda. In tako sem se naučil ris...