Računalnik in jaz: Internet pred televizijo
Prazniki so za nami. Upam, da uspešno in da je pred vami lepa prihodnost v letu, ki se začenja. Vsak dober začetek pomeni dobro izhodišče za nadaljevanje, pa naj si bo to doma ali v službi.
Ker smo lani končali s televizijo, pa letos začnimo z internetom, ki v Evropi ponekod že prehiteva gledanost televizije. Poznam celo nekaj ljudi, ki so novo leto dočakali pred računalnikom. Pri tem so se družili s svojimi navideznimi znanci in prijatelji ali pa so si preko klepetalnic in sporočilnih sistemov zaželeli vso srečo v novem letu. A tem ljudem pravimo odvisniki od interneta, kar pa vsekakor ni dobro. Tako kot katerikoli druga odvisnost ne.
Raziskave kažejo, da so uporabniki interneta v Evropi zelo dovzetni za novosti, ki jim jih ta prinaša. Pomembna ugotovitev zadnjih raziskav je, da je uporaba interneta, v letu 2007, v segmentu mlajše populacije, prvič presegla gledanje televizije. Internet tedensko uporablja 57 odstotkov Evropejcev. Na vzorcu desetih evropskih državah, ki so bile vključene v tovrstno raziskovanje, to skupaj obsega 169 milijonov ljudi. Ja, to pa res ni več malo ljudi.
Vsekakor je najpomembnejša ugotovitev raziskav ta, da je internet po pogostosti uporabe prvič prehitel televizijo. Ugotovitev velja za populacijo v starosti od 16 do 24 let. Kar 82 odstotkov te populacije namreč internet uporablja od 5 do 7 dni na teden, medtem ko enako časovno obdobje televizijo gleda 77 odstotkov ljudi te starosti, kar je 5 odstotkov manj kot lani. 48 odstotkov mladih več časa presedi pred računalnikom zaradi manj preživetega časa pred televizijo. Mladi za brskanje po internetu porabijo 10 odstotkov več časa kot za gledanje televizije. V vsakem primeru pa je interaktivnost in prilagodljivost na internetu večja in bolj obsežna.
Internet je čedalje bolj priljubljen tudi pri starejših. V populaciji nad 55 let je tedenska uporaba interneta, glede na leto 2006, zrasla za 12 odstotkov. Pri ženskah delež tedenske uporabe interneta zrasel za 8 odstotkov. Narašča tudi število ur, ki jih uporabniki preživijo na internetu. V povprečju za to porabijo 11,9 ure na teden. 29 odstotkov, kar znese 48 milijonov prebivalcev Evrope, jih na internetu preživi 16 ali več ur na teden. Če pomislim, da v službi presedim veliko pred računalnikom, doma pa za gledanje televizije skoraj nimam časa, potem sem hitro v skupini ljudi, ki za internet porabi več časa kot pa za gledanje televizije.
Za vse starostne razrede je značilno, da televizija sicer še naprej vodi. 75 odstotkov internetnih uporabnikov, internet uporablja 5 do 7 dni na teden, kar je 61-odstotno povečanje glede na leto 2004. Televizijo od 5 do 7 dni na teden gleda 86 odstotkov ljudi, ta delež se ne spreminja že zadnja tri leta.
Kar se tiče uporabe interneta za določen namen, močno narašča njegova uporaba za družabne mreže, ki je zanimivo za kar 42 odstotkov uporabnikov interneta. Pred uporabo interneta za komuniciranje v tovrstnih mrežah sta samo še spletno iskanje, ki ga uporablja 87 odstotkov uporabnikov, in uporaba elektronske pošte, ki jo uporablja 81 odstotkov uporabnikov. Kar 30 odstotkov uporabnikov preko interneta gleda televizijske programe ali druge video vsebine.
Zanimiv podatek je tudi, da je kar 83 odstotkov anketiranih uporabnikov interneta izjavilo, da "ne bi moglo preživeti" brez vsaj ene izmed spletnih aktivnosti. 32 odstotkov jih nujno potrebuje elektronsko pošto. 96 odstotkov uporabnikov interneta je priznalo, da na račun interneta zanemarjajo druge aktivnosti.
Internet je vsekakor medij prihodnosti, prinaša mnoge vsebine in storitve, v marsičem pa spreminja tudi delovne in življenjske navade. Preko interneta lahko nakupujemo, poslujemo, medsebojno komuniciramo in se celo zaljubljamo. Njegov vpliv na kakovost življenja je velik in pomemben, a še vedno je bistvena prvina našega življenja pristen človeški odnos. Internet izkoristimo v svoj prid, sebi v pomoč in korist, nikakor pa ne dovolimo, da nas zasvoji in potegne v svet navidezne resničnosti.