Nedeljsko športno popoldne

Test: Mazda3 MPS

Široka cesta s preglednimi ravninami, rahlo zavitimi in nekaj bolj adrenalinskimi ovinki, toplo nedeljsko popoldne in na startni črti športni štirikolesnik. Takšne so sanje marsikaterega voznika, ki mu ni dovolj samo, da mu avtomobil služi za prevoz do ciljnih točk, ampak želi iz njega iztisniti še kaj več in za volanom preprosto uživati. Nekateri avtomobilski proizvajalci imajo za tovrstne sanjače pripravljene športno nastrojene štirikolesnike, ki znajo služiti vsakdanjim prevoznim potrebam in hkrati zadovoljiti amatersko dirkaške ambicije športno nastrojenih voznikov. Tudi japonski Mazdi ne manjka izkušenj na avtomobilskih stezah in jih je že večkrat znala prenesti tudi v serijske avtomobile, nazadnje v Mazdo3 MPS. Pri tem so ubrali bolj družinski pristop, saj ima športno nastrojena trojka pet vrat in prostorno potniško kabino.

Mazda3 MPS ima zaključek izpušne cevi z bahavim premerom, ki daje slutiti, da je pod motornim pokrovom nekaj zverinskega. In res je, kajti 2,3-litrski bencinski štirivaljnik s turbinskim polnilnikom z iskrimi 260 konjiči, ki poganjajo sprednja kolesa, ni kar tako. Ob zagonu motor sicer še ne dviga adrenalina, saj ni nobenega hrumenja. Šele pri pospeševanju, ko avtomobil skoči, kot da bi ga pičila kača, se začne veselje, ki se stopnjuje s hitrim in natančnim šeststopenjskim menjalnikom in pihanjem, ki ga voznik sliši tam nekje izpod zadnjih sedežev. Občutek ob pospeševalnih sunkih je odličen, le volan je treba krepko poprijeti, ker hoče zaradi sile nos uiti nekoliko po svoje. Največ moči je na voljo pri 5500 vrtljajih, iz razjarjene zveri pa se mazda3 MPS lahko spremeni tudi v krotko ovčico, primerno za družinski transport, kajti tudi podvozje je naravnano tako, da se kolesa zanesljivo držijo asfalta v ostreje voženih ovinkih, odzivi na cestne grbine pa tudi niso pregrobi.

Adrenalinska vožnja pri tem avtomobilu seveda povzroča tudi hujšo bencinsko žejo, ki se brez sramu v povprečju povzpne tudi proti 12 litrom na 100 prevoženih kilometrov. O zadnje čase tako napadanih izpušnih emisijah pa se sploh ne govori.

Osnovni tehnični podatki

Gibna prostornina: 2261 ccm

Največja moč pri v/min: 191 kW/250 KM

Najvišja hitrost: 250 km/h

Poraba goriva po EU norm.: 13,5/ 7,5/ 9,7 l/100 km

Maloprodajna cena: 28.718 EUR

Uvoznik: MMS, Ljubljana

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Gospodarstvo / ponedeljek, 3. december 2012 / 07:00

Triglavske strmine na znamki

Mojstrana - Pošta Slovenije je pred kratkim izdala drugo znamko v seriji Slovenski filmi, znamko z motivom filma Triglavske strmine. Na ta način so zaznamovali osemdesetletnico t...

Objavljeno na isti dan


Razvedrilo / ponedeljek, 11. december 2017 / 17:54

Pripravljajo Briljantino

Po izjemno uspešnem muzikalu Mamma Mia! se je njegova produkcijska ekipa že lotila novega projekta. Gre za svetovno znani muzikal Briljantina, sta pred dnevi na novinarski konferenci v ljubljanskih...

Tržič / ponedeljek, 11. december 2017 / 17:43

Tatjana Blaži dobila največ glasov

Tržič – Občinski svetniki so na novembrski seji podali mnenje k imenovanju ravnateljice Vrtca Tržič. Med tremi kandidatkami, ki so svetnikom predstavile svoj program, je največ njihovih glasov prej...

Gospodarstvo / ponedeljek, 11. december 2017 / 17:42

OMV z dvema vrstama dizelskega goriva

Kranj – OMV Slovenija od petka, 1. decembra, dalje ponuja na petnajstih bencinskih servisih ob slovenskem cestnem križu dve vrsti dizelskega goriva – poleg običajnega še zimski dizel, ki zagotavlja...

Kultura / ponedeljek, 11. december 2017 / 17:40

Ljubezen do drugačnosti

V državnem zboru so prejšnji petek podelili nagrade drugega mednarodnega fotografskega salona Ljubezen do drugačnosti.

Gospodarstvo / ponedeljek, 11. december 2017 / 17:39

Primanjkuje jim hlodovine

Slovenski žagarji, združeni v Slovensko lesno združenje Sloles, so pred zimo ostali brez dobav lesa iz državnih gozdov. Za to krivijo družbo Slovenski državni gozdovi (SiDG), kjer pa očitke ostro zavr...