Podpisano namero sta direktorja dr. Aleš Ekar (desno) in Alojz Burja potrdila še s stiskom rok.

V slogi je (tudi tržna) moč

Predstavniki družb Jelovica in LIP Bled so v petek podpisali pismo o nameri o poslovnem sodelovanju na področju proizvodnje in prodaje stavbnega pohištva.

Ljubljana – V torek so, dobro uro za tem, ko so na Gospodarskem razstavišču slovesno odprli letošnji sejem DOM, predstavniki Jelovice in LIP Bleda podpisali pismo o nameri o poslovnem sodelovanju in s tem tudi formalno začeli nadgrajevati sicer že uspešno dolgoletno občasno sodelovanje. Ocenjujejo namreč, da zaradi njune majhnosti, ki je posledica koncentracije evropske lesne industrije, izgubljata konkurenčnost. »Vse višje cene surovin, energije, povečevanje stroškov dela ter slaba prepoznavnost v evropskem prostoru nas usmerjajo v specializacijo proizvodnje ter skupen nastop na tujih trgih. Od skupnega nastopa na tujih trgih si obetamo pridobitev novih kupcev in novih naročil, ki bodo zapolnila naše velike proizvodne kapacitete, ob tem pa bomo s povečevanjem prepoznavnosti naše blagovne znamke lahko povečevali tudi dodano vrednost,« je dejal predsednik uprave Jelovice dr. Aleš Ekar. »Lip Bled tako kot Jelovica izvozi več kot polovico svoje proizvodnje, a več kot očitno je, da slovenska lesna industrija izgublja konkurenčni boj z velikimi evropskimi proizvajalci, zato je sodelovanje sorodnih podjetij nujno,« je ob podpisu dejal Alojz Burja, direktor blejske družbe LIP.

Za večjo prepoznavnost

V obrazložitvi tega za obe družbi pomembnega koraka sta direktorja poudarila, da nenehna rast cen materiala in dela na eni strani ter presežek proizvodnih kapacitet na drugi strani zahtevata nenehne izboljšave ter povečevanje učinkovitosti, ki jo lahko dosežejo na strani proizvodnje le prek specializacije in ekonomije obsega. Na strani trženja pa so možnosti v skupnem nastopu s podjetji, ki imajo komplementarno dejavnost. Dobri imeni blagovnih znamk LIP Bled ter Jelovica želijo s skupnim nastopom na tujih trgih nadgraditi ter si tako skupaj povečati tudi prepoznavnost.Imajo tradicijo in kvalitetne izdelke, s katerimi pa jim zaradi premajhne prepoznavnosti v tujini ne uspe dosegati ustreznih cen. Z navzkrižno izmenjavo partnerskih mrež v tujini želijo podvojiti svojo prisotnost na evropskih trgih ter tako povečati prepoznavnost tudi na trgih, kjer so danes slabo prisotni.

Ponuditi tudi storitve

»Naša usoda je kljub majhnosti izvoz,« smo slišali. Pri velikoserijski proizvodnji naša podjetja zaradi večjih stroškov dela ne morejo biti konkurenčna. Na trgu izdelkov srednjega in višjega cenovnega razreda je potreben nenehen razvoj, vse več je posebnih zahtev kupcev, ki jim je mogoče ustreči s posamično proizvodnjo in celo z obrtniškim načinom izdelave. Za večjo dodano vrednost je ob izdelku treba ponuditi tudi storitve, od inženiringa do montaže. Ko se bo sprostil trg delovne sile tudi v državah EU, morajo te možnosti za ponudbo storitev izkoristiti. Danes naše družbe delajo le v eni izmeni in pol, konkurenca pa celo v štirih.

Pri prodaji se dopolnjujejo

Predstavniki Jelovice in LIP Bleda pa so bili tudi bolj konkretni. Že za sejem Baumesse v Münchnu načrtujejo skupni nastop, ugotavljajo pa tudi, da se po že obstoječih prodajnih mrežah lahko srečno dopolnjujejo. Tako ima LIP Bled svoje podjetje na Hrvaškem, kjer Jelovica ni prisotna, slednja pa v Bosni in Hercegovini ter Makedoniji. LIP ima prodajo v Bolgariji, Jelovica se je uveljavila v Ukrajini. Nekaj podobnih primerov je tudi na zahodnih trgih. Predvsem pa pomeni podpis namere o sodelovanju, kot so dejali, začetek odprtih pogovorov in iskanja možnih sinergij, tako pri nabavi materialov, sodelovanju in specializaciji v razvoju in proizvodnji kot že omenjenem skupnem nastopanju pri prodaji. Ta trend je neizbežen, so zaključili, na to pot bodo morala še številna slovenska podjetja.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Tržič / sreda, 10. maj 2017 / 12:01

Urbani sprehod po Tržiču

V nedeljo dopoldne so se pobudi urbanih sprehodov Jane's Walk pridružili v Tržiču. Kako prijazno je mesto pešcem in katerim degradiranim objektom bi lahko dali nove vsebine, so razmišljali udeleženci....

Objavljeno na isti dan


Kronika / nedelja, 13. julij 2008 / 07:00

V Kopru utonil 25-letni Kranjčan

Koper - V Kopru se je v nedeljo zjutraj utopil 25-letni Kranjčan. Z osebnim avtomobilom je okoli 4. ure s potniškega terminala zapeljal v morje, a se ni uspel rešiti iz avtomobila. Tja so...

Kronika / nedelja, 13. julij 2008 / 07:00

Po tednu dni umrl v kliničnem centru

Ljubljana, Žiri – V petek je v Kliničnem centru v Ljubljani umrl 37-letni moški iz Goropek. 4. julija okoli 10. ure je 37-letnik v delovni nesreči v domači vasi utrpel hude rane. Tega dopo...

Gorenjska / nedelja, 13. julij 2008 / 07:00

Enovita razvojna agencija

Namesto treh razvojnih agencij bo na Gorenjskem po novem enovita Regionalna razvojna agencija Gorenjske. Ali bodo na ta način iztržili več evropskega denarja za razvojne projekte?

Kronika / nedelja, 13. julij 2008 / 07:00

Na Peričniku umrla nizozemska turistka

Kranjska Gora – V soboto popoldne se je na slapu Peričnik smrtno ponesrečila 50-letna Nizozemka. Pokojna si je skupaj s spremljevalcem ob 13.30 ogledovala slap Peričnik, pri tem pa je na s...

Kranj / nedelja, 13. julij 2008 / 07:00

Miran Obreza predal zastavo

Kranj - V četrtek je bila v kranjski vojašnici slovesnosti ob dnevu Poveljstva za podporo. Ob tej priložnosti je prišlo do slovesne predaje in prevzema dolžnosti poveljnika povel...