Nasveti za večjo pozornost
Zgodbica iz vsakdanjega življenja: otroku že stotič rečemo, naj napiše nalogo.
Ko že sedi, postane žejen. Potem napiše en račun. Gre na stranišče. Počasi napiše še dva stavka. Postane lačen. Poje čokolado. S šestilom strelja namišljene sovražnike. Najde pajka pod mizo. Otrok naredi vse, samo naloge ne. Zunaj pa sije sonce in čaka na nas …
Koncentracija je sposobnost, da usmerimo pozornost na določeno dejavnost, da smo zbrani in nas ne zmoti vsak dražljaj. Je tesno povezana z našo motivacijo. Kadar je v ozadju velik interes za neko stvar, bo tudi pozornost večja. Zato je smiselno razmišljati tudi o tem, kako motivirati otroka za pisanje domačih nalog in učenje. Če opravljeni nalogi sledi dejavnost, ki otroka veseli, bo večina otrok naredila hitreje kot sicer. Najučinkovitejše delamo pol ure, potem začne pozornost padati. Takrat potrebujemo kratek predah. Za otroke je boljše, če delajo večkrat po pol ure, kot da pišejo nalogo tri ure. V teh treh urah je vsaj ena ura izgubljena. Poskusimo z enostavnimi spremembami:
Otrok naj bo pred učenjem sproščen in razgiban
Strah in prevelik pritisk onemogočata, da bi se otrok osredotočil na učenje. Če ima otrok kakršnekoli skrbi, se bo težje zbral. Naj se čim več giba, kajti možgani potrebujejo poleg hrane tudi kisik. Zračimo sobo in poskrbimo za primeren prostor. Priporočljivo je pitje vode.
Odstranimo moteče dejavnike
Hrup, radio, televizor, telefon, razgled z okna in dogajanje na dvorišču, igrače, razmetana soba – vse to so lahko moteči dejavniki, ki odvračajo otrokovo pozornost. Poskrbimo, da je tega čim manj in da je miza čim bolj prazna.
Otroku pokažimo, kako se naredi načrt učenja
Otroci nimajo občutka za to, koliko časa jim bo vzela neka dejavnost. Zato jim pokažimo, kako naj si razdelijo čas, da ga bo dovolj tako za učenje kot za igro. Naj imajo na mizi uro in naj merijo čas, ki ga potrebujejo za posamezne naloge. Tako bodo tekmovali sami s seboj in bodo imeli boljši občutek za čas. Obveznosti naj pišejo na stenski koledar.
Družabne in računalniške igre
Pri igranju družabnih iger je potrebna zbranost in za otroke je to igra, ne učenje. Poiščimo primerne igre in skupaj trenirajmo možgane. Pobrskajmo za računalniškimi programi, ki spodbujajo razmišljanje, urijo spomin in večajo koncentracijo. Igre so lahko tudi nagrada, ko je naloga narejena.
Poišči razlike, najdi pare, poveži pike …
Vse naštete vaje najdete v revijah za urjenje možganov, naj postanejo stalnica v našem vsakdanjem učenju.
Preštej črke »e«
V besedilu, ki ga že berete, preštejte vse črke »e«. Vsaka črka »e« je vredna dve točki. Kolikšna je vsota vseh »e«-jev? Ne smete si pomagati s svinčnikom, ampak samo z možgani. Vsota je _______.