Nedeljsko športno popoldne

Test: Mazda3 MPS

Široka cesta s preglednimi ravninami, rahlo zavitimi in nekaj bolj adrenalinskimi ovinki, toplo nedeljsko popoldne in na startni črti športni štirikolesnik. Takšne so sanje marsikaterega voznika, ki mu ni dovolj samo, da mu avtomobil služi za prevoz do ciljnih točk, ampak želi iz njega iztisniti še kaj več in za volanom preprosto uživati. Nekateri avtomobilski proizvajalci imajo za tovrstne sanjače pripravljene športno nastrojene štirikolesnike, ki znajo služiti vsakdanjim prevoznim potrebam in hkrati zadovoljiti amatersko dirkaške ambicije športno nastrojenih voznikov. Tudi japonski Mazdi ne manjka izkušenj na avtomobilskih stezah in jih je že večkrat znala prenesti tudi v serijske avtomobile, nazadnje v Mazdo3 MPS. Pri tem so ubrali bolj družinski pristop, saj ima športno nastrojena trojka pet vrat in prostorno potniško kabino.

Mazda3 MPS ima zaključek izpušne cevi z bahavim premerom, ki daje slutiti, da je pod motornim pokrovom nekaj zverinskega. In res je, kajti 2,3-litrski bencinski štirivaljnik s turbinskim polnilnikom z iskrimi 260 konjiči, ki poganjajo sprednja kolesa, ni kar tako. Ob zagonu motor sicer še ne dviga adrenalina, saj ni nobenega hrumenja. Šele pri pospeševanju, ko avtomobil skoči, kot da bi ga pičila kača, se začne veselje, ki se stopnjuje s hitrim in natančnim šeststopenjskim menjalnikom in pihanjem, ki ga voznik sliši tam nekje izpod zadnjih sedežev. Občutek ob pospeševalnih sunkih je odličen, le volan je treba krepko poprijeti, ker hoče zaradi sile nos uiti nekoliko po svoje. Največ moči je na voljo pri 5500 vrtljajih, iz razjarjene zveri pa se mazda3 MPS lahko spremeni tudi v krotko ovčico, primerno za družinski transport, kajti tudi podvozje je naravnano tako, da se kolesa zanesljivo držijo asfalta v ostreje voženih ovinkih, odzivi na cestne grbine pa tudi niso pregrobi.

Adrenalinska vožnja pri tem avtomobilu seveda povzroča tudi hujšo bencinsko žejo, ki se brez sramu v povprečju povzpne tudi proti 12 litrom na 100 prevoženih kilometrov. O zadnje čase tako napadanih izpušnih emisijah pa se sploh ne govori.

Osnovni tehnični podatki

Gibna prostornina: 2261 ccm

Največja moč pri v/min: 191 kW/250 KM

Najvišja hitrost: 250 km/h

Poraba goriva po EU norm.: 13,5/ 7,5/ 9,7 l/100 km

Maloprodajna cena: 28.718 EUR

Uvoznik: MMS, Ljubljana

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Prosti čas / torek, 24. november 2009 / 07:00

Javšnik je optimist

Danes, ko smo že krepko zakorakali v tako imenovane "evropske čase", se časov socializma in stare Jugoslavije pogosto spominjamo v komičnem smislu.

Objavljeno na isti dan


GG Plus / ponedeljek, 14. september 2015 / 15:17

Odprta kuhinja z azijskimi jedmi

Slovenci vedno bolje poznamo in sprejemamo azijsko hrano, ki ni le suši in sladko-kisli piščanec. Na prvem Azijskem kulinaričnem dnevu smo lahko okusili še marsikaj drugega.

Razvedrilo / ponedeljek, 14. september 2015 / 15:13

Barmanski podmladek

Člane Društva barmanov Slovenije (DBS) največkrat srečamo v tekmovalnih vlogah. Navdušujejo nas s svojimi koktajli ter se iz nastopov v tujini in doma vračajo nasmejani, saj je že kar pravilo, da dose...

Gospodarstvo / ponedeljek, 14. september 2015 / 14:49

Razvoj je naša prednost

Pred dnevom odprtih vrat minuli petek v kranjskem Iskraemecu, ki letos praznuje 70 let obstoja, smo na pogovor povabili njegovega izvršnega direktorja Dietra Brunnerja. »Ključna konkurenčna prednost I...

Bohinj / ponedeljek, 14. september 2015 / 14:44

»Posvojili« že triindvajset klopic

Odličen odziv na inovativni projekt Posvoji klopco, s katerim želijo v Bohinju izboljšati ureditev sprehajalnih poti z več urbanega pohištva.

Kranj / ponedeljek, 14. september 2015 / 14:44

Ponosno gasilci že devetdeset let

»V društvu delamo ljudje za ljudi. Vse drugo pride za tem. S takim odnosom ne moremo zatavati z začrtane poti, temveč tkemo še globlje medsebojne vezi med svojimi člani in družbo, v kateri delujemo,«...