Postaja propada, ob tirih smeti
Železniška postaja Žirovnica že vrsto let propada. "Potniki nimajo na voljo ne sanitarij ne strehe nad glavo. To je nezaslišano," meni župan Leopold Pogačar.
Žirovnica – Med dotrajanimi železniškimi postajami na Gorenjskem je tudi postaja v Žirovnici, ki kliče po obnovi. »Zaprta je približno deset let in propada. Potniki čakajo na vlak pod milim nebom, na voljo ni niti sanitarij,« pripoveduje župan Leopold Pogačar in dodaja, da ima glede propadajoče postaje občina zvezane roke, saj ne more vlagati v objekte, ki niso v njeni lasti.
Da je žirovniška železniška postaja dotrajana in potrebna obnove, v Slovenskih železnicah ne zanikajo. »Nujno bi bilo treba obnoviti streho, stavbno pohištvo in fasado. Objekt je za sedanje potrebe Slovenskih železnic prevelik, tako da iščemo potencialne najemnike, ki bi bili pripravljeni tudi investirati v objekt. Službeni prostori so običajno zasedeni samo en dan na teden, zato so vsi prostori zaklenjeni. V objektu sta zasedeni še dve stanovanji, eno pa je prazno, interesentov zanj še ni,« so sporočili iz Slovenskih železnic.
Občina do poletja namerava ob postaji urediti nekaj parkirnih mest. Doslej so namreč potniki puščali vozila na drugih bližnjih parkiriščih. »Slovenske železnice so ugodile naši prošnji za izdajo služnosti za uporabo zemljišča ob postaji,« je povedal Pogačar.
Pred kratkim je na seji občinskega sveta svetnica Vanja Resman Noč (NLZ) opozorila tudi na neurejeno okolico ob tirih, še zlasti v bližini postaj in prehodov: »Ob tirih se nabirajo odpadki, ki jih potniki odmetavajo iz vagonov.« Župan pravi, da je občina tudi pri tem problemu nemočna, češ da se v skladu s predpisi, ki urejajo področje železniškega prometa, nepooblaščenim osebam ni dovoljeno zadrževati na območju tirov. V Slovenskih železnicah zatrjujejo, da Sekcija za vzdrževanje prog Ljubljana posveča veliko pozornost urejeni in čisti okolici prog: »Vsako pomlad organiziramo splošno čistilno akcijo. Naša prvenstvena naloga je sicer zagotavljanje varnega in urejenega železniškega prometa, kljub temu pa tudimed letom, glede na potrebe oz. zmogljivosti, železniški obhodniki s proge pobirajo manjše smeti, večje količine pa prijavijo nadrejenemu. Preseneča nas trditev, da potniki z vlaka mečejo smeti. Večina naših potniških vlakov je zaradi klimatskih naprav tehnično tako urejena, da se med vožnjo ne da odpreti oken.« Morda so za nesnago ob tirih krivi kar občani, razmišljajo v Slovenskih železnicah.