Kdaj bodo Železniki spet varni?
Izmed štirih idejnih rešitev za zagotovitev poplavne varnosti v Železnikih naj bi najboljšo izbrali šele v letu dni. To se županu Mihaelu Prevcu zdi nesprejemljivo, zato zahteva, da odločitev sprejmejo hitreje.
Železniki – Minuli torek so se na občini Železniki sestali s predstavniki ministrstva za okolje in prostor ter direkcije za ceste na temo poplavne varnosti, na kar so po besedah župana Mihaela Prevca že dolgo čakali. Predstavili so štiri idejne rešitve, ki poleg zagotovitve poplavne varnosti predvidevajo tudi gradnjo obvoznice mimo Železnikov, na katero krajani starega mestnega jedra čakajo že desetletja.
Dve od predstavljenih rešitev predvidevata gradnjo zadrževalnika v bližini odcepa za Davčo. Projektant Franci Rojnik z Inženiringa za vode je pojasnil, da naj bi bil zadrževalnik visok 22 metrov: »Pri pretokih, ki bi začeli naraščati nad 160 kubičnih metrov na sekundo, bi se začela voda v zadrževalniku dvigovati.« V primeru stoletnih vod bi se za pregrado zadržalo 1,2 milijona kubičnih metrov vode, višina gladine pa bi se dvignila 18 metrov visoko. Naj ob tem spomnimo, da so septembra Železnike prizadele 250-letne vode.
Marjeta Saje z direktorata za okolje pravi, da bodo poiskali celovito rešitev: »Gre za ozko dolino, v katero bo ukrepe težko umestiti, zato bomo rešitev iskali s kompromisom štirih variant.« Najboljšo različico naj bi najhitreje izbrali šele v dobrem letu dni, kar se županu Prevcu zdi predolgo, zato zahteva, da odločitev sprejmejo še letos: »Rešitev za Železnike je gradnja obvoznice na levem bregu Sore, poleg tega pa bi bilo dobro razmisliti o postavitvi več manjših zadrževalnikov namesto enega velikega. Vodo je treba zadržati že na začetku, tudi z gradnjo zaplavnih objektov na hudournikih.«
Prevc po sestanku ni bil zadovoljen: »Vesel sem, da so začeli iskati celovito rešitev poplavne varnosti Železnikov, vendar postopki potekajo prepočasi. Na sestanku sicer niso točno povedali, a sem med vrsticami razbral, da bo postopek izdelave državnega lokacijskega načrta za gradnjo obvoznice in zagotovitev večje poplavne varnosti trajal najmanj tri leta. S tem se ne morem strinjati. Strah, da bi nas katastrofa v tem času prehitela, je povsem upravičen.« Dodal je, da je ta čas rešilna bilka za Železnike sanacijski program, ki bo pripravljen marca. »V sklopu tega bomo poskusili izvesti čim več ukrepov, obvezno pa bi morali znižati Dermotov jez in zgraditi oporne zidove mimo zdravstvenega doma med obema mostovoma,« je še dejal.