Račun za neopravljeno storitev
Dimnikarsko Dovrtel iz Kranja občanom, ki zavračajo izvajanje dimnikarskih storitev, izstavlja račune. Za vsako zavrnitev zaračunajo skoraj 16 evrov.
Kranj – V prilogi za občino Jesenice smo že poročali o občanu, ki mu je Dimnikarstvo Dovrtel zaračunalo 31,68 evra za dvakrat onemogočeno izvedbo dimnikarskih storitev. Podobne račune je kranjsko podjetje izstavilo še vrsti drugih lastnikov kurilnih naprav, ki so dvakrat zapored zavrnili izvedbo njihovih storitev. Med njimi je tudi naš bralec z Visokega, ki pravi, da tega računa ne bo plačal, pa četudi ga pri starosti 73 let pošljejo v zapor. Za zapahe mu ravno ne bo treba, toda ob vztrajanju pri neplačilu računa bo bralca doletela tožba Dimnikarstva Dovrtel, je razložil lastnik podjetja Rudi Dovrtel: »Doslej smo uspeli še v vseh tožbah, tako da bo moral občan na koncu plačati približno dvesto evrov za sodne stroške, našega odvetnika in poravnavo izdanega računa.« Zaradi onemogočanja izvedbe obveznih dimnikarskih storitev pa take občane v skladu s predpisi prijavijo še inšpektorju za okolje in prostor.
Bralec z Visokega, na lastno željo ostaja neimenovan, je pojasnil, da mu je Dimnikarstvo Dovrtel oktobra lani najavilo izvedbo storitev, kar je odklonil, ker da že trideset let sam skrbi za čiščenje, z dimnikarji pa je tudi že imel slabe izkušnje. Za 28. januar letos se je dimnikar znova najavil, a bralca tega dne ni bilo doma, o čemer je dimnikarsko podjetje tudi obvestil. Ker ni predlagal drugega datuma za obisk dimnikarja, se je slednji na njegovem domu oglasil na napovedan dan in se obrnil pred zaklenjenimi vrati. 2. februarja je zato Dimnikarstvo Dovrtel izstavilo račun za dvakrat onemogočeno dimnikarsko storitev v višini 31,68 evra.
Dimnikarstvo Dovrtel, ki ima državno koncesijo za izvajanje dimnikarske službe v občinah Jesenice, Radovljica, Preddvor, Cerklje, Šenčur in Kranj, take račune na podlagi uredbe o izvajanju dimnikarske službe izdaja že drugo leto, v zadnjem obdobju pa se je število takšnih računov povečalo, je pojasnil direktor Rudi Dovrtel. »Račun pošljemo po dveh neuspešnih obiskih naših dimnikarjev, hkrati pa lastnika kurilne naprave prijavimo inšpekciji. Kasneje pošljemo opomin za plačilo računa, če ne zaleže, zadevo predamo odvetniku, ki pošlje še drugi opomin. Če tudi ta ne zaleže, vložimo tožbo. Ta trenutek je na sodišču vloženih približno 250 tožb, doslej pa je sodišče rešilo približno sto tožb. Vse v našo korist. Bojim se torej, da je država breme sankcioniranja državljanov zaradi neupoštevanja predpisov preložila na dimnikarje,« je razložil Dovrtel, ki se zaveda, da so cene dimnikarskih storitev neuravnotežene ter predpisani roki za pregled in čiščenje kurilnih naprav prekratki, zato največkrat tudi prihaja do zapletov. »Toda cene in roke postavlja država, nanjo pa Dimnikarstvo Dovrtel nima nikakršnega vpliva,« dodaja.
Dovrtel je še pojasnil, da je njegovo podjetje kot koncesionar dolžno izvajati predpisane storitve: naprave na trda goriva je npr. treba čistiti štirikrat letno, enkrat letno pa opraviti pregled, pri napravah na tekoča goriva pa je pregled, čiščenje in meritev emisij obvezno opraviti enkrat letno. »Če predpisov ne bi upoštevali, nas lahko v primeru dimniškega požara doleti tudi kazenska ovadba,« pojasnjuje.