Uglaševanje dveh svetov

Test: Mazda CX-7 2.3 DISI 4WD Revolution

V avtomobilski industriji vse bolj velja, da je treba delati vse vrste in podvrste, sicer kupci začno bežati h konkurenci. Tako so se tudi pri Mazdi odločili zapolniti vrzel v razredu športnih terencev, kjer je bila japonska znamka kar nekaj let odsotna. Avtomobil z oznako CX-7 se je rojeval sorazmerno dolgo, vendar ne zaradi razvojnega ciklusa, ampak ker so poševnooki strategi precej časa razmišljali, kakšnega naj pripeljejo na staro celino. Nobena skrivnost namreč ni, da so športni terenci najbolj čislani na ameriški strani Atlantika, zato je bil tudi Mazdin novinec narejen z mislijo na tamkajšnje kupce.

Ne glede na to, je oblikovalcem uspelo spraviti skupaj in dobro uglasiti lastnosti »mehkega« terenca in športnega avtomobila. Sprednji del je visoko privzdignjen, maska hladilnika je prirezana v nasmeh, žarometa se ponašata s ksenonskimi svetili in gibljivo tehniko, kolesni izrezi se zajedajo globoko v karoserijsko pločevino in zadek je kot pri kakšnem športnem kupeju. Karoserijske linije so zlikane tako, da ni videti nobenih ostrih robov in v celem avtomobil odseva sodobne oblikovalske smernice, ki jih Mazda udejanja tudi na drugih modelih. Vstop v notranjost vsaj za nekaj časa razblini podobo imenitnosti. Prostora je nekoliko manj, kot ga obeta mišičasto nabuhla zunanjost. V najbolj prestižni izvedbi so sedeži oblečeni v usnje in sprednja sta tudi ogrevana, skupaj s črnimi oblogami vrat in črno armaturno ploščo pa je vse skupaj videti precej temačno. Plastika instrumentne plošče nekako ni v sozvočju s prestižnim videzom avtomobila, ampak pri Mazdi so bili bržkone mnenja, da bo za ameriške kupce že dobro, evropski pa bodo potrpeli. V tem slogu gre razumeti tudi zasnovo merilnikov in stikal, ki so nekoliko manj filigranski kot v drugih večjih Mazdinih modelih. Seveda ob tem ne gre spregledati, da je notranjost CX-7 dobro založena z opremo za varnost in udobje.

Zamere, ki se lahko pojavijo v notranjosti, skuša ublažiti pogonski sklop. Pod motornim pokrovom je namreč 2,3-litrski bencinski stroj s turbinskim polnilnikom, natanko tak kot v športno nastrojeni Mazdi6 MPS. Motor svojega dela ne oznanja s kakšnim posebnim hrupom in le pri naglem pospeševanju vozniki z ostrejšim sluhom zaslutijo, da stroju pomaga stisnjen zrak. Poraba goriva je upoštevaje težo avtomobila in motorno moč, pričakovano sorazmerno visoka in se v povprečju le nerada spusti pod 11 litrov na 100 kilometrov. (Dizelske) alternative za zdaj ni. Pogon je takšen, kot velevajo modne zapovedi, v osnovi speljan k sprednjemu kolesnemu paru, po potrebi pa se s pomočjo elektronike prenaša k vsem štirim. To Mazdi CX-7 zagotavlja odlično lego na asfaltu, ki so jo strokovnjaki nalašč za »zoprne« Evropejce dodatno optimizirali s posegi na podvozju, hkrati pa tudi pomeni, da avtomobil na zahtevnejših brezpotjih sorazmerno kmalu postane nebogljen. Plazenja po blatu, vratolomnih vzponov in podobnega mu seveda v genetiko niti niso zapisali.

Tehnični podatki

Mere: d. 4,680, š. 1,870, v. 1645 m, medosje 2,750 m

Prostornina prtljažnika: 455/774 l

Teža (prazno v./ dovoljena): 1770/2270 kg

Vrsta motorja: štirivaljni, bencinski

Gibna prostornina: 2261 ccm

Največja moč pri v/min: 191 kW/260 KM pri 5500

Največji navor pri v/min: 380 pri 3000

Najvišja hitrost: 210 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 8,0 s

Poraba goriva po EU norm.: 13,8/ 8,1/ 10,2 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 243 (Euro IV)

Maloprodajna cena: 34.500 EUR

Uvoznik: MMS, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Rekreacija / torek, 22. december 2015 / 07:00

Z olimpijci v krogu okrog Blejskega jezera

Izberite olimpijca in se pridružite njegovi ekipi pri sklenitvi kroga okrog Blejskega jezera.

Objavljeno na isti dan


Zanimivosti / četrtek, 9. februar 2023 / 19:47

Družina z Islandije živi v Lescah

Osemindvajsetletna Elisabet končuje magisterij iz socialnega dela na islandski univerzi, 31-letni Magnus Arnar pa je ustanovitelj in direktor podjetja Orbit Car Hire. Imata dve hčerki – šestletno Katr...

Kronika / četrtek, 9. februar 2023 / 19:38

Družine varno v gore tudi pozimi

Vseslovenska akcija Zavarovalnice Triglav Očistimo naše gore je 14. sezono začela s Tečajem zimske hoje v gore za družine, ki ga je organizirala skupaj z Zavodom za varstvo pred snežnimi plazovi.

Gospodarstvo / četrtek, 9. februar 2023 / 19:37

Divjad pozimi potrebuje mir

Obiskovalci gozdov naj pozimi ne spuščajo psov s povodcev, saj divjad ob skromni zimski prehrani potrebuje predvsem mir.

Gospodarstvo / četrtek, 9. februar 2023 / 19:36

Predavanji o davčni in kmetijski zakonodaji

Cerklje – Oddelek za kmetijsko svetovanje pri Kmetijsko-gozdarskem zavodu (KGZ) Kranj pripravlja naslednji teden v dvorani Kmetijske zadruge Cerklje v Cerkljah dve predavanji o zakonodaji, ki zadev...

Gospodarstvo / četrtek, 9. februar 2023 / 18:24

Začetek subvencijske kampanje konec marca

Kampanja bo trajala od 31. marca do 10. julija.