Podpisano namero sta direktorja dr. Aleš Ekar (desno) in Alojz Burja potrdila še s stiskom rok.

V slogi je (tudi tržna) moč

Predstavniki družb Jelovica in LIP Bled so v petek podpisali pismo o nameri o poslovnem sodelovanju na področju proizvodnje in prodaje stavbnega pohištva.

Ljubljana – V torek so, dobro uro za tem, ko so na Gospodarskem razstavišču slovesno odprli letošnji sejem DOM, predstavniki Jelovice in LIP Bleda podpisali pismo o nameri o poslovnem sodelovanju in s tem tudi formalno začeli nadgrajevati sicer že uspešno dolgoletno občasno sodelovanje. Ocenjujejo namreč, da zaradi njune majhnosti, ki je posledica koncentracije evropske lesne industrije, izgubljata konkurenčnost. »Vse višje cene surovin, energije, povečevanje stroškov dela ter slaba prepoznavnost v evropskem prostoru nas usmerjajo v specializacijo proizvodnje ter skupen nastop na tujih trgih. Od skupnega nastopa na tujih trgih si obetamo pridobitev novih kupcev in novih naročil, ki bodo zapolnila naše velike proizvodne kapacitete, ob tem pa bomo s povečevanjem prepoznavnosti naše blagovne znamke lahko povečevali tudi dodano vrednost,« je dejal predsednik uprave Jelovice dr. Aleš Ekar. »Lip Bled tako kot Jelovica izvozi več kot polovico svoje proizvodnje, a več kot očitno je, da slovenska lesna industrija izgublja konkurenčni boj z velikimi evropskimi proizvajalci, zato je sodelovanje sorodnih podjetij nujno,« je ob podpisu dejal Alojz Burja, direktor blejske družbe LIP.

Za večjo prepoznavnost

V obrazložitvi tega za obe družbi pomembnega koraka sta direktorja poudarila, da nenehna rast cen materiala in dela na eni strani ter presežek proizvodnih kapacitet na drugi strani zahtevata nenehne izboljšave ter povečevanje učinkovitosti, ki jo lahko dosežejo na strani proizvodnje le prek specializacije in ekonomije obsega. Na strani trženja pa so možnosti v skupnem nastopu s podjetji, ki imajo komplementarno dejavnost. Dobri imeni blagovnih znamk LIP Bled ter Jelovica želijo s skupnim nastopom na tujih trgih nadgraditi ter si tako skupaj povečati tudi prepoznavnost.Imajo tradicijo in kvalitetne izdelke, s katerimi pa jim zaradi premajhne prepoznavnosti v tujini ne uspe dosegati ustreznih cen. Z navzkrižno izmenjavo partnerskih mrež v tujini želijo podvojiti svojo prisotnost na evropskih trgih ter tako povečati prepoznavnost tudi na trgih, kjer so danes slabo prisotni.

Ponuditi tudi storitve

»Naša usoda je kljub majhnosti izvoz,« smo slišali. Pri velikoserijski proizvodnji naša podjetja zaradi večjih stroškov dela ne morejo biti konkurenčna. Na trgu izdelkov srednjega in višjega cenovnega razreda je potreben nenehen razvoj, vse več je posebnih zahtev kupcev, ki jim je mogoče ustreči s posamično proizvodnjo in celo z obrtniškim načinom izdelave. Za večjo dodano vrednost je ob izdelku treba ponuditi tudi storitve, od inženiringa do montaže. Ko se bo sprostil trg delovne sile tudi v državah EU, morajo te možnosti za ponudbo storitev izkoristiti. Danes naše družbe delajo le v eni izmeni in pol, konkurenca pa celo v štirih.

Pri prodaji se dopolnjujejo

Predstavniki Jelovice in LIP Bleda pa so bili tudi bolj konkretni. Že za sejem Baumesse v Münchnu načrtujejo skupni nastop, ugotavljajo pa tudi, da se po že obstoječih prodajnih mrežah lahko srečno dopolnjujejo. Tako ima LIP Bled svoje podjetje na Hrvaškem, kjer Jelovica ni prisotna, slednja pa v Bosni in Hercegovini ter Makedoniji. LIP ima prodajo v Bolgariji, Jelovica se je uveljavila v Ukrajini. Nekaj podobnih primerov je tudi na zahodnih trgih. Predvsem pa pomeni podpis namere o sodelovanju, kot so dejali, začetek odprtih pogovorov in iskanja možnih sinergij, tako pri nabavi materialov, sodelovanju in specializaciji v razvoju in proizvodnji kot že omenjenem skupnem nastopanju pri prodaji. Ta trend je neizbežen, so zaključili, na to pot bodo morala še številna slovenska podjetja.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Razvedrilo / torek, 23. december 2014 / 15:08

Petra obiskala sreča

Preddvorski bencinski servis, kakor ga imenujejo domačini, nahaja pa se v Tupaličah, je zaključil z veliko nagradno igro in deset izžrebancev razveselil z lepimi nagradami. Za finalno žrebanje so n...

Objavljeno na isti dan


Škofja Loka / nedelja, 30. september 2018 / 19:07

Kakšen zrak diha Škofja Loka

Poročilo o varstvu zraka v občini Škofja Loka kaže, da v Škofji Loki dihajo dober zrak, vsi pa se s tem ne bi strinjali. Na Godešiču jih skrbijo podatki z njihove merilne postaje.

GG Plus / nedelja, 30. september 2018 / 19:01

Naša usoda je v naših rokah

Glasovo prejo, pogovorni večer z dr. Ernestom Petričem, je tokrat gostila nova radovljiška knjižnica. Cenjen diplomat, pravnik, politik in profesor je s svojimi iskrivimi odgovori in drznimi komentarj...

Zanimivosti / nedelja, 30. september 2018 / 18:59

So prijazni in strokovni

Na dan slovenskih lekarn, 26. septembra, smo nekaj naključnih mimoidočih v Kranju vprašali, kdaj obiščejo lekarno, kako so zadovoljni s storitvijo in odnosom ter kakšne se jim zdijo cene i...

Zanimivosti / nedelja, 30. september 2018 / 18:57

Kje je zaklad?

V Kranju se v kratkem obeta gradnja parkirišč pod Slovenskim trgom, še prej pa bo treba obnoviti nekaj mostov. Med njimi je tudi most na zahodni obvoznici pri Supernovi. Po napovedih bo ob...

GG Plus / nedelja, 30. september 2018 / 18:54

Ernest Ferdinand Weriand in Suvobor na Bledu

Na mestu, kjer stoji sedaj »Titova« Vila Bled je stal nekoč dvorec Suvobor. Zgradil ga je Ernest Ferdinand Weriand, ki se je rodil 27. septembra 1827. Bil je tretji sin Aloisa Werianda iz slavne ro...