Podpisano namero sta direktorja dr. Aleš Ekar (desno) in Alojz Burja potrdila še s stiskom rok.

V slogi je (tudi tržna) moč

Predstavniki družb Jelovica in LIP Bled so v petek podpisali pismo o nameri o poslovnem sodelovanju na področju proizvodnje in prodaje stavbnega pohištva.

Ljubljana – V torek so, dobro uro za tem, ko so na Gospodarskem razstavišču slovesno odprli letošnji sejem DOM, predstavniki Jelovice in LIP Bleda podpisali pismo o nameri o poslovnem sodelovanju in s tem tudi formalno začeli nadgrajevati sicer že uspešno dolgoletno občasno sodelovanje. Ocenjujejo namreč, da zaradi njune majhnosti, ki je posledica koncentracije evropske lesne industrije, izgubljata konkurenčnost. »Vse višje cene surovin, energije, povečevanje stroškov dela ter slaba prepoznavnost v evropskem prostoru nas usmerjajo v specializacijo proizvodnje ter skupen nastop na tujih trgih. Od skupnega nastopa na tujih trgih si obetamo pridobitev novih kupcev in novih naročil, ki bodo zapolnila naše velike proizvodne kapacitete, ob tem pa bomo s povečevanjem prepoznavnosti naše blagovne znamke lahko povečevali tudi dodano vrednost,« je dejal predsednik uprave Jelovice dr. Aleš Ekar. »Lip Bled tako kot Jelovica izvozi več kot polovico svoje proizvodnje, a več kot očitno je, da slovenska lesna industrija izgublja konkurenčni boj z velikimi evropskimi proizvajalci, zato je sodelovanje sorodnih podjetij nujno,« je ob podpisu dejal Alojz Burja, direktor blejske družbe LIP.

Za večjo prepoznavnost

V obrazložitvi tega za obe družbi pomembnega koraka sta direktorja poudarila, da nenehna rast cen materiala in dela na eni strani ter presežek proizvodnih kapacitet na drugi strani zahtevata nenehne izboljšave ter povečevanje učinkovitosti, ki jo lahko dosežejo na strani proizvodnje le prek specializacije in ekonomije obsega. Na strani trženja pa so možnosti v skupnem nastopu s podjetji, ki imajo komplementarno dejavnost. Dobri imeni blagovnih znamk LIP Bled ter Jelovica želijo s skupnim nastopom na tujih trgih nadgraditi ter si tako skupaj povečati tudi prepoznavnost.Imajo tradicijo in kvalitetne izdelke, s katerimi pa jim zaradi premajhne prepoznavnosti v tujini ne uspe dosegati ustreznih cen. Z navzkrižno izmenjavo partnerskih mrež v tujini želijo podvojiti svojo prisotnost na evropskih trgih ter tako povečati prepoznavnost tudi na trgih, kjer so danes slabo prisotni.

Ponuditi tudi storitve

»Naša usoda je kljub majhnosti izvoz,« smo slišali. Pri velikoserijski proizvodnji naša podjetja zaradi večjih stroškov dela ne morejo biti konkurenčna. Na trgu izdelkov srednjega in višjega cenovnega razreda je potreben nenehen razvoj, vse več je posebnih zahtev kupcev, ki jim je mogoče ustreči s posamično proizvodnjo in celo z obrtniškim načinom izdelave. Za večjo dodano vrednost je ob izdelku treba ponuditi tudi storitve, od inženiringa do montaže. Ko se bo sprostil trg delovne sile tudi v državah EU, morajo te možnosti za ponudbo storitev izkoristiti. Danes naše družbe delajo le v eni izmeni in pol, konkurenca pa celo v štirih.

Pri prodaji se dopolnjujejo

Predstavniki Jelovice in LIP Bleda pa so bili tudi bolj konkretni. Že za sejem Baumesse v Münchnu načrtujejo skupni nastop, ugotavljajo pa tudi, da se po že obstoječih prodajnih mrežah lahko srečno dopolnjujejo. Tako ima LIP Bled svoje podjetje na Hrvaškem, kjer Jelovica ni prisotna, slednja pa v Bosni in Hercegovini ter Makedoniji. LIP ima prodajo v Bolgariji, Jelovica se je uveljavila v Ukrajini. Nekaj podobnih primerov je tudi na zahodnih trgih. Predvsem pa pomeni podpis namere o sodelovanju, kot so dejali, začetek odprtih pogovorov in iskanja možnih sinergij, tako pri nabavi materialov, sodelovanju in specializaciji v razvoju in proizvodnji kot že omenjenem skupnem nastopanju pri prodaji. Ta trend je neizbežen, so zaključili, na to pot bodo morala še številna slovenska podjetja.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Kranj / sreda, 7. julij 2021 / 13:14

V Kranju danes popoldne odprto cepljenje za vse

Kranj – Osebje Zdravstvenega doma Kranj danes od 14. do 17. ure v cepilnem centru v kranjski vojašnici izvaja odprto cepljenje brez naročanja s cepivom Pfizer. Ob tem še obveščajo, da je parkiranje...

Objavljeno na isti dan


Kranjska Gora / nedelja, 7. julij 2013 / 10:57

Vaška trgovina

V torek so v središču Mojstrane odprli trgovinico, v kateri bodo krajani lahko kupovali osnovne življenjske potrebščine, trgovke pa bodo v njej opravljale tudi poštne storitve. Ljudje so veseli, da ji...

Nasveti / nedelja, 7. julij 2013 / 10:31

Kaj bolidi, raje vikend s kriminalom

Napoved nedeljske dirke na Nürburgringu me je spomnila na Eifel, na staro legendo o Genovefi in na moderno kovanje denarja s kriminalistiko.

GG Plus / nedelja, 7. julij 2013 / 10:07

Evropske vrednote za razvoj

Rossinija je skladateljica vprašala za mnenje o svojem novem delu. Veliki skladatelj jo je poslušal, potem pa objel in zašepetal: »Sijajno! Močnejši ste od Boga. On je iz kaosa ustvaril sv...

Kronika / nedelja, 7. julij 2013 / 09:57

Pri gradu dekletu izročil džojnt

Škofja Loka - Gorenjski kriminalisti so kazensko ovadili 24-letnega Škofjeločana, ki je v bližini Škofjeloškega gradu 24-letnemu dekletu iz okolice Škofje Loke omogočal uživanje prepovedan...

Kronika / nedelja, 7. julij 2013 / 09:54

V vratih pustil ključe

Kranj - V torek popoldne so kranjski policisti prejeli telefonski klic občanke, ki jim je sporočila, da je na Ulici Janka Puclja v Kranju v vratih osebnega avtomobila našla kontaktne ključ...