Nepredvidljivi in učinkoviti
Gorenjski policisti so v zadnjih mesecih pri svojem delu bolj nepredvidljivi kot v preteklosti, kar vsaj za zdaj daje tudi boljše rezultate. Po novem bo brez prisotnosti policistov deloval tudi stacionarni radar; globe bodo prihajale po pošti.
Kranj - Gorenjski policisti so po izredno slabem stanju na področju varnosti cestnega prometa v lanskem letu, ko je bil krvni davek na gorenjskih cestah s 27 smrtnimi žrtvami največji po letu 1999, ugotovili, da je njihovo delo preveč predvidljivo. Kot je pojasnil Boštjan Omerzel, policijski inšpektor na Policijski upravi Kranj, so zato možje v modrem postali bolj nepredvidljivi že vse od konca lanskega poletja, ko so začeli izvajati tudi povečano število aktivnosti za izboljšanje stanja v cestnem prometu. Med drugim so odredili za polovico več alkotestov kot prejšnja leta.
Z enakim tempom nadaljujejo tudi letos, saj so januarja in februarja morebitno prisotnost alkohola preverili pri 45 odstotkih več voznikov kot v začetku lanskega leta. »Žal delež alkoholiziranih povzročiteljev prometnih nesreč še vedno narašča, zato bomo pogoste poostrene nadzore prometa nadaljevali. Ker pa si želimo več nepredvidljivosti, takšnih akcij javno ne izpostavljamo več v taki meri, kot smo jih doslej. Ugotavljamo, da ob nenapovedanih nadzorih odkrijemo precej več kršiteljev; če smo prej naleteli na osem do deset vinjenih voznikov, jih sedaj odkrijemo med dvajset in trideset na posamezno akcijo,« je pojasnil Omerzel.
S 1. marcem so gorenjski policisti začeli izvajati meritve hitrosti z radarjem Multanova, ki je nameščen v civilnem vozilu, brez dodatne asistence uniformiranih policistov. Radar tako odslej beleži kršitve hitrosti, kršitelja pa policisti ne bodo takoj ustavili in oglobili. Na podlagi foto dokumentacije bodo kršitelje odkrivali naknadno in jim globe poslali po pošti. Takšna praksa je po besedah Omerzela po drugih policijskih upravah že uveljavljena.
K večjemu številu policistov na gorenjskih cestah prispeva tudi kadrovska pomoč z drugih policijskih uprav zaradi zagotavljanja varnosti na dogodkih, ki v okviru predsedovanja potekajo na Brdu in Bledu. »Ko ti policisti ne skrbijo za varovanje, nadzorujejo cestni promet,« je pojasnil Omerzel. Dodatno policijsko pomoč prispevajo tudi enote za izravnalne ukrepe, ki sicer delujejo v civilu in prvenstveno ukrepajo zoper čezmejno kriminaliteto in ilegalno migracijo, a ukrepajo tudi ob hudih kršitvah cestnoprometnih predpisov.
Podatki o varnostnih razmerah na gorenjskih cestah v prvih dveh mesecih kažejo, da spremenjeno policijsko delovanje prinaša pozitivne rezultate. Če je namreč lani na Gorenjskem v januarju in februarju umrlo šest oseb (štirje pešci, kolesar in voznik osebnega vozila), so v prvih dveh mesecih letošnjega leta ceste terjale »samo« življenje pešca v Železnikih. »Približno za tretjino je manj tudi prometnih nesreč s hudimi telesnimi poškodbami,« še ugotavlja Omerzel.