Podpisano namero sta direktorja dr. Aleš Ekar (desno) in Alojz Burja potrdila še s stiskom rok.

V slogi je (tudi tržna) moč

Predstavniki družb Jelovica in LIP Bled so v petek podpisali pismo o nameri o poslovnem sodelovanju na področju proizvodnje in prodaje stavbnega pohištva.

Ljubljana – V torek so, dobro uro za tem, ko so na Gospodarskem razstavišču slovesno odprli letošnji sejem DOM, predstavniki Jelovice in LIP Bleda podpisali pismo o nameri o poslovnem sodelovanju in s tem tudi formalno začeli nadgrajevati sicer že uspešno dolgoletno občasno sodelovanje. Ocenjujejo namreč, da zaradi njune majhnosti, ki je posledica koncentracije evropske lesne industrije, izgubljata konkurenčnost. »Vse višje cene surovin, energije, povečevanje stroškov dela ter slaba prepoznavnost v evropskem prostoru nas usmerjajo v specializacijo proizvodnje ter skupen nastop na tujih trgih. Od skupnega nastopa na tujih trgih si obetamo pridobitev novih kupcev in novih naročil, ki bodo zapolnila naše velike proizvodne kapacitete, ob tem pa bomo s povečevanjem prepoznavnosti naše blagovne znamke lahko povečevali tudi dodano vrednost,« je dejal predsednik uprave Jelovice dr. Aleš Ekar. »Lip Bled tako kot Jelovica izvozi več kot polovico svoje proizvodnje, a več kot očitno je, da slovenska lesna industrija izgublja konkurenčni boj z velikimi evropskimi proizvajalci, zato je sodelovanje sorodnih podjetij nujno,« je ob podpisu dejal Alojz Burja, direktor blejske družbe LIP.

Za večjo prepoznavnost

V obrazložitvi tega za obe družbi pomembnega koraka sta direktorja poudarila, da nenehna rast cen materiala in dela na eni strani ter presežek proizvodnih kapacitet na drugi strani zahtevata nenehne izboljšave ter povečevanje učinkovitosti, ki jo lahko dosežejo na strani proizvodnje le prek specializacije in ekonomije obsega. Na strani trženja pa so možnosti v skupnem nastopu s podjetji, ki imajo komplementarno dejavnost. Dobri imeni blagovnih znamk LIP Bled ter Jelovica želijo s skupnim nastopom na tujih trgih nadgraditi ter si tako skupaj povečati tudi prepoznavnost.Imajo tradicijo in kvalitetne izdelke, s katerimi pa jim zaradi premajhne prepoznavnosti v tujini ne uspe dosegati ustreznih cen. Z navzkrižno izmenjavo partnerskih mrež v tujini želijo podvojiti svojo prisotnost na evropskih trgih ter tako povečati prepoznavnost tudi na trgih, kjer so danes slabo prisotni.

Ponuditi tudi storitve

»Naša usoda je kljub majhnosti izvoz,« smo slišali. Pri velikoserijski proizvodnji naša podjetja zaradi večjih stroškov dela ne morejo biti konkurenčna. Na trgu izdelkov srednjega in višjega cenovnega razreda je potreben nenehen razvoj, vse več je posebnih zahtev kupcev, ki jim je mogoče ustreči s posamično proizvodnjo in celo z obrtniškim načinom izdelave. Za večjo dodano vrednost je ob izdelku treba ponuditi tudi storitve, od inženiringa do montaže. Ko se bo sprostil trg delovne sile tudi v državah EU, morajo te možnosti za ponudbo storitev izkoristiti. Danes naše družbe delajo le v eni izmeni in pol, konkurenca pa celo v štirih.

Pri prodaji se dopolnjujejo

Predstavniki Jelovice in LIP Bleda pa so bili tudi bolj konkretni. Že za sejem Baumesse v Münchnu načrtujejo skupni nastop, ugotavljajo pa tudi, da se po že obstoječih prodajnih mrežah lahko srečno dopolnjujejo. Tako ima LIP Bled svoje podjetje na Hrvaškem, kjer Jelovica ni prisotna, slednja pa v Bosni in Hercegovini ter Makedoniji. LIP ima prodajo v Bolgariji, Jelovica se je uveljavila v Ukrajini. Nekaj podobnih primerov je tudi na zahodnih trgih. Predvsem pa pomeni podpis namere o sodelovanju, kot so dejali, začetek odprtih pogovorov in iskanja možnih sinergij, tako pri nabavi materialov, sodelovanju in specializaciji v razvoju in proizvodnji kot že omenjenem skupnem nastopanju pri prodaji. Ta trend je neizbežen, so zaključili, na to pot bodo morala še številna slovenska podjetja.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Gorenjska / četrtek, 25. oktober 2007 / 07:00

Gume se (lahko) tudi postarajo

Strokovnjaki za avtomobilske pnevmatike opozarjajo, da je najpomembnejše pravilno skladiščenje in vzdrževanje, skrajni rok starosti naj bi bil šest let.

Objavljeno na isti dan


Zanimivosti / torek, 4. september 2007 / 07:00

Uredili so si nove prostore

Vodiški upokojenci bodo danes slovesno odprli nove društvene prostore.

Šport / torek, 4. september 2007 / 07:00

Iztok in Luka sta svetovna prvaka

Blejska veslača Iztok Čop in Luka Špik sta na svetovnem prvenstvu v Münchnu v dvojnem dvojcu v soboto ugnala vse tekmece, Bled pa je včeraj dobil svetovno prvenstvo 2011.

Prosti čas / torek, 4. september 2007 / 07:00

Etno Rock po ulicah

Letošnji že 11. Etno Rock festival je prvič potekal na več prizoriščih po Domžalah.

Prosti čas / torek, 4. september 2007 / 07:00

Studor v Bohinju

V soboto so se z nastopom irske skupine Ceolinn zaključili že sedmi Večeri na Ranču Mrcina, ki nosijo tudi naslov Takle mamo. Letošnji program je bil izredno pester. Vanj je bilo vklju...

Prosti čas / torek, 4. september 2007 / 07:00

Slovenska popevka 2007

V nedeljo, 9. septembra 2007, ob 19.55 bodo na prvem programu Televizije Slovenija, prvem programu Radia Slovenija, Radiu Maribor in Radiu Koper neposredno prenašali Slovensko popevko, ki letos pra...