Dvojna logika

Test: Fiat Grande Punto 1.3 M-Jet 16V Dualogic

Ko je bil italijanski Fiat pred tremi leti povsem na tleh, so morali začeti iskati rešitelja. Zato se je rodil Grande Punto, ki bi lahko mirno prilezel na avtomobilski svet tudi kakšno leto prej, kajti njegovemu predhodniku že dolgo niso več cvetele tržne rožice. Po nekaj oblikovno dolgočasnih modelih, se je Fiatovim stilistom, ki so na pomoč spet poklicali slovitega italijanskega avtomobilskega krojača Giorgeta Giugiara, posrečilo ujeti pravo mero športnosti, ki so jo znali spojiti s prostornostjo potniške kabine. V Grande Puntu spredaj dobro sedijo tudi dolgini in na zadnji klopi si potnikom ni treba gristi kolen, prtljažni prostor je v okviru velikostnih pričakovanj. Tisto, kar gre v notranjosti najbolj v nos, je precej nekakovostna plastika armaturne plošče.

Motorni repertoar pri Grande Puntu zaznamujejo predvsem dizelski motorji in 1,3-litrski štirivaljnik je že preizkušen stroj, ki je od lani lahko nadgrajen še z robotiziranim mehanskim menjalnikom. Menjalnik sliši na ime dualogic, kar pomeni, da se je mogoče v celoti prepustiti avtomatiki ali pa s pomikanjem ročice po svoje določati čas za prestavljanje. Vse skupaj poteka dokaj gladko, a še vedno prepočasi, da med delom menjalnika ne bi bilo zoprnega »počepanja«, zdi pa s tudi, da ta motor ni najprimernejši za ukazovanje menjalniške elektronike, čeprav se ta najbolje izkaže v prometno natrpanih mestnih središčih. Grande punto se v ovinkih zvesto drži začrtane smeri, manj natančen je volanski mehanizem na odprtih cestah, ko je treba avtomobil precej loviti. A kljub nekaterim manjšim pomanjkljivostim se zdi, da Grande Punto kar dobro vozi ob bokih tekmecev. Morda kombinacija turbodizelskega motorja in robotiziranega menjalnika v vseh pogledih res ni posrečena, kar pa še ne zamegli solidnega skupnega vtisa.

Osnovni tehnični podatki

Gibna prostornina: 1248 ccm Največja moč pri v/min: 66 kW/90 KM

Najvišja hitrost: 175 km/h

Poraba goriva po EU norm.: 4,0/ 5,9 l/100 km

Maloprodajna cena: 15.370 EUR (3.683.267 SIT)

Uvoznik: Avto Triglav, Ljubljana

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Zanimivosti / sreda, 21. julij 2021 / 10:22

Prtljaga

Ko se na dopust odpravimo z avtom ali avtodomom, s količino prtljage navadno ne skoparimo prav dosti. Z menoj gre skorajda celotna vsebina kopalniške omarice, obutev vseh vrst in oblačila...

Objavljeno na isti dan


Razvedrilo / torek, 12. avgust 2014 / 07:00

Uroševa deseta obletnica

Konec avgusta, natančneje 29. avgusta 2014, bodo na odru ljubljanskih Križank znova združili moči legendarni džezovski orkester Big Band RTV Slovenija z dirigentom Lojzetom Krajnčanom in slovenski...

Razvedrilo / torek, 12. avgust 2014 / 07:00

Alojzevih sedemdeset

Alojz Stražar je letos na oder Poletnega gledališča Studenec postavil veseloigro Veselica v dolini tihi. Mi smo ga pa tik pred premiero ujeli v fotografski objektiv ob ‘darilu’, ki ga je prejel ozi...

Razvedrilo / torek, 12. avgust 2014 / 10:42

Nova hiša, vnuk in vrnitev domov

Letošnje leto je za znano slovensko družino Bešter nekaj posebnega. »Zelo stresno, pa tudi zelo lepo,« pravi Nataša Bešter, ki jo večina pozna kot veliko ljubiteljico živali in kot voditeljico oddaje...

Kronika / torek, 12. avgust 2014 / 10:39

Vozili brez pravega počitka

V tritedenskem nadzoru poklicnih voznikov so mobilne enote finančne uprave odkrile kar 154 kršitev, kršiteljem pa izdale za 160 tisoč evrov plačilnih nalogov.

Kronika / torek, 12. avgust 2014 / 10:38

Sedanje vodstvo meni, da Iskratel ni bil oškodovan

Kranj – Sedanje vodstvo kranjskega Iskratela se je odzvalo na kazensko ovadbo zaradi lastninjenja Iskratela v letu 2009, o čemer smo poročali v pe­tek. Pojasnjujejo, da Gorenjska banka za 45 tisoč...