Brezpotje osamljenega jezdeca
Test: Mercedes-Benz ML 320 CDI 4MATIC
Zvezdna bitka med tremi najbolj blestečimi nemškimi avtomobilskimi znamkami se je preselila že v skoraj vse velikostne razrede in noben nov štirikolesnik ni brez agresivnih tekmecev. To velja tudi za Mercedes-Benzov športni terenec ML, ki ga z vožnjo ob boku »napadata« tako BMW X5 kot tudi Audi Q7. Čeprav imajo v Stuttgartu precej dobrih in tudi nekaj slabih izkušenj s prvo generacijo svojega modela, ni bilo nikjer zapisano, da se jim bo drugi poskus v celoti posrečil. Pa vendar, treba je priznati, da je lani novi ML povsem drugačen od svojega predhodnika, saj se mu vidi, da so ga naučili galantnega obnašanja, ki pride bolj prav na asfaltu kot v blatu. Zunanjost je ukrojena v športnem slogu in trditi, da je ML konzervativistično zadržan, bi bilo zelo krivično.
Tudi notranjost dokazuje, da hoče biti stuttgartski športni terenec uglajeni nastopač, s katerim se njegovi vozniki in njihove spremljevalke večkrat peljejo v gledališče kot do slabo dostopnih planinskih koč. Notranjost je pri prestižnejših nivojih opreme oblečena v svetlo usnje in umazani škornji v tako okolje pač ne sodijo. Pred voznikovimi očmi je germansko redoljubno oblikovana armaturna plošča s filigransko natančnimi merilniki, dostopnimi stikali, dobro oprijemljivim volanom in z velikim zaslonom na sredinski konzoli, kjer se prikazujejo podatki vseh komunikacijskih sistemov in nadzorne elektronike.
ML je tehnično vsestransko podkovan, še posebej, če je med opremo zračno vzmetenje, ki samodejno ali pa po voznikovih željah nastavlja oddaljenost karoserije od tal in čvrstost blaženja cestnih in brezpotnih grbin. Kadar je pod kolesi avtocestni asfalt, se avtomobil spusti v športno »atletsko prežo«, da bolje reže zrak in se bolje »oprime« podlage. Na brezpotjih mu pomagajo diferencialne zapore in elektronika za nadzor vožnje po spustih. Morda zaradi pametne elektronike ML res ni takšen grobijan kot čistokrvni terenci, zagotovo pa predstavlja uravnotežen kompromis med udobjem in zmogljivostmi. V tej luči gre razumeti tudi 3,0-litrski turbodizelski šestvaljnik, ki je s svojo energijo, predvsem pa z visokim navorom brez težav kos avtomobilovi teži in tudi nadpovprečnim voznikovim zahtevam. Motor je brez sence dvoma dobro pisan na kožo tega avtomobila, skupaj s samodejnim sedemstopenjskim menjalnikom pa tvori vrhunsko vozno kombinacijo. In še enkrat je treba ponoviti: v Stuttgartu več kot očitno bolje obvladujejo zapleteno menjalniško avtomatiko kot običajne ročne menjalnike.
Sicer pa je ML tudi v celoti avtomobil za gospode, ki zmorejo, hočejo in tudi znajo uživati v njegovi eleganci. Cena za takšno razkošje je seveda daleč nad zmožnostmi povprečno premožnih; še dolgo bo verjetno veljalo, da so sanje dovoljene vsem, zvezde pa dosegljive le nekaterim.
Tehnični podatki
Mere: d. 4,780 š. 1,911, v. 1,815 m, medosje 2,915 m
Prostornina prtljažnika: 551/2050 l
Teža (prazno v./ dovoljena): 2185/2830 kg
Vrsta motorja: šestvaljni, turbodizelski
Gibna prostornina: 2987 ccm
Največja moč pri v/min: 165 kW/225 KM pri 3800
Največji navor pri v/min: 510 pri 1600
Najvišja hitrost: 215 km/h
Pospešek 0-100 km/h: 8,6 s
Poraba goriva po EU norm.: 12,7/7,5/9,4 l/100 km
Emisije CO2: 249 g/km
Maloprodajna cena: 58.490 EUR (14.165.544 SIT)
Uvoznik: AC Intercar, Ljubljana