Iz majhnega raste veliko
Tudi letos prihaja na ceste nekaj novih lahkih dostavnih vozil.
Čeprav letošnje leto pri lahkih gospodarskih vozilih ne bo tako plodno z novostmi kot lansko, se vendarle tudi v tem avtomobilskem segmentu obeta kar nekaj svežih modelov. Med njimi jih bo največ iz francosko-italijanske naveze koncernov PSA in Fiat, nekaj pa bodo prispevali tudi ostali.
Sezono začenja nova družina majhnih lahkih dostavnikov. Novinci Citroën Nemo, Fiat Fiorino in Peugeot Bipper bodo postopno prihajali iz Fiatove tovarne Tofas v Turčiji. S 3,86 metra dolžine v svojo notranjost spravijo kar do 2,5 kubičnega metra tovora, prilagodljiv sovoznikov sedež pa omogoča še dodatno povečanje prostornine na 2,8 kubičnega metra, medtem ko se tovorni prostor v dolžino podaljša na poltretji meter. Tovorni prostor zapirajo velika zadnja vrata s stranskim odpiranjem in drsna stranska vrata. Pogonu bodo namenjeni preizkušeni bencinski in dizelski motorji, ki so energetsko učinkoviti in okolju prijazni, kar pripomore k nižjim stroškom vzdrževanja. Serijska oprema vključuje volanski servoojačevalnik, protiblokirni zavorni sistem in varnostni meh za voznikovo varnost.
Iz sodelovanja med Citroënom in Peugeotom prihajata še nova dostavnika, Berlingo in Partner. Tovorni prostor, ki je referenca v segmentu malih dostavnikov, odslej meri 3,3 kubičnega metra in ga je iz 1,8 metra dolžine s pomočjo zložljivega sopotnikovega sedeža mogoče povečati na 3 metre oziroma za dodatnih 400 litrov. V Berlinga in Partnerja bo dovoljeno naložiti do 850 kilogramov tovora, v kabino 4,38 metra dolgega dostavnika pa se bodo lahko za silo stisnili tudi trije ljudje. Veliko pozornosti so snovalci namenili tudi potniškim različicam, ki bodo poleg razkošnejše prostornosti potnikom ponujale tudi več udobja. Podvozje je namreč sposojeno pri Citroënu C4 Picasso oziroma pri Peugeotu 308, prav tako od tam prihaja izredno čisti 1,6-litrski turbodizelski štirivaljnik, ki razvije 81 kilovatov (110 KM). Novost potniškega prostora so trije ločeni sedeži v drugi vrsti in na novo zasnovane prtljažne omarice na stropu. Vse skupaj novincema daje pridih limuzinskih kombijev.
Zanimivo je, da bosta oba proizvajalca še nadaljevala s proizvodnjo dosedanjih modelov, tako da bosta dosedanja Berlingo in Partner z okrnjeno izbiro različic na nekaterih trgih še vedno naprodaj kot vstopna modela. Da ne bo dolgčas, bo najprej poskrbel Renault z novim Kangoojem. Novinca so postavili na podobno osnovo, kot jo ima enoprostorski Scenic, s 4,21 metra dolžine pa je celih 18 centimetrov daljši. Dodatni dolžinski centimetri se izdatno poznajo v potniški kabini, ki je prostornejša in udobnejša, predvsem je bolje poskrbljeno za potnike na zadnji, zložljivi sedežni klopi, povečal pa se je tudi prtljažni prostor, ki bo lahko sprejel od 660 do 2866 litrov. To za prihajajočo tovorno različico pomeni, da bo mogoče vanjo naložiti še dimenzijsko zahtevnejši in po vsej verjetnosti tudi težji tovor. Novi Kangoo bo na voljo s še pestrejšo motorno paleto, v kateri bodo prevladovali turbodizelski stroji.