Sir "Bohinjc Jože" ni zavajal
Dne 23. februarja 2008 je bilo v časopisu Gorenjski glas v prispevku z naslovom »Bohinjec Jože je bil iz Italije«, avtor prispevka Cveto Zaplotnik, objavljeno, da je prodajalna Spar prodala večjo količino sira pod imenom Bohinjc Jože. Za navedeni sir naj bi inšpektorji ugotovili, da je italijanskega porekla, torej ustrezno opremljen z žigom italijanske veterinarske inšpekcije. Zakaj potem zavajanje?Družba MTK marketing, d. o. o., Delavska ulica 5, 3000 Celje, ki prodaja sir pod blagovno znamko »Bohinjc Jože«, sporoča:
Družba MTK marketing, d. o. o., Celje je imetnik blagovne znamke »Bohinjc Jože«. Znamka je bila registrirana dne 27. avgusta 2007 pri Uradu RS za intelektualno lastnino pod št. Z-200771199 in objavljena dne 31. oktobra 2007 v Biltenu za intelektualno lastnino. V skladu z 103. čl. Zakona o industrijski lastnini je Urad RS za intelektualno lastnino izdal odločbo o registraciji znamke in navedeno znamko vpisal v register za obdobje 10 let.
V postopku prijave navedene znamke je Urad RS za intelektualno lastnino ugotovil, da navedena znamka ustreza zahtevam 42. in 43. čl. Zakona o industrijski lastnini (ZIL), kar pomeni, da navedena znamka ne zavaja javnosti glede narave, kakovosti ali geografskega izvora blaga ali storitev (43.1/h čl. ZIL), ter ne vsebuje označbe porekla blaga ali geografske označbe, registrirane v skladu z Uredbo EGS o varstvu geografskih označb in označb izvora za kmetijske proizvode in živila (43.1/l čl. ZIL).
Družba MTK marketing, d. o. o., Celje ima na podlagi 47. čl. ZIL izključno pravico navedeno znamko uporabljati, pri čemer iz prijave, objave in registracije znamke izhaja, da se navedena znamka lahko uporablja za proizvode, kot so mleko in mlečni izdelki, sir in izdelki iz sira, skuta ...
Večja količina sira, ki je omenjena v prispevku, je bila poleg žiga italijanske veterinarske inšpekcije opremljena tudi s podatkom o kraju porekla živila – proizvedeno v EU, Italija. V skladu s 7. in 33. čl. Pravilnika o splošnem označevanju predpakiranih živil (ki v R Sloveniji določa obvezne podatke na označbi živil) je podatek o kraju porekla živil obvezen, če bi izpustitev tega podatka lahko zavedla končnega potrošnika glede pravega porekla živil. V konkretnem primeru je tako potrebno ugotoviti, da je družba MTK marketing, d. o. o., Celje v celoti izpolnila navedeno zahtevo, saj je na vsakem proizvodu jasno navedla zahtevani podatek, to je državo porekla – Italijo.
Družba MTK marketing, d. o. o., Celje je v registracijo in promocijo blagovne znamke »Bohinjc Jože« vložila znatna sredstva. Proizvode pod omenjeno blagovno znamko je družba MTK marketing, d. o. o., Celje tržila ne le v prodajalnah družbe Spar, temveč tudi v drugih prodajalnah na območju R Slovenije, kot tudi zunaj nje. Glede na zgornje navedbe o blagovni znamki »Bohinjc Jože« je jasno, da nepotrjeni in nepreverljivi podatki o »poskusu zavajanja potrošnikov« družbi MTK marketing, d. o. o., Celje škodujejo in ji povzročajo težko popravljivo gospodarsko škodo. Prav tako je bila neupravičeno izpostavljena medijskim očitkom tudi trgovska veriga SPAR, kateri se ob tej priložnosti opravičujemo.
Na policah slovenskih trgovin se že dolgo časa nahajajo različne vrste blaga z neregistriranimi geografskimi imeni in označbami, za katere je splošno znano, da se ne pridelujejo v navedenih krajih oziroma so njihove sestavine pridelane ali izdelane v tujini.
Družba MTK marketing, d. o. o, Celje, ki trži svojo registrirano blagovno znamko, zato prav gotovo ne more biti primer »poskusa zavajanja potrošnikov«.
S spoštovanjem!
MTK marketing