Po poteh evolucije

Test: Nissan X-Trail 2.0 dCi LE Premium

Ko so pri japonskem Nissanu snovali novo generacijo športnega terenca X-Trail, so v precejšnji meri upoštevali želje kupcev, ki so sporočali, da si sicer želijo nov avtomobil, vendar ne bistveno drugačnega od obstoječega. Zato je padla odločitev, da bo osnovna ideja pet let starega predhodnika ostala nespremenjena, večina novosti pa je skrita tam, kjer jih ni mogoče videti na prvi pogled.

X-trail je bil doslej na nekaterih evropskih trgih zelo priljubljen, del kritik pa je letel predvsem na preveč grobo zunanjost in premalo uglajenosti med vožnjo. Zato je lanski novinec na pogled »mehkejši« in za 17,5 centimetra daljši od predhodnika, a na zunanjosti ni bilo radikalnih sprememb. Sprednji del s ponosno dvignjenim nosom je še vedno sorazmerno oglat, zaradi dolžinskega podaljška sta bočni liniji elegantnejši, na zadku pa so najbolj izstopajoče večje luči, nameščene v stebrička. Torej skoraj nič okroglin, nobenega odvečnega kromiranega okrasja in nič šminke, zato pa še vedno dokaj realistična podoba klenega terenca. K tej pripomoreta tudi zajetna strešna vzdolžna nosilca prtljažnika, ki se spredaj zaključita z dodatnimi lučmi. Diši po avanturi, kakšne posebne uporabne vrednosti pa dodatna svetloba nima in tudi stikalo za vklop je vse prej kot prikladno. Z dodatnimi centimetri so največ pridobili potniki na zadnji klopi, ki imajo zdaj več prostora za kolena. Vozniku in sopotniku se je že v prejšnjem modelu godilo dobro, po novem pa si pohvale zasluži tudi prostornejši prtljažnik, ki je celo med najboljšimi v tem razredu. V prid večji uglajenosti ima X-Trail posodobljeno armaturno ploščo, ki ni več tako togo oglata, ampak zaobljena kot v kakšnem športnem avtomobilu. Večino stikal voznik najde tam, kjer jih pričakuje, nekaj več privajanja pa zahteva informacijski sistem z vgrajeno navigacijo, ki na slovenskem ozemlju še zdaleč ne pozna vseh cest, ampak samo glavne prometnice. Najmočnejši 2,0-litrski turbodizelski motor je seveda sposojen iz »skupne zakladnice«, ki si jo Nissan deli s partnerskim Renaultom. Ta pogonski stroj je skupaj s šeststopenjskim menjalnikom francoski, vendar se v tem japonskem terencu odlično znajde in mu zagotavlja zmogljivosti, ki so že nad pojmovanjem običajnih terencev. In ob tem, ko je X-trail suveren in hkrati uglajen na asfaltu, se ne ustraši tudi srednje zahtevnih brezpotij. Na novo zasnovan pogonski sklop omogoča vožnjo zgolj s sprednjim pogonom, samodejni prenos moči na vsa štiri kolesa ali »zaklenjeno« razmerje s polovično porazdelitvijo na prvo in zadnjo os. Voznikovo delo je pri tem enostavno, za izbiro pogona le zasuče vrtljiv gumb na sredinski konzoli in potem je treba pozornost usmeriti le še na trezno presojo želja in avtomobilovih zmogljivosti. Nissan je torej z drugo generacijo svojega najmanjšega terenca podal ustrezen odgovor na konkurenčne izzive. In poleg tega je osveženi X-Trail ob izboljšanem udobju in voznih lastnosti ohranil še pravo mero grobosti.

Tehnični podatki

Mere: d. 4,630, š. 1,785, v. 1,770 m, medosje 2,630 m

Prostornina prtljažnika: 603/1773 l

Teža (prazno v./ dovoljena): 1651/2170 kg

Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski

Gibna prostornina: 1995 ccm

Največja moč pri v/min: 127 kW/173 KM pri 3750

Največji navor pri v/min: 360 pri 2000

Najvišja hitrost: 200 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 10,0 s

Poraba goriva po EU norm.: 9,3/ 6,3/ 7,4 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 198 (Euro IV)

Maloprodajna cena: 36.590 EUR

Uvoznik: Renault Nissan Slovenija, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Razvedrilo / četrtek, 18. avgust 2016 / 11:44

Praznovala kar na Prazniku žetve

Olga in Janez Šubic z Žirovskega Vrha sta zadnji julijski dan praznovala 45 let, odkar sta stopila v zakonski stan. Ko sta se spoznala, je bila Olga stara štirinajst, Janez pa osemnajst let. Kot na...

Objavljeno na isti dan


Splošno / petek, 7. marec 2008 / 07:00

Nezakonitosti v postopkih javnih naročil

Zgodba je še sveža: javni razpis za gradnjo centra za vodenje in kontrolo zračnega prometa na Brniku so razveljavili zaradi domnevnih nezakonitih dejanj. Bi se jih dalo preprečiti že v kali?

Splošno / petek, 7. marec 2008 / 07:00

Komentar: Tudi višina stolpa je pomembna

Razveljavitev javnega razpisa za gradnjo centra za vodenje in kontrolo zračnega prometa na Brniku, ki je posledica domnevnih nezakonitosti v postopku izbire izvajalca gradbenih del, je...

Splošno / petek, 7. marec 2008 / 07:00

Odstopil, čeprav ne čuti odgovornosti

Srečko Janša je na ministrov poziv odstopil z mesta direktorja Kontrole zračnega prometa, čeprav se ne čuti odgovornega za domnevne nezakonitosti pri razpisu za gradnjo centra za vodenje in kontrolo z...

Splošno / petek, 7. marec 2008 / 07:00

Ptice so odličen pokazatelj ohranjenosti narave

V Angliji bi gozdove, v katerih živi črna žolna, razglasili za naravni rezervat - če bi jih imeli. V Sloveniji živi ta v Evropi zaščitena ptica tako rekoč v vseh gozdovih, na 60 odstotkih ozemlja drža...

Splošno / petek, 7. marec 2008 / 07:00

Moje finance

Vprašanja - odgovori