Računalnik in jaz: Kje smo na internetu
Ljudje na internetu obiskujemo zelo različne spletne strani. Nekateri točno vemo, na katero stran želimo, drugi pa si pri tem pomagamo z iskanjem preko spletnih iskalnikov.
Katero spletno stran obiščemo, je odvisno od naših interesov in potreb. Običajno je obiskovanje ustaljenih spletnih strani že kar rutina, vsaj pri nas, vsakodnevnih uporabnikih interneta. Ko želimo poiskati informacijo o čem drugem, česar na običajno obiskanih spletnih straneh ne najdemo, si pač pomagamo z iskanjem. Internet nam ponuja praktično vse, le vzeti moramo.
Projekt Raba interneta v Sloveniji redno spremlja dogajanje na internetni sceni. Spremlja in beleži navade uporabnikov, iz teh podatkov pa se v nadaljevanju izdelajo podrobne analize in raziskave. Analize so narejene na populaciji mesečnih in tedenskih uporabnikov interneta.
Rezultati teh raziskovanj kažejo, da je v Sloveniji še vedno najbolj obiskana spletna stran Google.com, ki zajema tudi Gmail.com. Med mesečnimi uporabniki interneta predstavlja njegov doseg 84 odstotkov, med tedenskimi uporabniki interneta pa je doseg kar 88-odstoten. Sledita mu Najdi.si s 75-odstotnim deležem, ki je tako vodilni med slovenskimi spletnimi stranmi, in 24ur.com s 60-odstotnim deležem, kar je najvišje uvrščena informativna stran. Delo, kot najvišje uvrščena spletna stran slovenskih dnevnikov, ima doseg 22 odstotkov.
Prvič se je med 10 najbolj obiskanih strani uvrstil tudi YouTube.com, ki ima doseg visokih 38 odstotkov. To potrjuje znano dejstvo, da ljudje radi gledamo, kaj se dogaja v naši okolici, in se »naslajamo« nad tujimi dogodki in pripetljaji. YouTube je očitno zelo priljubljen vir zabave, ki postaja s širjenjem širokopasovnega dostopa tudi vedno bolj dostopen.
Visoko je tudi Wikipedia, s svojimi različicami v vseh jezikih, ki ima skupen doseg 33 odstotkov. Wikipedia je prava zakladnica znanja, saj gre za spletno enciklopedijo, v katero svoja vedenja vpisujejo ljudje iz vsega sveta. Je zelo dober vir podatkov in je pravi naslov za iskanje znanja. Wikipedija je očitno tudi pri nas zelo razširjen vir informacij, kar gre pripisati predvsem velikemu obsegu slovenske Wikipedie. Slovenska različica sama ima namreč 32-odstoten doseg med mesečnimi uporabniki interneta, medtem ko ima angleška različica le 24-odstoten doseg.
Glede na leto 2006 je v letu 2007 zaznati rast absolutne obiskanosti, ki vključuje tako povečani doseg kot tudi naraščanje števila uporabnikov. Mesečno število uporabnikov je naraslo od 950.000 na 1.040.000. Najvišjo rast obiskanosti, kar 75 odstotkov, je dosegel Microsoft, ki zajema spletne strani Hotmail, Microsoft, MSN in Windows Live. Visoko rast dosega so imeli še RTV Slovenija (51 odstotkov), Bolha (50 odstotkov) in 24ur.com (43 odstotkov).
Doseg in obiskanost spletnih strani določa tudi njihovo vrednost na trgu. Bolj ko je stran obiskana, višja je njena vrednost in višja je tudi cena oglasnega prostora. Spletno oglaševanje je zelo hitro in učinkovito, saj je doseg precejšen. Prav tako so poleg spletnih strani zelo cenjene tudi domene. Domene so internetni naslovi, naslovi, kjer gostujejo spletne strani. Nakup zelo obiskane in priljubljene domene in postavitev spletne strani že na začetku prinaša garancijo uspeha. Zadnji takšni primer prodaje domene je doma kosovo.com, ki je dosegla vrednost malo pod sto tisočaki v evrih.
Gorenjski glas se kot spletni medij šele uveljavlja, njegova prisotnost v virtualnem svetu pa časovno še ni tako dolga, da bi lahko dosegali tako visoke rezultate. Končno je Gorenjski glas regionalno usmerjen časnik, ki ima za ciljno populacijo lokalno prebivalstvo. Zato pa je dosegljivost na lokalnem nivoju zelo visoka, vse bolj pa nas obiskujejo tudi drugi mediji.
Svetovni splet je del našega vsakdana. Z njim se srečujemo posredno ali neposredno vsak dan. Hitrost širjenja informacij na internetu je bistveno hitrejša kot v realnem svetu, saj se le-te hipoma širijo po vsem svetu. Torej, bodite hitri, da boste izvedeli prvi.