Podpisano namero sta direktorja dr. Aleš Ekar (desno) in Alojz Burja potrdila še s stiskom rok.

V slogi je (tudi tržna) moč

Predstavniki družb Jelovica in LIP Bled so v petek podpisali pismo o nameri o poslovnem sodelovanju na področju proizvodnje in prodaje stavbnega pohištva.

Ljubljana – V torek so, dobro uro za tem, ko so na Gospodarskem razstavišču slovesno odprli letošnji sejem DOM, predstavniki Jelovice in LIP Bleda podpisali pismo o nameri o poslovnem sodelovanju in s tem tudi formalno začeli nadgrajevati sicer že uspešno dolgoletno občasno sodelovanje. Ocenjujejo namreč, da zaradi njune majhnosti, ki je posledica koncentracije evropske lesne industrije, izgubljata konkurenčnost. »Vse višje cene surovin, energije, povečevanje stroškov dela ter slaba prepoznavnost v evropskem prostoru nas usmerjajo v specializacijo proizvodnje ter skupen nastop na tujih trgih. Od skupnega nastopa na tujih trgih si obetamo pridobitev novih kupcev in novih naročil, ki bodo zapolnila naše velike proizvodne kapacitete, ob tem pa bomo s povečevanjem prepoznavnosti naše blagovne znamke lahko povečevali tudi dodano vrednost,« je dejal predsednik uprave Jelovice dr. Aleš Ekar. »Lip Bled tako kot Jelovica izvozi več kot polovico svoje proizvodnje, a več kot očitno je, da slovenska lesna industrija izgublja konkurenčni boj z velikimi evropskimi proizvajalci, zato je sodelovanje sorodnih podjetij nujno,« je ob podpisu dejal Alojz Burja, direktor blejske družbe LIP.

Za večjo prepoznavnost

V obrazložitvi tega za obe družbi pomembnega koraka sta direktorja poudarila, da nenehna rast cen materiala in dela na eni strani ter presežek proizvodnih kapacitet na drugi strani zahtevata nenehne izboljšave ter povečevanje učinkovitosti, ki jo lahko dosežejo na strani proizvodnje le prek specializacije in ekonomije obsega. Na strani trženja pa so možnosti v skupnem nastopu s podjetji, ki imajo komplementarno dejavnost. Dobri imeni blagovnih znamk LIP Bled ter Jelovica želijo s skupnim nastopom na tujih trgih nadgraditi ter si tako skupaj povečati tudi prepoznavnost.Imajo tradicijo in kvalitetne izdelke, s katerimi pa jim zaradi premajhne prepoznavnosti v tujini ne uspe dosegati ustreznih cen. Z navzkrižno izmenjavo partnerskih mrež v tujini želijo podvojiti svojo prisotnost na evropskih trgih ter tako povečati prepoznavnost tudi na trgih, kjer so danes slabo prisotni.

Ponuditi tudi storitve

»Naša usoda je kljub majhnosti izvoz,« smo slišali. Pri velikoserijski proizvodnji naša podjetja zaradi večjih stroškov dela ne morejo biti konkurenčna. Na trgu izdelkov srednjega in višjega cenovnega razreda je potreben nenehen razvoj, vse več je posebnih zahtev kupcev, ki jim je mogoče ustreči s posamično proizvodnjo in celo z obrtniškim načinom izdelave. Za večjo dodano vrednost je ob izdelku treba ponuditi tudi storitve, od inženiringa do montaže. Ko se bo sprostil trg delovne sile tudi v državah EU, morajo te možnosti za ponudbo storitev izkoristiti. Danes naše družbe delajo le v eni izmeni in pol, konkurenca pa celo v štirih.

Pri prodaji se dopolnjujejo

Predstavniki Jelovice in LIP Bleda pa so bili tudi bolj konkretni. Že za sejem Baumesse v Münchnu načrtujejo skupni nastop, ugotavljajo pa tudi, da se po že obstoječih prodajnih mrežah lahko srečno dopolnjujejo. Tako ima LIP Bled svoje podjetje na Hrvaškem, kjer Jelovica ni prisotna, slednja pa v Bosni in Hercegovini ter Makedoniji. LIP ima prodajo v Bolgariji, Jelovica se je uveljavila v Ukrajini. Nekaj podobnih primerov je tudi na zahodnih trgih. Predvsem pa pomeni podpis namere o sodelovanju, kot so dejali, začetek odprtih pogovorov in iskanja možnih sinergij, tako pri nabavi materialov, sodelovanju in specializaciji v razvoju in proizvodnji kot že omenjenem skupnem nastopanju pri prodaji. Ta trend je neizbežen, so zaključili, na to pot bodo morala še številna slovenska podjetja.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Domžale / četrtek, 10. september 2020 / 07:15

Podjetji sta združili moči

Domžalski podjetji sta združili moči in z lastno proizvodnjo certificiranih medicinskih zaščitnih mask in razkužil skupaj nastopili na trgu.

Objavljeno na isti dan


Zanimivosti / ponedeljek, 20. avgust 2012 / 07:00

Posebna jed: Buhtel Golica

Jesenice - Med planinci, ki so v zadnjem času obiskali Kočo na Golici, se je razširil glas o posebni jedi, ki jo pripravlja oskrbnica Ljubica Konkolič. Gre za Buhtel Golica, k...

Gorenjska / ponedeljek, 20. avgust 2012 / 07:00

Porušili le del objekta na bodočem parkirišču

Radovljica - Občina Radovljica je med počitnicam na vhodu v staro mestno jedro, kjer želijo urediti približno petdeset parkirnih mest, porušila del objekta, v katerem je bi...

Kronika / ponedeljek, 20. avgust 2012 / 07:00

Kriminal

Televizor in računalnik Kranj - V torek zvečer je policija prejela vznemirjen klic, da je nekdo vlomil v stanovanje v Kranju in odnesel LCD televizor in prenosni računaln...

Zanimivosti / ponedeljek, 20. avgust 2012 / 07:00

Jubilejni Vaški dan

Rateče - V Ratečah so na veliki šmaren znova pripravili Vaški dan, tokrat že dvajseti po vrsti. Domačini so v sprevodu najprej pokazali rateške noše, med katerimi so nekatere stare...

Gospodarstvo / ponedeljek, 20. avgust 2012 / 07:00

Državi so največ davkov dolžna gradbena podjetja

Od skupaj 810 milijonov evrov davčnega dolga je po predvidevanjih Davčne uprave RS izterljivih 501 milijon evrov. Največji davčni dolg imajo gradbena podjetja.