Alenka Mirtič Dolenec

Vedno je vedela, da bo učiteljica

Alenka Mirtič Dolenec z Osnovne šole Toneta Čufarja Jesenice je bila izbrana za ustvarjalno učiteljico leta.

Pri učitelju sama najbolj cenim poštenost, odkritost in pravičnost. Tem lastnostim skušam slediti tudi sama. Mislim, da je učiteljski poklic zelo odgovoren, obenem pa zelo pester, razgiban, dan ni enak dnevu, celo ura ni enaka uri. Prav ta pestrost me je že od nekdaj privlačila in odločitve za učiteljski poklic nikoli nisem obžalovala.

Alenka Mirtič Dolenec, učiteljica razrednega pouka na Osnovni šoli Toneta Čufarja, je pred kratkim skupaj s svojo mamo Sonjo Mirtič prejela naziv ustvarjalna učiteljica leta. Naziv sta si prislužili s posebnim didaktičnim pripomočkom, ki sta ga poimenovali Učni krog čudes. Alenka letos poučuje prvi razred devetletke na Osnovni šoli Toneta Čufarja na Jesenicah. V razredu ima 26 živahnih otrok, tako da ji prav noben dan v šoli ni dolgčas. Z njo smo se pogovarjali v njenem razredu, ko so otroci že odšli domov, sama pa je z lepilom in škarjami v roki še nekaj ustvarjala … Alenka je tudi sama mamica, starejši sin Primož ima enajst let, mlajši Domen pa šest.

Učiteljica je bila vaša mama, ste torej že od malih nog vedeli, da boste šli po njenih stopinjah?

»Res je. Že ko sem bila majhna, sem se vedno igrala le šolo … Tudi kasneje me je učiteljski poklic privlačil, mogoče tudi zato, ker sem spremljala mamino delo in se mi je vedno zdelo, da je dobra učiteljica.«

Katere so tiste lastnosti, ki so iz vaše mame naredile dobro učiteljico? Ali drugače, kakšen je po vašem mnenju dober učitelj?

»Pri učitelju najbolj cenim poštenost, odkritost in pravičnost. Tem lastnostim skušam slediti tudi sama. Mislim, da je učiteljski poklic zelo odgovoren, obenem pa zelo pester, razgiban; dan ni enak dnevu, celo ura ni enaka uri. Prav ta pestrost me je že od nekdaj privlačila in odločitve za učiteljski poklic nikoli nisem obžalovala.«

Kako se razlikuje šola, v katero ste hodili vi, in šola, v kateri danes poučujete?

»Osnovna šola v času, ko sem jo sama obiskovala, se od današnje šole zelo razlikuje. Sama si ne predstavljam, da bi morala učiti izza katedra. Danes mora biti učitelj zelo dinamičen, poskrbeti mora, da se vedno kaj dogaja. Otroci pravzaprav pričakujejo, da si ves čas aktiven, da slediš novostim.«

Otroci, ki s šestimi leti, nekateri celo s petimi pridejo v prvi razred devetletke, so res še zelo majhni. Verjetno je poseben izziv poučevati prvi razred.

»V razredu imam 26 otrok. K sreči je večji del časa prisotna tudi vzgojiteljica, tako da se posameznim otrokom lažje posvetiva. Z otroki se veliko igramo, seveda pa se skozi igro tudi učimo. Veliko rišemo, pojemo, telovadimo, se učimo samostojnosti, pripovedujemo zgodbice, se opisujemo … Trudimo se, da v miru pojemo, da se poslušamo med seboj, veliko delamo na prijaznosti, zjutraj se v krogu pozdravimo … Dejavnosti morajo biti zelo pestre, kot učiteljica moram biti ves čas prilagodljiva in domiselna.«

 

Koliko pri svojem delu z najmlajšimi uporabljate učne pripomočke? Navsezadnje ste na temo didaktičnih pripomočkov tudi diplomirali.

»Učni pripomočki so zelo pomembni, saj se na ta način otroci učijo tudi prek igre. Pojem učnega pripomočka je zame zelo širok. Tudi doma imamo vsi polno »učnih pripomočkov«, od lego kock do koruznih in fižolovih zrn, pa se tega mogoče niti ne zavedamo. Zame so učni pripomoček tudi barvne ladjice iz papirja, ki jih vidite tamle na okenski polici, saj se otroci na ta način učijo barv … Potem so tu razne igre s kartami, človek ne jezi se … Pri nas doma smo se s sinovoma Primožem in Domnom ogromno igrali različne igre. Otrok se pri igri človek ne jezi se nauči orientacije, štetja, barv … Pri igri enka se lahko uči barv in štetja. Letos poleti smo pri nas veliko igrali remi, kjer se je Domen učil šteti in seštevati do sto … Gre torej za neprisiljeno učenje skozi igro. Tudi računalnik je lahko dober učni pripomoček, kajti na njem se da najti veliko dobrih didaktičnih igric. Pri tem moramo le paziti, da ima vse svoje meje.«

Didaktične pripomočke pa izdelujete tudi sami, naziv ustvarjalni učiteljici leta sta z mamo prejeli prav za Učni krog čudes. Za kakšno učilo gre?

