Gume se (lahko) tudi postarajo
Strokovnjaki za avtomobilske pnevmatike opozarjajo, da je najpomembnejše pravilno skladiščenje in vzdrževanje, skrajni rok starosti naj bi bil šest let.
Svetovno združenje proizvajalcev avtoplaščev in platišč (European Tyre and Rim Technical Organization, ETRTO) v svoji uradni publikaciji navaja priporočila glede hranjenja avtoplaščev, zračnic in ščitnikov. Dokument sicer nima zakonske veljave, je pa uporaben v praksi. Priporočila ne opredeljujejo končnega roka, v katerem mora biti avtoplašč prodan, govori pa o pravilni hrambi avtoplaščev, da obdržijo svoje lastnosti. Pravilno hranjenje med drugim zagotavlja zaščito pred visoko temperaturo oziroma pred prevelikimi temperaturnimi nihanji, vlažnostjo, ozonom, UV žarki, olji in agresivnimi kemikalijami. Kot skrajni starostni rok za uporabo pnevmatik se načelno šteje šest let. Britansko nacionalno združenje distributerjev avtoplaščev NTDA pa govori o petih letih od dneva proizvodnje. Zveza nemške gumarske industrije, Zveza industrije avtoplaščev in Združenje vulkanizerjev Nemčije navajajo, da so avtoplašči novi, če so stari do pet let. Zanimivo je, da dokumenti omenjenih organizacij ne govorijo o tem, da se avtoplašči po preteku omenjenih obdobij ne morejo več prodajati oziroma da so neuporabni, temveč da jih morajo pred prodajo oziroma uporabo pregledati strokovnjaki oziroma se mora pridobiti mnenje proizvajalca.
Ustrezno hranjeni avtoplašči torej obdržijo svoje prvotne lastnosti. Opozoriti pa je treba, da se nekatere lastnosti pnevmatike med uporabo le-te seveda spreminjajo zaradi počasne, vendar stalne obrabe oz. manjšanja globine kanalov v dezenu tekalne plasti. Nekatere lastnosti se s časom poslabšajo, medtem ko se druge izboljšajo. Na primer: odpor proti akvaplaningu in odpor proti obrabi na mokrem se v splošnem zmanjšata, medtem ko se vodljivost na suhem in stopnja obrabe optimizirata. Vozniki bodo po zdravi presoji prilagodili vožnjo glede na obrabo pnevmatik na svojem vozilu.