Uglaševanje dveh svetov

Test: Mazda CX-7 2.3 DISI 4WD Revolution

V avtomobilski industriji vse bolj velja, da je treba delati vse vrste in podvrste, sicer kupci začno bežati h konkurenci. Tako so se tudi pri Mazdi odločili zapolniti vrzel v razredu športnih terencev, kjer je bila japonska znamka kar nekaj let odsotna. Avtomobil z oznako CX-7 se je rojeval sorazmerno dolgo, vendar ne zaradi razvojnega ciklusa, ampak ker so poševnooki strategi precej časa razmišljali, kakšnega naj pripeljejo na staro celino. Nobena skrivnost namreč ni, da so športni terenci najbolj čislani na ameriški strani Atlantika, zato je bil tudi Mazdin novinec narejen z mislijo na tamkajšnje kupce.

Ne glede na to, je oblikovalcem uspelo spraviti skupaj in dobro uglasiti lastnosti »mehkega« terenca in športnega avtomobila. Sprednji del je visoko privzdignjen, maska hladilnika je prirezana v nasmeh, žarometa se ponašata s ksenonskimi svetili in gibljivo tehniko, kolesni izrezi se zajedajo globoko v karoserijsko pločevino in zadek je kot pri kakšnem športnem kupeju. Karoserijske linije so zlikane tako, da ni videti nobenih ostrih robov in v celem avtomobil odseva sodobne oblikovalske smernice, ki jih Mazda udejanja tudi na drugih modelih. Vstop v notranjost vsaj za nekaj časa razblini podobo imenitnosti. Prostora je nekoliko manj, kot ga obeta mišičasto nabuhla zunanjost. V najbolj prestižni izvedbi so sedeži oblečeni v usnje in sprednja sta tudi ogrevana, skupaj s črnimi oblogami vrat in črno armaturno ploščo pa je vse skupaj videti precej temačno. Plastika instrumentne plošče nekako ni v sozvočju s prestižnim videzom avtomobila, ampak pri Mazdi so bili bržkone mnenja, da bo za ameriške kupce že dobro, evropski pa bodo potrpeli. V tem slogu gre razumeti tudi zasnovo merilnikov in stikal, ki so nekoliko manj filigranski kot v drugih večjih Mazdinih modelih. Seveda ob tem ne gre spregledati, da je notranjost CX-7 dobro založena z opremo za varnost in udobje.

Zamere, ki se lahko pojavijo v notranjosti, skuša ublažiti pogonski sklop. Pod motornim pokrovom je namreč 2,3-litrski bencinski stroj s turbinskim polnilnikom, natanko tak kot v športno nastrojeni Mazdi6 MPS. Motor svojega dela ne oznanja s kakšnim posebnim hrupom in le pri naglem pospeševanju vozniki z ostrejšim sluhom zaslutijo, da stroju pomaga stisnjen zrak. Poraba goriva je upoštevaje težo avtomobila in motorno moč, pričakovano sorazmerno visoka in se v povprečju le nerada spusti pod 11 litrov na 100 kilometrov. (Dizelske) alternative za zdaj ni. Pogon je takšen, kot velevajo modne zapovedi, v osnovi speljan k sprednjemu kolesnemu paru, po potrebi pa se s pomočjo elektronike prenaša k vsem štirim. To Mazdi CX-7 zagotavlja odlično lego na asfaltu, ki so jo strokovnjaki nalašč za »zoprne« Evropejce dodatno optimizirali s posegi na podvozju, hkrati pa tudi pomeni, da avtomobil na zahtevnejših brezpotjih sorazmerno kmalu postane nebogljen. Plazenja po blatu, vratolomnih vzponov in podobnega mu seveda v genetiko niti niso zapisali.

Tehnični podatki

Mere: d. 4,680, š. 1,870, v. 1645 m, medosje 2,750 m

Prostornina prtljažnika: 455/774 l

Teža (prazno v./ dovoljena): 1770/2270 kg

Vrsta motorja: štirivaljni, bencinski

Gibna prostornina: 2261 ccm

Največja moč pri v/min: 191 kW/260 KM pri 5500

Največji navor pri v/min: 380 pri 3000

Najvišja hitrost: 210 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 8,0 s

Poraba goriva po EU norm.: 13,8/ 8,1/ 10,2 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 243 (Euro IV)

Maloprodajna cena: 34.500 EUR

Uvoznik: MMS, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Gorenjska / sobota, 13. oktober 2007 / 07:00

Krediti ekološkega sklada za prizadete v neurju

Ljubljana - Ekološki sklad bo za občane, prizadete v nedavnem neurju, pripravil ugodna brezobrestna posojila, je minuli ponedeljek v Železnikih napovedal minister za okolje in prostor Janez Po...

Objavljeno na isti dan


Gospodarstvo / sreda, 6. februar 2008 / 07:00

EU marjetica za Terme Snovik

Terme Snovik so šele tretje podjetje v Sloveniji, ki je prejelo ta prestižni evropski znak za okolje, in prvo na področju turizma.

Kranj / sreda, 6. februar 2008 / 07:00

Prihodnost jih (še) ne zanima

V športni dvorani na Zlatem polju je visokošolsko ministrstvo pripravilo posvet za dijake zaključnih letnikov.

Žiri / sreda, 6. februar 2008 / 07:00

Smučišče Goropeke propada

Dobrih dvesto metrov dolgo smučišče na Goropekah že več let sameva in čaka na boljše čase. Zaprto je zaradi neurejenih dokumentov.

Zanimivosti / sreda, 6. februar 2008 / 07:00

Gasilstvo zanima tudi mlade

Gasilsko društvo Bistrica pri Tržiču ima med 74 člani 26 mladih. To obeta razvoj, meni predsednik Bojan Balantič.

Bohinj / sreda, 6. februar 2008 / 07:00

Ekonomska analiza pokazala stanje občine

Bohinj - Občina Bohinj je dala izdelati ekonomsko analizo stanja občine. Njen namen je bil pripraviti čim bolj popolno in aktualno sliko prebivalstva in gospodarstva občine Bohin...