Cesarjeva športna oblačila

Test: Audi A4 2.0 TDI

Troboj prestižnih nemških avtomobilskih znamk ne pojenja. Ko je ena na vrhu v enem razredu, ji druga spodmakne prestol v naslednjem in medtem tretja žanje slavo v drugem. Zato je razumljivo, da tudi stopničke v srednjem razredu enkrat pripadajo BMW-ju, drugič Mercedes-Benzu in tretjič Audiju. Prav pri slednjem ne skrivajo ambicij z novim A4, ki je z vsem orožjem napadel še vedno aktualno BMW-jevo serijo 3 in še povsem sveži Mercedes-Benzov razred C. Kdor se hoče boriti za vrh, mora to storiti brezkompromisno in napadalno, zato je novi A4 že na prvi pogled agresivnejši od svojega predhodnika in morda bolj napadalen od obeh neposrednih tekmecev. V slogu »več je bolje« je nova limuzina znatno zrasla v dolžino in širino, s čimer se je povečala tudi notranja prostornost, nekaj dodatnih litrov pa je pridobil tudi prtljažnik. Sprednji del si je najlažje zapomniti po žarometih, ki močno spominjajo na kupejevski A5, vključno s »fantomskimi« svetlečimi diodami, ki opravljajo vlogo dnevnih luči. Bočna silhueta z izrazito nagnjenostjo naprej namiguje na športnost in tudi zadnji del je dovolj dinamičen, da razbije limuzinsko monotonost.

Potniška kabina je s ciljem zagotavljanja večje stopnje udobja, pridobila nekaj dodatnih vzdolžnih centimetrov, zato je predvsem spredaj, delno pa tudi zadaj več možnosti za iztegovanje nog. Kdor misli, da je A4 prostorsko razkošna limuzina, živi v zmoti, kajti utesnjenost je še vedno občutna. Prtljažnik je z dodatnimi litri prostornine začel štrleti iz razrednega povprečja, kdor hoče še več, bo moral počakati na kombijevski avant.

Že iz prejšnjih generacij A4 in tudi drugih Audijevih modelov je znano, da sta pri zasnovi voznikovega delovnega prostora na prvem mestu redoljubje in temeljitost. Pri tem je v A4 marsikaj povzeto po večjih sorodnikih, vključno z osrednjim informacijskim sistemom, ki ga voznik nastavlja z vrtljivim in štirimi okoliškimi gumbi, pri čemer je vsaj v začetku treba nekaj privajanja.

Tudi s tehniko je bil A4 v dosedanjih generacijah prepričljiv avtomobil. Pod motornim pokrovom je med novostmi na novo zasnovani 2,0-litrski turbodizelski štirivaljnik, ki je ob sicer znani osnovi dobil nov sistem vbrizgavanja goriva in novo elektronsko podporo. Zaradi tega je njegov tek mirnejši in tišji, navor je izjemno visok že pri sorazmerno nizkih vrtljajih, pospeški so povsem zadovoljivi in vožnja temu primerno prijetna. V isto poglavje sodi tudi ročni šeststopenjski menjalnik, s katerim voznik pravzaprav nima veliko dela, saj motorna prožnost dovoljuje več manevrskega prostora, res pa je, da na menjavanje prestavnega razmerja lahko opozarjajo številke na zaslonu med merilniki. Morda se bo komu zdelo, da ima novi A4 preveč čvrsto podvozje, da bi bila vožnja po grbinastih cestah udobno mehkobna. Konstruktorji so tudi tokrat iskali kompromis med zanesljivo lego in udobjem in se morda malo manj ukvarjali z mnenjem potnikov; rešitev ponujajo v okviru doplačilnega sistema, ki omogoča posamezne nastavitve. Vsekakor pa novi Audi A4 dokazuje, da je zrel in dodelan avtomobil, hkrati pa tudi nevaren za oba najbližja tekmeca.

Tehnični podatki

Mere: d. 4,703, š. 1,826, v. 1,427 m, medosje 2,808 m

Prostornina prtljažnika: 480 l

Teža (prazno v./ dovoljena): 1450/2000 kg

Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski

Gibna prostornina: 1968 ccm

Največja moč pri v/min: 105 kW/143KM pri 4200

Največji navor pri v/min: 320 pri 1750

Najvišja hitrost: 215 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 9,4 s

Poraba goriva po EU norm.: 4,3/ 7,5/ 5,5 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 144 (Euro IV)

Maloprodajna cena: 29.950 EUR

Uvoznik: Porsche Slovenija, Ljubljana

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Gorenjska / petek, 30. avgust 2019 / 13:12

Potrebovali bomo dobre živce

Zaradi sanacijskih del bo na gorenjski avtocesti do novembra precej oviran in upočasnjen promet. Na novem krožišču Primskovo v Kranju bomo od ponedeljka vozili drugače, kot smo bili navajeni.

Objavljeno na isti dan


Slovenija / četrtek, 8. september 2022 / 22:37

Umrla je britanska kraljica Elizabeta II.

Britanska kraljica Elizabeta II. se je danes poslovila po več kot 70 letih na prestolu. Potem ko so iz Buckinghamske palače sporočili, da je kraljica zaradi strahu za njeno zdravje pod nadzorom zdravn...

Zanimivosti / četrtek, 8. september 2022 / 21:30

Srečanje rodbine Roblek

Na zadnjo avgustovsko soboto se je ponovno srečala rodbina Roblek, po domače Srdinčevi iz Britofa pri Kranju.

Jesenice / četrtek, 8. september 2022 / 21:30

Srečanje na Rožci

Jesenice – V nedeljo, 11. septembra, ob 11. uri bo na sedlu Rožca tradicionalno prijateljsko srečanje občanov Šentjakoba v Rožu in Jesenic. Ob 14. uri bo sledilo družabno srečanje v Okrepčevalnici...

Nasveti / četrtek, 8. september 2022 / 21:29

Slivov kolač z beljakovim pokrovom

Za pripravo slivovega kolača z beljakovim pokrovom potrebujemo: za biskvit: 160 g moke, 4 rumenjake, 120 g sladkorja, 1 pecilni prašek, 1 vaniljev sladkor, 1,5 dl jogurta, 1 dl olja, ščep soli, lup...

Gospodarstvo / četrtek, 8. september 2022 / 21:27

Suša povzročila škodo tudi ribogojcem

Po prvih ocenah je letošnja suša povzročila v ribogojstvu približno za pol milijona evrov neposredne škode, velika bo tudi posredna škoda. Poleg suše so ribogojce zelo prizadele tudi podražitve krme,...