Brezpotje osamljenega jezdeca

Test: Mercedes-Benz ML 320 CDI 4MATIC

Zvezdna bitka med tremi najbolj blestečimi nemškimi avtomobilskimi znamkami se je preselila že v skoraj vse velikostne razrede in noben nov štirikolesnik ni brez agresivnih tekmecev. To velja tudi za Mercedes-Benzov športni terenec ML, ki ga z vožnjo ob boku »napadata« tako BMW X5 kot tudi Audi Q7. Čeprav imajo v Stuttgartu precej dobrih in tudi nekaj slabih izkušenj s prvo generacijo svojega modela, ni bilo nikjer zapisano, da se jim bo drugi poskus v celoti posrečil. Pa vendar, treba je priznati, da je lani novi ML povsem drugačen od svojega predhodnika, saj se mu vidi, da so ga naučili galantnega obnašanja, ki pride bolj prav na asfaltu kot v blatu. Zunanjost je ukrojena v športnem slogu in trditi, da je ML konzervativistično zadržan, bi bilo zelo krivično.

Tudi notranjost dokazuje, da hoče biti stuttgartski športni terenec uglajeni nastopač, s katerim se njegovi vozniki in njihove spremljevalke večkrat peljejo v gledališče kot do slabo dostopnih planinskih koč. Notranjost je pri prestižnejših nivojih opreme oblečena v svetlo usnje in umazani škornji v tako okolje pač ne sodijo. Pred voznikovimi očmi je germansko redoljubno oblikovana armaturna plošča s filigransko natančnimi merilniki, dostopnimi stikali, dobro oprijemljivim volanom in z velikim zaslonom na sredinski konzoli, kjer se prikazujejo podatki vseh komunikacijskih sistemov in nadzorne elektronike.

ML je tehnično vsestransko podkovan, še posebej, če je med opremo zračno vzmetenje, ki samodejno ali pa po voznikovih željah nastavlja oddaljenost karoserije od tal in čvrstost blaženja cestnih in brezpotnih grbin. Kadar je pod kolesi avtocestni asfalt, se avtomobil spusti v športno »atletsko prežo«, da bolje reže zrak in se bolje »oprime« podlage. Na brezpotjih mu pomagajo diferencialne zapore in elektronika za nadzor vožnje po spustih. Morda zaradi pametne elektronike ML res ni takšen grobijan kot čistokrvni terenci, zagotovo pa predstavlja uravnotežen kompromis med udobjem in zmogljivostmi. V tej luči gre razumeti tudi 3,0-litrski turbodizelski šestvaljnik, ki je s svojo energijo, predvsem pa z visokim navorom brez težav kos avtomobilovi teži in tudi nadpovprečnim voznikovim zahtevam. Motor je brez sence dvoma dobro pisan na kožo tega avtomobila, skupaj s samodejnim sedemstopenjskim menjalnikom pa tvori vrhunsko vozno kombinacijo. In še enkrat je treba ponoviti: v Stuttgartu več kot očitno bolje obvladujejo zapleteno menjalniško avtomatiko kot običajne ročne menjalnike.

Sicer pa je ML tudi v celoti avtomobil za gospode, ki zmorejo, hočejo in tudi znajo uživati v njegovi eleganci. Cena za takšno razkošje je seveda daleč nad zmožnostmi povprečno premožnih; še dolgo bo verjetno veljalo, da so sanje dovoljene vsem, zvezde pa dosegljive le nekaterim.

Tehnični podatki

Mere: d. 4,780 š. 1,911, v. 1,815 m, medosje 2,915 m

Prostornina prtljažnika: 551/2050 l

Teža (prazno v./ dovoljena): 2185/2830 kg

Vrsta motorja: šestvaljni, turbodizelski

Gibna prostornina: 2987 ccm

Največja moč pri v/min: 165 kW/225 KM pri 3800

Največji navor pri v/min: 510 pri 1600

Najvišja hitrost: 215 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 8,6 s

Poraba goriva po EU norm.: 12,7/7,5/9,4 l/100 km

Emisije CO2: 249 g/km

Maloprodajna cena: 58.490 EUR (14.165.544 SIT)

Uvoznik: AC Intercar, Ljubljana

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Slovenija / petek, 9. maj 2008 / 07:00

Sporočilo za javnost 1988-2008

Ljubljana - Na novem razstavišču Mestnega muzeja Ljubljana so ob dvajsetletnici Odbora za varstvo človekovih pravic na prostem odprli razstavo fotografij mojstra fotografije T...

Objavljeno na isti dan


Kronika / torek, 10. januar 2017 / 17:17

Nič odškodnine za trk z deskarjem

Rekreacijsko-turističnemu centru Krvavec ni treba plačati odškodnine Kranjčanu, ki se je poškodoval na krvavškem smučišču, enako tudi ne povzročitelju nesreče.

Radovljica / torek, 10. januar 2017 / 17:15

Obratuje tudi smučišče v Kamni Gorici

Kamna Gorica – Smučišče v Kamni Gorici je Športno društvo Partizan Kamna Gorica v spodnjem delu uspešno zasnežilo. Otroci so se lahko sankali že med božično-novoletnimi prazniki, z obratovanjem vle...

Kronika / torek, 10. januar 2017 / 17:14

Kraja priljubljene maskote

Bled – Na Bledu še vedno niso razrešili uganke, kam je zadnji lanski dan med 11. Silvestrovanjem za otroke izginila priljubljena maskota Medved Čalapinko. Unikaten kostum je neznanec ukradel po kon...

Zanimivosti / torek, 10. januar 2017 / 17:14

Slovenski konjeniki v državi SHS

Avstro-Ogrska je konec leta 1918 prenehala obstajati. Avstro-ogrski dragonci slovenskega rodu so se priključili vojski generala Rudolfa Maistra, ki je branil severno mejo.

Kranjska Gora / torek, 10. januar 2017 / 17:12

Zima vendarle tudi bela

Letošnja zima je sploh na Gorenjskem izjemno skopa s snegom, zato so ljubitelji smučanja in drsanja pretekli konec tedna izkoristili prav vsak kotiček, kjer je bilo mogoče uživati na snegu in ledu. Te...