Uglaševanje dveh svetov

Test: Mazda CX-7 2.3 DISI 4WD Revolution

V avtomobilski industriji vse bolj velja, da je treba delati vse vrste in podvrste, sicer kupci začno bežati h konkurenci. Tako so se tudi pri Mazdi odločili zapolniti vrzel v razredu športnih terencev, kjer je bila japonska znamka kar nekaj let odsotna. Avtomobil z oznako CX-7 se je rojeval sorazmerno dolgo, vendar ne zaradi razvojnega ciklusa, ampak ker so poševnooki strategi precej časa razmišljali, kakšnega naj pripeljejo na staro celino. Nobena skrivnost namreč ni, da so športni terenci najbolj čislani na ameriški strani Atlantika, zato je bil tudi Mazdin novinec narejen z mislijo na tamkajšnje kupce.

Ne glede na to, je oblikovalcem uspelo spraviti skupaj in dobro uglasiti lastnosti »mehkega« terenca in športnega avtomobila. Sprednji del je visoko privzdignjen, maska hladilnika je prirezana v nasmeh, žarometa se ponašata s ksenonskimi svetili in gibljivo tehniko, kolesni izrezi se zajedajo globoko v karoserijsko pločevino in zadek je kot pri kakšnem športnem kupeju. Karoserijske linije so zlikane tako, da ni videti nobenih ostrih robov in v celem avtomobil odseva sodobne oblikovalske smernice, ki jih Mazda udejanja tudi na drugih modelih. Vstop v notranjost vsaj za nekaj časa razblini podobo imenitnosti. Prostora je nekoliko manj, kot ga obeta mišičasto nabuhla zunanjost. V najbolj prestižni izvedbi so sedeži oblečeni v usnje in sprednja sta tudi ogrevana, skupaj s črnimi oblogami vrat in črno armaturno ploščo pa je vse skupaj videti precej temačno. Plastika instrumentne plošče nekako ni v sozvočju s prestižnim videzom avtomobila, ampak pri Mazdi so bili bržkone mnenja, da bo za ameriške kupce že dobro, evropski pa bodo potrpeli. V tem slogu gre razumeti tudi zasnovo merilnikov in stikal, ki so nekoliko manj filigranski kot v drugih večjih Mazdinih modelih. Seveda ob tem ne gre spregledati, da je notranjost CX-7 dobro založena z opremo za varnost in udobje.

Zamere, ki se lahko pojavijo v notranjosti, skuša ublažiti pogonski sklop. Pod motornim pokrovom je namreč 2,3-litrski bencinski stroj s turbinskim polnilnikom, natanko tak kot v športno nastrojeni Mazdi6 MPS. Motor svojega dela ne oznanja s kakšnim posebnim hrupom in le pri naglem pospeševanju vozniki z ostrejšim sluhom zaslutijo, da stroju pomaga stisnjen zrak. Poraba goriva je upoštevaje težo avtomobila in motorno moč, pričakovano sorazmerno visoka in se v povprečju le nerada spusti pod 11 litrov na 100 kilometrov. (Dizelske) alternative za zdaj ni. Pogon je takšen, kot velevajo modne zapovedi, v osnovi speljan k sprednjemu kolesnemu paru, po potrebi pa se s pomočjo elektronike prenaša k vsem štirim. To Mazdi CX-7 zagotavlja odlično lego na asfaltu, ki so jo strokovnjaki nalašč za »zoprne« Evropejce dodatno optimizirali s posegi na podvozju, hkrati pa tudi pomeni, da avtomobil na zahtevnejših brezpotjih sorazmerno kmalu postane nebogljen. Plazenja po blatu, vratolomnih vzponov in podobnega mu seveda v genetiko niti niso zapisali.

Tehnični podatki

Mere: d. 4,680, š. 1,870, v. 1645 m, medosje 2,750 m

Prostornina prtljažnika: 455/774 l

Teža (prazno v./ dovoljena): 1770/2270 kg

Vrsta motorja: štirivaljni, bencinski

Gibna prostornina: 2261 ccm

Največja moč pri v/min: 191 kW/260 KM pri 5500

Največji navor pri v/min: 380 pri 3000

Najvišja hitrost: 210 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 8,0 s

Poraba goriva po EU norm.: 13,8/ 8,1/ 10,2 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 243 (Euro IV)

Maloprodajna cena: 34.500 EUR

Uvoznik: MMS, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Zanimivosti / ponedeljek, 13. november 2017 / 19:22

Knjiga folklornih pripovedi Pod gorami

Izjemno delo, ki je po obrokih nastajalo skoraj trideset let, je zaključeno. Knjiga Pod gorami je spomenik ljudskega slovstva z bogatim pričevanjem folklornih in spominskih pripovedi krajev pod Dobrčo...

Objavljeno na isti dan


Zanimivosti / torek, 9. julij 2013 / 07:00

Preveč smo razdeljeni

V počastitev dogodkov osamosvojitvene vojne l. 1991 je bilo v Crngrobu srečanje veteranov in svojcev na povabilo PVD Sever Kranj in OZ veteranov vojne za Slovenijo Kranj. Ali imamo po 22 letih državo,...

Slovenija / torek, 9. julij 2013 / 07:00

Ne cedita se med in mleko

Velika znižanja ob vstopu v Evropsko unijo, cenejša rogljiček in jutranja kava, posebna ponudba kosil … Vse samo zaradi vstopa Hrvaške v Evropsko unijo. Mladi so glede prihodnost večinoma navdušeni, s...

Razvedrilo / torek, 9. julij 2013 / 07:00

Kranjska klobasa 'to go'

Urarstvo Logar je ustanovil Stanko Logar leta 1939. Obrt se je selila od očeta na sina. Potem so prišli za urarje nehvaležni časi. Tam, kjer je včasih visela ura, na ljubljanskem Ciril-Metodovem trgu,...

Zanimivosti / torek, 9. julij 2013 / 07:00

Mišice pešajo, volja ostaja

Štefan Bevčič iz Gorij že dve leti in pol živi z redko boleznijo amiotrofično lateralno sklerozo (ALS), za katero sodobna medicina še vedno razvija učinkovito zdravilo, ki bi zaustavilo razvoj bolezni...

Gospodarstvo / torek, 9. julij 2013 / 07:00

Medvedi 'zbrani' na gornjem Gorenjskem

Na območju zgornje Gorenjske se ta čas zadržuje pet medvedov. Najbolj se jih bojijo v Zgornjesavski dolini, kjer naj bi kmetje v zadnjih treh letih predvsem zaradi medveda in drugih velikih zveri izgu...