Nova črna lista podražitev
Zveza potrošnikov Slovenije je v okviru spremljanja cen po uvedbi evra pripravila novo, zadnjo listo nesorazmernih podražitev izdelkov in storitev.
Ljubljana – Zveza potrošnikov je v sodelovanju z Mednarodnim inštitutom za potrošniške raziskave pripravila v okviru projekta Spremljanje cen ob prehodu Slovenije na evro še zadnjo, sedmo »črno listo« nesorazmernih podražitev izdelkov in storitev, ki upošteva podražitve od lanskega februarja do letošnjega avgusta. Pri izdelkih je na vrhu lestvice z 52-odstotno podražitvijo Mercatorjev 500-gramski polbeli hlebček, za katerega v trgovskem podjetju zatrjujejo, da cene niso spreminjali od 1. februarja 2004 in da so ga 5. julija letos izločili iz skupine izdelkov s trajno nizkimi cenami. Sparov krompir za pomfrit se je podražil za 49 odstotkov, podražitev naj bi bila posledica zvišanja nabavne cene, pri tem pa naj bi trgovsko maržo celo znižali. Na tretjem mestu lestvice je s skoraj 39-odstotno podražitvijo Hoferjev pomarančni sok Sweet Valley iz 100-odstotnega pomarančnega koncentrata, razlog za cenovni »skok« pa naj bi bila visoka podražitev koncentrata zaradi manjšega pridelka pomaranč.
Pri storitvah je na prvem mestu skoraj 37-odstotna podražitev mesečne vozovnice za starejše občane, pri tem pa v Ljubljanskem potniškem prometu navajajo, da je bila zadnja podražitev junija 2004 in da so z uvedbo enotne upokojenske vozovnice uvedli nekatere nove ugodnosti. Javno podjetje Komunala iz Murske Sobote je ceno vode za gospodinjstva zvišalo za skoraj 36 odstotkov, cena pa je kljub podražitvi še vedno med najnižjimi v Sloveniji. Na tretjem mestu lestvice je Corso Bar iz Ljubljane, ki je kavo podražil za 30 odstotkov, na 1,3 evra.
V zvezi potrošnikov ob tem ugotavljajo, da se storitve dražijo močneje kot izdelki, pri tem pa posebej izpostavljajo bančne storitve, ki se bolj ali manj dražijo že dve leti. Ob že izvedenih in še napovedanih podražitvah so zaskrbljeni, da bo drugi val podražitev izničil dobre rezultate v prvih mesecih po uvedbi evra. Medtem ko se ne spuščajo v razprave, kakšne trgovske marže so primerne, pa omenjajo, da je na trgu bencinov marža določena v znesku in ne v odstotkih kot v trgovinski dejavnosti.