Število upokojencev še narašča
Na Gorenjskem je decembra lani prejelo starostno, invalidsko in družinsko pokojnino 49.283 upokojencev ali 552 več kot leto prej.
Kranj – Po podatkih kranjske območne enote Zavoda za pokojninsko in invalidsko zavarovanje Slovenije je bilo decembra lani na Gorenjskem 49.283 starostnih, invalidskih in družinskih upokojencev, od tega jih je 2.599 prejelo tudi varstveni dodatek. Povprečna pokojnina je skupaj z varstvenim dodatkom znašala nekaj manj kot 557 evrov. Najvišje povprečne pokojnine so prejeli upokojenci v občinah Kranj (589 evrov), Škofja Loka (582 evrov), Bled (579 evrov), Žirovnica (578 evrov) in Kranjska Gora (577 evrov), le v dveh občinah je bilo povprečje nižje od 500 evrov (Gorenja vas–Poljane 475 evrov in Cerklje 497 evrov). Število upokojencev na Gorenjskem še vedno narašča, decembra predlani jih je bilo 48.731, med njimi jih je 2.941 prejelo tudi varstveni dodatek. Takrat je povprečna pokojnina skupaj z dodatkom, preračunano v evre, znašala 527 evrov.
V sobotah je malo strank
Kot je povedala direktorica kranjske območne enote zavoda Milena Paulini, so v enoti maja lani spremenili uradne ure za stranke. Odtlej so tudi ob torkih od 8. do 12. ure in od 13. do 15. ure, v sredo so jih podaljšali do 18. ure, vrata zavoda pa so odprta tudi vsako prvo soboto v mesecu. O tem, kdaj jih obiščejo stranke, vodijo natančno evidenco, iz katere pa je razvidno, da delo v sredo po 17. uri in ob sobotah ni racionalno, saj upokojenci večino zadev na zavodu opravijo v dopoldanskem času. Ob sobotah so običajno dve ali tri stranke. V treh decembrskih sredah so med 17. in 18. uro imeli le tri stranke, v štirih januarskih le eno.
Stranke zadovoljne, le s prostori ne
V zavodu spremljajo zadovoljstvo strank, ki ob obisku lahko izpolnijo vprašalnik in z ocenami od ena do pet ocenijo kakovost dela uslužbencev zavoda in njihov odnos do strank, hitrost opravljenega dela ter urejenost in dostopnost poslovnih prostorov. Vsak mesec prejmejo povprečno dvajset vprašalnikov, novembra lani, ko so strankam predlagali izpolnitev vprašalnika, so jih dobili 147. Povprečna ocena je bila štiri, v jeseniški izpostavi je bila še višja, 4,6. »Stranke so nam v Kranju za urejenost in dostopnost poslovnih prostorov dale povprečno oceno 2,1, v jeseniški izpostavi 4,4,« je pojasnila direktorica Milena Paulini in dodala, da oceni odražata dejansko stanje. V jeseniški izpostavi imajo lepo urejene prostore, z obnovo dodatnih prostorov pa bodo do spomladi pogoje za delo s strankami še izboljšali. V Kranju je premalo parkirišč, skoraj osem desetletij stara stavba nima dvigala in je težko dostopna za starejše in invalide. V zavodu se prizadevajo za rešitev problema in spremljajo gradnje v Kranju, pri tem pa ugotavljajo, da trenutno ni na razpolago od 1.200 do 1.300 kvadratnih metrov poslovnih prostorov, ki bi bili dostopni tudi z javnim prevozom.
Število nerešenih vlog se zmanjšuje
V kranjski območni enoti z zadovoljstvom ugotavljajo, da se število nerešenih zahtevkov iz leta v leto znižuje, skrajšuje pa se tudi čas trajanja postopkov. Ob koncu predlanskega leta so imeli 3.643 nerešenih zahtevkov, vključno z zahtevki za izračun datuma upokojitve in višine pokojnine, ob koncu preteklega leta le še 2.593. Lani so skoraj dve tretjini vseh vlog rešili v zakonskem roku, to je v dveh oz. šestih mesecih od prejetja vloge, letos pa se bo čas trajanja postopkov še skrajšal, saj jim ne bo treba preverjati upravičenosti do varstvenega dodatka, ne pričakujejo večjega števila vlog za del vdovske pokojnine pa tudi sporazum o socialnem zavarovanju z Bosno in Hercegovino še ne velja.