Nedeljsko športno popoldne

Test: Mazda3 MPS

Široka cesta s preglednimi ravninami, rahlo zavitimi in nekaj bolj adrenalinskimi ovinki, toplo nedeljsko popoldne in na startni črti športni štirikolesnik. Takšne so sanje marsikaterega voznika, ki mu ni dovolj samo, da mu avtomobil služi za prevoz do ciljnih točk, ampak želi iz njega iztisniti še kaj več in za volanom preprosto uživati. Nekateri avtomobilski proizvajalci imajo za tovrstne sanjače pripravljene športno nastrojene štirikolesnike, ki znajo služiti vsakdanjim prevoznim potrebam in hkrati zadovoljiti amatersko dirkaške ambicije športno nastrojenih voznikov. Tudi japonski Mazdi ne manjka izkušenj na avtomobilskih stezah in jih je že večkrat znala prenesti tudi v serijske avtomobile, nazadnje v Mazdo3 MPS. Pri tem so ubrali bolj družinski pristop, saj ima športno nastrojena trojka pet vrat in prostorno potniško kabino.

Mazda3 MPS ima zaključek izpušne cevi z bahavim premerom, ki daje slutiti, da je pod motornim pokrovom nekaj zverinskega. In res je, kajti 2,3-litrski bencinski štirivaljnik s turbinskim polnilnikom z iskrimi 260 konjiči, ki poganjajo sprednja kolesa, ni kar tako. Ob zagonu motor sicer še ne dviga adrenalina, saj ni nobenega hrumenja. Šele pri pospeševanju, ko avtomobil skoči, kot da bi ga pičila kača, se začne veselje, ki se stopnjuje s hitrim in natančnim šeststopenjskim menjalnikom in pihanjem, ki ga voznik sliši tam nekje izpod zadnjih sedežev. Občutek ob pospeševalnih sunkih je odličen, le volan je treba krepko poprijeti, ker hoče zaradi sile nos uiti nekoliko po svoje. Največ moči je na voljo pri 5500 vrtljajih, iz razjarjene zveri pa se mazda3 MPS lahko spremeni tudi v krotko ovčico, primerno za družinski transport, kajti tudi podvozje je naravnano tako, da se kolesa zanesljivo držijo asfalta v ostreje voženih ovinkih, odzivi na cestne grbine pa tudi niso pregrobi.

Adrenalinska vožnja pri tem avtomobilu seveda povzroča tudi hujšo bencinsko žejo, ki se brez sramu v povprečju povzpne tudi proti 12 litrom na 100 prevoženih kilometrov. O zadnje čase tako napadanih izpušnih emisijah pa se sploh ne govori.

Osnovni tehnični podatki

Gibna prostornina: 2261 ccm

Največja moč pri v/min: 191 kW/250 KM

Najvišja hitrost: 250 km/h

Poraba goriva po EU norm.: 13,5/ 7,5/ 9,7 l/100 km

Maloprodajna cena: 28.718 EUR

Uvoznik: MMS, Ljubljana

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Kronika / četrtek, 1. december 2022 / 17:47

Začasno ob vozniško dovoljenje

Kranj – Kranjski policisti so v nedeljo zvečer trem vinjenim voznikom začasno odvzeli vozniško dovoljenje. Dva sta povzročila prometno nesrečo. Prva se je zgodila na javni cesti zaradi vožnje vozni...

Objavljeno na isti dan


Prosti čas / petek, 24. november 2006 / 06:00

Uspešnih deset žurerskih let

Turistična agencija, ki vsak september na Kreto odpelje največ slovenskih študentov, je pripravila vročo zabavo.

Prosti čas / petek, 24. november 2006 / 06:00

Brat vse vidi, Brat vse ve: Rom-anje na Gorenjsko

Delegacija Romov si ogleduje pet lokacij na Gorenjskem.

Prosti čas / petek, 24. november 2006 / 06:00

Nominator

Zdaj, ko se ponekod poslavljamo od starih županov in si počasi obetamo novih, se lahko mirno posvetimo novim izzivom. Martinovanje, vseslovenski vinski praznik, je prav tako za nami in p...

Kultura / petek, 24. november 2006 / 06:00

Vriskal sem, pel

V nedeljo je bil pri Jožovcu v Begunjah prav poseben večer, ki ga je organizator, KUD Bratov Avsenik, poimenoval »Vriskal sem, pel ...« Verz so vzeli iz skladbe Pogled z Jalovca, avtorje...

Kultura / petek, 24. november 2006 / 06:00

Literatura za planince

V tržiški knjižnici so predstavili Planinsko izletniški vodnik Tržič. Avtorja sta obogatila literarni večer z diapozitivi.