Otroci v prometu
Pogovor z Damjanom Bertoncljem, pomočnikom komandirja na Policijski postaji Kranj.
Včasih vidimo triletnika v avtu na sovoznikovem sedežu. Zakaj je to nevarno početje?
»Trki s prednjim delom vozila so pogostejši in praviloma nevarnejši. Otrok je na zadnjem sedežu bistveno bolj zaščiten in oddaljen od predmetov, ki trčijo ob vetrobransko steklo, v zelo nevarno steklovino. Vsekakor pa mora biti otrok, ki je manjši od 150 centimetrov ali mlajši od 12 let, zavarovan z ustreznim zadrževalnim sistemom, ki je primeren otrokovi višini in teži. V nasprotnem primeru bi ob trku, ko se sprožijo zračne blazine, lahko prišlo do poškodbe otroka (zračne blazine sicer predstavljajo višji nivo varnosti).«
Zakaj je pomembna uporaba čelade pri kolesarjenju?
»Čelada je ključen element varnosti kolesarja, saj varuje glavo pred neposrednimi udarci v primeru padca ali trka. Že manjši udarec v glavo lahko zelo poškoduje možgane.«
Zakaj je nevarna otroška igra na parkiriščih, ob cesti?
»Žoga, ki se zakotali po cesti, pomeni ...? Seveda, pritekel bo otrok! Otroka prevzame igra in je zato nepazljiv. Posledica je neprimeren korak na cesto. Otrok tudi ne zna racionalno preceniti nevarnosti prometa. Ker je površin, ki so namenjene najmlajšim, malo, se le-ti pogosto zadržujejo ob cestah, zato bodimo vozniki pripravljeni na "poklic" otroka, na njegovo igro. Pričakujmo najbolj nepremišljen korak našega bogastva in s tem preprečimo najhujše.«



Zgornja Gorenjska
Kranjska Gora
Jesenice
Žirovnica
Radovljica
Bled
Gorje
Bohinj
Osrednja Gorenjska
Tržič
Naklo
Kranj
Preddvor
Jezersko
Šenčur
Cerklje na Gorenjskem
Južna Gorenjska
Železniki
Žiri
Gorenja vas-Poljane
Škofja Loka
Medvode
Vodice
Vzhodna Gorenjska
Komenda
Kamnik
Mengeš
Trzin
Domžale
Moravče
Lukovica
Karavanke