»Učni krog čudes je učilo, ki je namenjeno učiteljem in vzgojiteljem ter otrokom v vrtcih in v osnovni šoli. Ponuja različne možnosti uporabe pri matematiki, slovenskem jeziku in spoznavanju okolja, z malo iznajdljivosti pa ga lahko uporabljamo tudi pri glasbeni in likovni vzgoji ter celo pri telovadbi. Zdi se mi pomembno, da ga lahko uporabljamo pri več predmetih, ne le pri enem. Zanimivo pa je, da so učenci, ki so ga uporabljali, sami poiskali še vrsto zanimivih rešitev in idej.«

Ga boste letos že uporabljali v razredu?

»Učni krog čudes je za zdaj izdelan v obliki prototipa. Vsekakor načrtujem, da ga bom proti koncu šolskega leta začela uporabljati tudi v svojem razredu.«

Kako pomembno pa je vključevanje staršev v šolsko delo?

»Starši se moramo zavedati, da so otroci v prvi vrsti od nas staršev, in ne od vrtca ali šole. V šoli otrokom lahko pokažemo načine in nekaj poti, kako pridejo do cilja. Pokažemo jim tudi, kako morajo vaditi, doma pa potem snov utrjujejo. Sama dajem velik poudarek sodelovanju s starši, saj mnogi otroci v šoli preživijo ogromno časa, nekateri celo več kot doma. Naveza otrok – učitelj – starši mora biti močna. Zelo pomemben se mi zdi tudi pogovor v družini in to, da sta pri vzgoji otroka prisotna oba starša. Midva z možem Markom poskušava biti pri vzgoji karseda enotna. Mislim, da tako lažje vzpostavimo pristen stik, odkrite odnose in zaupanje drug v drugega.«

In s kakšnimi občutki ste prejeli priznanje in naziv ustvarjalna učiteljica leta?

»Zdi se mi velika čast in dokaz, da stvari, ki jih delava z mamo, delava dobro. Pomeni potrditev, da so najine zamisli uporabne še za koga.«

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Gospodarstvo / četrtek, 23. december 2021 / 12:23

Čebelarski turizem deli usodo ostalega turizma

V sedanjih razmerah epidemije novega koronavirusa se slabo godi tudi čebelarskemu turizmu, a kot pravi predsednik čebelarske zveze Boštjan Noč, tako ne bo večno in je treba gledati naprej.

Objavljeno na isti dan


Zanimivosti / torek, 29. maj 2012 / 07:00

Najboljše šole bodo nagradili

Naklo - Akcijo Pozor(!)ni za okolje, pri kateri je več kot šest tisoč dijakov gorenjskih srednjih šol skozi vse šolsko leto skrbno ločevalo odpadke, bodo jutri zaokrožili z EKOpi...

Kranj / torek, 29. maj 2012 / 07:00

Mesta utripala v ritmu mladosti

Pod okriljem Plesne zveze Slovenije so v petek ulično četvorko zaplesali tudi gorenjski maturantje. Prek tisoč plesalcev se je zbralo na Koroški cesti v Kranju.

Šport / torek, 29. maj 2012 / 07:00

Anže Kopitar s kralji pred velikim finalom

Hrušičana Anžeta Kopitarja v noči na četrtek čaka prva tekma velikega finala lige NHL, ko se bo z ekipo Los Angeles Kings za Stanleyjev pokal pomeril z ekipo New Jersey Devils.

Gorenjska / torek, 29. maj 2012 / 07:00

Začeli obnovo ljubljanske obvoznice

Ljubljana - Včeraj so na odseku ljubljanske obvoznice od Celovške ceste proti Kosezam (v obeh smereh) stekla obnovitvena dela, ki bodo predvidoma potekala do 24. avgusta. Gre za...

Kronika / torek, 29. maj 2012 / 07:00

Zaradi potresa evakuirali šolo

Zaradi močnega potresnega sunka, ki se ga je čutilo po skoraj vsej državi, so okoli 9. ure evakuirali Srednjo šolo Jesenice.