Kranjski Lear živi
V nedeljo so v Prešernovem gledališču v Kranju uprizorili Shakespearovo tragedijo Kralj Lear v režiji Tomija Janežiča.
Gledališki projekt letošnje sezone, uprizoritev Shakespearove tragedije Kralj Lear, so v Prešernovem gledališču Kranj izvedli v sodelovanju z Gledališčem Koper, s katerim so v preteklosti že sodelovali v predstavi Kralj Ojdip. Tudi tokrat se je skupno delo obrestovalo v predstavi, ki je pustila premierno občinstvo neodločeno. Še ena drugačna vizija gledališke klasike ali mojstrovina, o kateri bo na slovenski gledališki sceni še slišati.
Raziskovalci Shakespearovega dela so o njem najbrž povedali že skoraj vse, po svetu so bili njegovi gledališki teksti uprizorjeni na sto in en način, pa vendar so ta še vedno neizčrpen vir za nove in nove interpretacije. Tomi Janežič, odličen režiser srednje generacije s kar nekaj pomembnimi nagradami v Sloveniji in predvsem v prostoru bivše Jugoslavije, je k režiji kranjskega Leara pristopil neobremenjeno in sveže. V predstavi, scena je zgolj globina gledališkega odra, kostumi igralcev so oblačila, v katerih ti običajno pridejo na vaje, režiser v ospredje pred zgodbo postavlja igralca. Uprizoritev gre nekako v dveh smereh, ena je zgodba kralja Leara, ki se mu ponesreči delitev kraljestva, druga je nekakšen dokumentarec, kako nastaja gledališka predstava. Sočasen potek zgodbe in komunikacije med igralci, kot da so med vajo, lahko gledalca zmedeta ali pa veličini teksta dodajata novo dimenzijo. Janežiča bolj kot »končni izplen« igre zanima umetnost igre same.
V predstavi, ki odpira teme starosti, odnosa do države, revščine, norosti, ljubezni, družine, iskrenosti in vojne, je odličen Boris Cavazza v naslovni vlogi, saj je znal kralja oblikovati takega, kot ta v zatonu svojih moči je, ubogega, zavrženega, starega. Odlično mu parirajo drugi soigralci, Vesna Jevnikar in Darja Reichman kot njegovi hčeri, v več vlogah je izjemen Gorazd Žilavec, kot tretja hči Kordelija, hkrati je še nosilec treh moških vlog in izjemen kot pes, ki ga je v predstavo uvedel Janežič. Odličen je Peter Musevski kot norec, v bistvu pa Learovo spoznanje, Borut Veselko, Gregor Zorc … Igralska ekipa na odru nasploh deluje izjemno homogeno. Janežičevega Shakespeara si vsekakor morate ogledati in spoznali boste, da Kralj Lear še vedno živi – tudi v gledališču.