Planinska roža je zacvetela
Po štirih desetletjih so na odru jeseniškega gledališča spet obudili opereto - delo Radovana Gobca Planinska roža.
Na odru Gledališča Toneta Čufarja je 10. maja »zacvetela« Planinska roža. Premierno so namreč uprizorili opereto s tem naslovom in navdušili občinstvo v polni dvorani. Gromek aplavz je dokaz, da je občinstvo željno lahkotnejših predstav, tudi operet, ki imajo na Jesenicah dolgo tradicijo. Po drugi svetovni vojni so bile operete v mestu pravi hit, leta 1954 denimo je opereta Mala Floramie doživela kar petnajst ponovitev, ogledalo pa si jo je neverjetnih 11.319 ljudi! Spomini izvajalcev in obiskovalcev so ostali živi vse do danes, in kot je povedala direktorica Gledališča Toneta Čufarja Branka Smole, je pogosto slišala obžalovanja, zakaj na Jesenicah ne pripravljajo več operet. Zato so se lotili drznega projekta, v katerem so združili moči Gledališče Toneta Čufarja, Gimnazija Jesenice, Glasbena šola Jesenice, solisti-pevci, instrumentalisti … »V projekt se povezuje večina izvajalcev s področja kulture v občini Jesenice, na kar smo posebej ponosni,« je poudarila Smoletova in dodala, da je bil projekt izredno zahteven zaradi velike zasedbe in izbora vlog, vse skupaj pa je bilo povezano tudi s precejšnjimi stroški. Za režijo je poskrbel Miha Alujevič, ki ima bogate izkušnje z glasbenim gledališčem, tudi sam poje v muzikalih in jih režira, uspešen je doma in na tujem. Kot je povedal, je opereta Radovana Gobca Planinska roža ostala v spominu mnogih ljubiteljev operete, zgodba sodi v naš alpski svet, ima dramaturški lok, melodije pa so zelo spevne. V nosilni ženski vlogi se je predstavila Natalija Š. Cilenšek, ki je sicer bolj znana kot violistka, profesorica viole in violine ter mentorica godalnega orkestra. Tokrat se je prvič predstavila kot pevka - sopranistka. »To je bila zame izjemna priložnost, kajti petje je bilo zame od nekdaj izziv in polje, kamor sem si želela spustiti se,« je povedala. Nosilno moško vlogo pa je prevzel Klemen Torkar, baritonist, ki se je tokrat preskusil kot tenorist. Dejal je, da je v opereti treba poleg petja prikazati še plesne in igralske veščine, tako da se je prek predstave tudi sam veliko naučil.
Skupaj je v Planinski roži nastopilo kar okrog šestdeset nastopajočih, posebnost pa je tudi ta, da je orkester postavljen na oder, kajti orkestrske jame v jeseniški gledališki dvorani nimajo več. Vendar pa bo prav zaradi takšne postavitve Planinska roža lahko gostovala tudi na drugih odrih in celo na prostem, denimo na kakšnem poletnem prizorišču.
Ponovitve na Jesenicah bodo še 31. maja ter 1. junija, nato pa še 6., 7. in 8. junija. Po besedah Branke Smole upajo na vsaj dvajset ponovitev, tudi na gostovanjih.