Cesarjeva športna oblačila
Test: Audi A4 2.0 TDI
Troboj prestižnih nemških avtomobilskih znamk ne pojenja. Ko je ena na vrhu v enem razredu, ji druga spodmakne prestol v naslednjem in medtem tretja žanje slavo v drugem. Zato je razumljivo, da tudi stopničke v srednjem razredu enkrat pripadajo BMW-ju, drugič Mercedes-Benzu in tretjič Audiju. Prav pri slednjem ne skrivajo ambicij z novim A4, ki je z vsem orožjem napadel še vedno aktualno BMW-jevo serijo 3 in še povsem sveži Mercedes-Benzov razred C. Kdor se hoče boriti za vrh, mora to storiti brezkompromisno in napadalno, zato je novi A4 že na prvi pogled agresivnejši od svojega predhodnika in morda bolj napadalen od obeh neposrednih tekmecev. V slogu »več je bolje« je nova limuzina znatno zrasla v dolžino in širino, s čimer se je povečala tudi notranja prostornost, nekaj dodatnih litrov pa je pridobil tudi prtljažnik. Sprednji del si je najlažje zapomniti po žarometih, ki močno spominjajo na kupejevski A5, vključno s »fantomskimi« svetlečimi diodami, ki opravljajo vlogo dnevnih luči. Bočna silhueta z izrazito nagnjenostjo naprej namiguje na športnost in tudi zadnji del je dovolj dinamičen, da razbije limuzinsko monotonost.
Potniška kabina je s ciljem zagotavljanja večje stopnje udobja, pridobila nekaj dodatnih vzdolžnih centimetrov, zato je predvsem spredaj, delno pa tudi zadaj več možnosti za iztegovanje nog. Kdor misli, da je A4 prostorsko razkošna limuzina, živi v zmoti, kajti utesnjenost je še vedno občutna. Prtljažnik je z dodatnimi litri prostornine začel štrleti iz razrednega povprečja, kdor hoče še več, bo moral počakati na kombijevski avant.
Že iz prejšnjih generacij A4 in tudi drugih Audijevih modelov je znano, da sta pri zasnovi voznikovega delovnega prostora na prvem mestu redoljubje in temeljitost. Pri tem je v A4 marsikaj povzeto po večjih sorodnikih, vključno z osrednjim informacijskim sistemom, ki ga voznik nastavlja z vrtljivim in štirimi okoliškimi gumbi, pri čemer je vsaj v začetku treba nekaj privajanja.
Tudi s tehniko je bil A4 v dosedanjih generacijah prepričljiv avtomobil. Pod motornim pokrovom je med novostmi na novo zasnovani 2,0-litrski turbodizelski štirivaljnik, ki je ob sicer znani osnovi dobil nov sistem vbrizgavanja goriva in novo elektronsko podporo. Zaradi tega je njegov tek mirnejši in tišji, navor je izjemno visok že pri sorazmerno nizkih vrtljajih, pospeški so povsem zadovoljivi in vožnja temu primerno prijetna. V isto poglavje sodi tudi ročni šeststopenjski menjalnik, s katerim voznik pravzaprav nima veliko dela, saj motorna prožnost dovoljuje več manevrskega prostora, res pa je, da na menjavanje prestavnega razmerja lahko opozarjajo številke na zaslonu med merilniki. Morda se bo komu zdelo, da ima novi A4 preveč čvrsto podvozje, da bi bila vožnja po grbinastih cestah udobno mehkobna. Konstruktorji so tudi tokrat iskali kompromis med zanesljivo lego in udobjem in se morda malo manj ukvarjali z mnenjem potnikov; rešitev ponujajo v okviru doplačilnega sistema, ki omogoča posamezne nastavitve. Vsekakor pa novi Audi A4 dokazuje, da je zrel in dodelan avtomobil, hkrati pa tudi nevaren za oba najbližja tekmeca.
Tehnični podatki
Mere: d. 4,703, š. 1,826, v. 1,427 m, medosje 2,808 m
Prostornina prtljažnika: 480 l
Teža (prazno v./ dovoljena): 1450/2000 kg
Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski
Gibna prostornina: 1968 ccm
Največja moč pri v/min: 105 kW/143KM pri 4200
Največji navor pri v/min: 320 pri 1750
Najvišja hitrost: 215 km/h
Pospešek 0-100 km/h: 9,4 s
Poraba goriva po EU norm.: 4,3/ 7,5/ 5,5 l/100 km
Emisija CO2 g/km: 144 (Euro IV)
Maloprodajna cena: 29.950 EUR
Uvoznik: Porsche Slovenija, Ljubljana