Največ denarja za Voglje
Župan občine Šenčur Miro Kozelj: "V letu 2008 bo največji projekt gradnja kanalizacije ter obnova vodovoda in ceste v Vogljah."
Na dan, ko bo v vse domove v občini prispel tokratni Jurij, bodo občinski svetniki odločali o proračunu za leto 2008. Katere so najpomembnejše investicije, ki bodo prišle na vrsto v prihodnjem letu?
»Najpomembnejši projekt v naslednjem letu bo začetek izgradnje infrastrukture v drugih delih občine. Prve pridejo na vrsto Voglje, kjer bomo zgradili kanalizacijo, obnovili vodovod in ceste ter predvidoma tudi drugo infrastrukturo, če bodo ostali upravljavci komunalnih vodov pokazali interes. Ta dela bodo zvezda stalnica kar vrsto let, vse do takrat, ko bo kanalizacija zgrajena v vseh vaseh. Za infrastrukturo v Vogljah pričakujemo sredstva iz evropskega strukturnega sklada v višini 1,2 milijona evrov. Po vrednosti sredstev iz občinskega proračuna približno enako veliki investiciji sta nadaljevanje gradnje večnamenskega objekta v Voklem in dograditev vrtca pri OŠ Šenčur. Zelo pomembni so za nas tudi nekateri drugi projekti. Na primer priprava občinskega prostorskega načrta in občinskega podrobnega prostorskega načrta, torej strateškega in izvedbenega dela prostorskega načrtovanja. Z njima bomo zagotovili osnovne smernice razvoja na področju prostorskega načrtovanja na vseh območjih v občini. Zelo pomembna je tudi priprava projektne dokumentacije za izgradnjo fekalne kanalizacije za vse vasi, kjer je še ni. To je osnovni pogoj za zagotovitev možnosti pridobitve evropskega denarja. Gre za projekte, ki bodo sposobni za izdajo gradbenega dovoljenja. Zelo pomemben je tudi sprejem lokacijskega načrta skupnega pomena za cesto Britof-Hotemaže. Računamo, da ga bomo sprejeli že v januarju.«
Kako pa kaže s cesto Britof-Hotemaže? Bodo gradbeni stroji naslednje leto že rohneli na njeni trasi?
»Sprejetje lokacijskega načrta je pogoj za pridobitev gradbenega dovoljenja in pridobitev zemljišč, kjer bo občina nudila pomoč državi oziroma Direkciji RS za ceste. Zagotovo bo pri pridobivanju zemljišč prihajalo do problemov, a trudili se bomo, da jih bomo v sodelovanju z investitorjem DRSC in ob razumevanju lastnikov zemljišč čimprej razrešili. Ne smemo namreč dovoliti, da sredstev, ki so predvidena v državnem proračunu, ne bi izkoristili. Kakor so stvari zastavljene, bo v letu 2008 potekal predvsem odkup zemljišč in objektov, pripravljena bo projektna dokumentacija in morda bodo že začeli s pripravljalnimi deli. Za nas bi bil že velik uspeh, če bo pridobljeno gradbeno dovoljenje. Glavnina del bo opravljena v letu 2009, cesta pa bo v celoti zgrajena v letu 2010.«
Na decembrski seji bodo občinski svetniki odločali tudi o povišanju cene za odvoz in deponiranje odpadkov. Dvig cen je najbrž posledica zaprtja deponije Tenetiše …
»Tako je. Ne preostane nam drugega, kot da sprejmemo sklepe za predvidene nove cene. Če deponija Tenetiše tudi v prihodnosti ne bo smela obratovati, bodo stroški odvoza in odlaganja odpadkov vsak dan višji, pokriti pa jih bodo morale občine. Če ne bomo torej dvignili cen za smeti, bi morali koristiti proračunska sredstva, s tem pa krčiti načrtovane investicije, kar je nedopustno. Naj še opozorim, da se pri problemu Tenetiš mešajo jabolka in hruške, saj se problem regijske deponije enači z vprašanjem podaljšanja obratovalnega dovoljenja za deponiranje komunalnih odpadkov. Problema sta sicer povezana, a bi ju morali vseeno obravnavati posebej. Izračun kaže, da je potreben dvig cen kar občuten – za odvoz med 40 in 58 odstotkov, za deponiranje pa kar med 433 in 543 odstotkov. V primeru sprejema bodo nove cene začele veljati s 1. januarjem 2008 oziroma po pridobitvi soglasja vlade, seveda če ne bodo pred tem Tenetiše pridobile obratovalnega dovoljenja.«
Pred dnevi je bilo uradno odprtje novega bloka pri športni dvorani v Šenčurju, kamor sta se iz občinske stavbe preselili tudi zdravstvena ambulanta in lekarna. Kaj bo občina storila z izpraznjenimi prostori na Kranjski cesti?
»Naj najprej pojasnim, da sta v novi zdravstveni postaji urejeni dve splošni ambulanti, ki sta stali približno 300 tisoč evrov, od tega je 275 tisoč evrov prispevala občina. Žal pa moram ugotoviti, da Zdravstveni dom Kranj nima zadosti zdravnikov, zato se je v novo ambulanto vselila le sedanja zdravnica dr. Barbara Vavken, na drugega splošnega zdravnika pa bomo morali še nekoliko počakati. Kar se tiče izpraznjenih pritličnih prostorov v občinski stavbi, pa jih bo občina uporabila zase, tja pa se bo preselila tudi pisarna krajevnega urada, da bo dostopna tudi za invalide. Občina bo v pritlični del selila še nekaj svojih prostorov, najbolj težko smo čakali, da dobimo prostor za arhiv, ker ga do sedaj sploh nismo imeli, vsaj ne urejenega.«
Januarja naj bi začel delovati tudi medobčinski inšpektorat. Kaj to pomeni za občane Šenčurja?
»Odlok o skupnem inšpektoratu smo že sprejeli, pogodba pa še ni podpisana, ker se z Mestno občino Kranj druge občine še nismo uspele uskladiti glede cen, verjamem pa, da se bo to zgodilo takoj v začetku januarja. Inšpektorat bo za občino pomenil močno orodje za reševanje različnih problemov. Mnogih kršitev občinskih odlokov do sedaj nismo mogli kaznovati, odslej pa jih bomo lahko – kot npr. za prekrške, kot so postavitev ograde preblizu občinske ceste, nepriklop na javno kanalizacijo, onesnaževanje občinskih cest, nepravilno parkiranje in podobno. Dogovarjamo se, da bosta inšpektor in redar občini Šenčur na voljo dva dni na mesec, v kar je všteto tudi njuno administrativno delo. Vsekakor bo začetek dela občinskega inšpektorja in redarja nova kvaliteta v reševanju marsikaterega problema, ki je bil do sedaj težko rešljiv.«