Dodana vrednost
Test: Opel Vivaro Tour 2.5 CDTI Cosmo
O dodani vrednosti je govora predvsem takrat, kadar izdelki in storitve prinašajo dober zaslužek in dobiček. Pri lahkih gospodarskih vozilih se ta kategorija pojmuje predvsem kot izboljšane lastnosti za prevoz tovora ali potnikov. In pri Oplovem Vivaru Touru dodana vrednost pomeni močnejši motor, več potniškega udobja in »prirojeno« prilagodljivost potniškega prostora. Oplov srednjekategornik je »bratranec« Renaultovega Trafica, ne tako dolgo nazaj je dobil nekaj osvežitvenih potez, še vedno pa velja za eno najbolje prodajanih vozil v tem razredu. Že ob prvi predstavitvi je bilo jasno, da so bili oblikovalci dojemljivi za nove modne smernice, ki jih najbolj ponazarjata položno prirezan sprednji del in kupolasta streha, velik Oplov znak in zavihnjena žarometa pa sta pravzaprav edina »zaščitna znaka« pred zamenjavo s sorodnikom. Vivaro sprejme v potniško kabino poleg voznika še sedem potnikov. Šesterico, ki v zadnji del vstopi skozi široka drsna vrata, pričakata dve vrsti klopi, ki sta dokaj udobni, za njimi pa ostane še toliko prostora, da v prtljažnik, ki ga zaradi estetike zapirajo velika dvižna vrata, spravijo srednje velike kovčke. Kadar je potnikov le pet, se zadnja klop z nekaj ne preveč zahtevnimi potezami prevrne naprej in prostora za tovor in prtljago je občutno več.
Voznikovo delovno mesto je zasnovano v duhu (kombijevske) sodobnosti. Volan je postavljen precej položno, prestavna ročica je pri vrhu sredinske konzole in merilniki so dokaj klasični, a vseeno dobro pregledni. K vrhunsko opremljenemu potovalniku sodi klimatska naprava z režami tudi v zadnjem delu kabine in radijski sprejemnik, seveda pa tudi vrsta pripravnih odlagalnih predalov in polic. Najmočnejši in zato tudi najbolj prepričljiv stroj pod Vivarovim motornim pokrovom je 2,5-litrski turbodizel, ki skupaj s šeststopenjskim ročnim menjalnikom suvereno opravlja svoje delo; njegova glavna slabost je v tem, da pri višjih vrtljajih povzroča preveč hrupa, sicer pa gre za sorazmerno udoben in vsestransko dodelan potovalnik. Do popolnosti mu manjka zgolj nekaj fines, ki pa bi jih bilo z malce truda in dobre volje mogoče še dopolniti.
Osnovni tehnični podatki
Gibna prostornina: 2464 ccm
Največja moč pri v/min: 107 kW/146 KM
Najvišja hitrost: 170 km/h
Poraba goriva po EU norm.: 10,5/ 7,6/ 8,7 l/100 km
Maloprodajna cena: 26.150 EUR (6.266.685 SIT)
Uvoznik: GM SEE, podružnica Ljubljana