Bo strogost prinesla tudi varnost?
Pa smo ga dočakali. Spremenjeni zakon o varnosti cestnega prometa, ki prinaša predvsem visoke kazni za najhujše prekrške, namreč. S ciljem, da na slovenskih cestah zavlada red in zavarujemo človeška življenja, so snovalci zakona denarne kazni (in tudi stranske v obliki kazenskih točk) navili do zgornje meje predvsem za tiste prekrške, zaradi katerih prihaja do najbolj tragičnih prometnih nesreč.
Zakon strogo obravnava predvsem zlorabo alkohola za volanom in prehitro vožnjo v naseljih. Slovenci veljamo za razmeroma pogoste uživalce alkohola in smo po količini popitega alkohola na prebivalca (vsako leto spijemo enajst litrov čistega alkohola na prebivalca) v evropskem vrhu. Ni čudno torej, da je v zadnjih letih vsako tretjo prometno nesrečo povzročil vinjen udeleženec v prometu. V teh nesrečah pa je, odkar živimo v samostojni državi, umrlo že več kot 2.100 ljudi. Nenadomestljivo je že vsako človeško življenje, država pa je hkrati utrpela tudi veliko družbeno škodo, ki po ocenah strokovnjakov znaša 1,6 milijarde evrov. S tem denarjem bi lahko zgradili enajst tisoč stanovanj za mlade družine. Podobno je s hitrostjo, ki je po ugotovitvah policije najpomembnejši dejavnik za nastanek prometnih nesreč, zato ni čudno, da je po novem strogo sankcionirana. Še posebej strogo so obravnavani vozniki, ki preveč pritisnejo na plin v naseljih. Z visokimi kaznimi za te prekrške želijo zaščititi predvsem kolesarje, pešce in starejše.
Dotaknili smo se samo glavnih dveh razlogov, zakaj so na prometnem ministrstvu pripravili tako strog zakon, ki bo marsikaterega kršitelja pahnil tudi na rob socialne varnosti. Vprašati pa se je treba, ali bo strogost tudi v resnici zagotovila večjo prometno varnost. V Nemčiji, ki nam jo prometni strokovnjaki vedno znova ponujajo za zgled, so (vsaj) doslej shajali s precej nižjimi kaznimi. Zakon namreč vozniki upoštevajo samo, če zmore policija dovolj intenzivno izvajati nadzor prometa. Dokler bo namreč obstajala zelo majhna verjetnost, da bo kršitelj tudi v resnici kaznovan, toliko časa se bodo cestni divjaki požvižgali na zakone, pa naj bodo še tako strogi ...



Zgornja Gorenjska
Kranjska Gora
Jesenice
Žirovnica
Radovljica
Bled
Gorje
Bohinj
Osrednja Gorenjska
Tržič
Naklo
Kranj
Preddvor
Jezersko
Šenčur
Cerklje na Gorenjskem
Južna Gorenjska
Železniki
Žiri
Gorenja vas-Poljane
Škofja Loka
Medvode
Vodice
Vzhodna Gorenjska
Komenda
Kamnik
Mengeš
Trzin
Domžale
Moravče
Lukovica
Karavanke

