Šestnajst dni, ko je bila "superca" zakon
V nedeljo se je v Münchnu končal že 147. Oktoberfest, na prazniku piva, ki je ena najbolj množičnih zabav na svetu, si je moč privoščiti zgolj litrski kozarec hmeljnega napitka.
München – »Kaj boste dekleta, ki vse poletje niste spile niti litra piva, počele na Oktoberfestu? Ali sploh veste, da manj od »superce« ni moč naročiti?« smo morale poslušati, ko smo prijateljem pripovedovale, da na izlet v München odhajamo prav zaradi praznika piva. Ne zaradi pitja piva, pač pa, da doživimo eno najbolj množičnih zabav na svet, ki (sicer z nekaj prekinitvami) ga prirejajo že od leta 1810. Takrat se je namreč kralj Ludvik I. poročil s saško princeso Terezo, kraljevska družina je na zakusko oziroma zabavo povabila vse meščane Münchna, hkrati so priredili tudi konjske dirke. Prireditev je bila domačinom tako všeč, da so jo ponovili tudi naslednje leto in tako je prerasla v množično veselico, iz katere je nastal tradicionalni Oktoberfest, ki mu domačini pravijo tudi Wiesn, saj so šotori postavljeni v predelu Theresienwiese (to ime je dobil to princesi Terezi), krajše Wiesn.
Šestnajst dni zabave
Letos so Oktoberfest v bavarski prestolnici pripravili že v 174. ponovitvi, začel se je že 22. septembra, ko je župan Münchna Christian Ude zavpil tradicionalni »O'Zapft is!«« (Odprt je!). Zanimivo je namreč, da je bila prva zabava v čast mladoporočencema daljnega leta 1810 na 12. oktobra, nato pa se je začetek festivala pomikal vse bolj proti septembru. Nekateri sicer trdijo, da zaradi vremena, saj naj bi bil september bolj sončen od oktobra, a bolj sprejemljivo se zdi ugibanje, da je prevladala želja po veseljačenju, ki se je sedaj razpotegnilo že na celih 16 dni! V teh šestnajstih dneh zabava z glasbo in predvsem veliko hrane in pijače iz leta v leto doživlja nove presežke. Na njej prodajo okoli šest milijonov litrov piva, ki ga varijo v šestih pivovarnah. Pivo v štirinajstih ogromnih šotorih streže okoli tisoč šeststo natakarjev, poleg piva prodajo tudi ogromne količine klobas, piščancev, svinjskih krač, prest in vsega drugegaega, s čimer pivo laže steče po grlu.
Oktoberfest se splača
Tako so lani (letos številke še niso dokončno znane) po zaključenem veseljačenju izračunali, da je Oktoberfest Münchnu prinesel skoraj milijardo evrov, od tega jih je bilo manj kot polovico povezanih neposredno s prizoriščem, drugo pa so turisti iz vseh koncev sveta zapravili drugje, največ po hotelih, ki so bili v teh dneh nabito polni. Seveda je v času Oktoberfesta šlo odlično tudi vsem drugim gostincem in trgovcem v mestu, polne so bile vse mestne znamenitosti, celo cerkve in stolnice.
Tudi sicer varčnim Nemcem te dni ni bilo težko odpreti denarnic, čeprav se je cena »superce« gibala med sedem in devet evrov. Tudi mi štiri smo si privoščile vsaka svoj vrček in ga – z veliko truda - tudi spile!