Do rušitve pri Proju ni prišlo
Avtoprevoznik Matevž Proj je za svojo črno gradnjo dobil sklep o izvršbi, ki naj bi se zgodila 20. avgusta. Zgradbo je zaparkiral s kamioni, pooblaščenih izvajalcev rušitve pa ni bilo od nikoder.
Medvode – K znanemu medvoškemu avtoprevozniku Matevžu Proju, ki ima skupaj kar 150 kamionov in zaposluje okrog 200 delavcev, naj bi 20. avgusta prišli rušit zgradbo, v kateri ima delavnico, pisarne in stanovanja za približno dvajset tujih delavcev, ki vozijo zanj. Njena velikost je 25-krat 20 metrov. Zgrajena je bila leta 1989 in je črna gradnja, kar je tudi razlog, da je Proj od gradbene inšpekcije Ministrstva za okolje in prostor 8. avgusta dobil sklep o dovolitvi izvršbe odločbe, ki jo je sicer že maja 1990 izdala Urbanistična inšpekcija Mestne uprave za inšpekcijske službe Ljubljana. Odločba je Proju nalagala, da, če ne bo zemljišče sam vzpostavil v prvotno stanje, bo to opravil pristojni inšpekcijski organ na stroške investitirja. Do tega ni prišlo, pravzaprav se 17 let v tej smeri ni zgodilo nič. Vmes Proj zgradbe ni podprl, jo je pa še povečal.
Tudi 20. avgusta rušenja ni bilo. Poleg tega je Proj zgradbo zaparkiral z nekaj deset tovornjaki. »Napovedal sem, da se bom branil z vsemi silami. Zgradbo smo zaparkirali,« je pojasnil dva dni pred predvidenim rokom rušitve in nadaljeval: »Včasih so se branili proti Turkom tako, da so delali obzidja, mi smo se zaparkirali s tovornjaki. Ustavil sem četrtino voznega parka, izguba bo zaradi tega precejšnja. Že dolga leta se mi dela krivica. Pred leti so mi očitali davčne utaje, vse nedokazano, tako da me ljudje še danes grdo gledajo, češ kakšna baraba sem. Še nikdar nisem nikomur nič naredil. Trideset let že delam, niti dva dni nisva bila na dopustu. Sem velik davkoplačevalec.«
Tako Proj kot njegova partnerica Joži Sršen se zavedata, da zgradba je črna gradnja. »To je res, vendar smo se ves čas prizadevali za legalizacijo stavbe, ki je na zazidljivem zemljišču, do katere pa nikoli ni prišlo,« pojasnjuje Joži Sršen, ter nadaljuje: »Očitno je glede te predvidene rušitve vse skupaj dobro načrtovano in za pojasnilo nismo mogli dobiti nikogar, saj je čas dopustov. Pisali smo celo Janši, zaposleni tudi Drnovšku, pa ni bilo nobenega odgovora.« Proj je takoj po prejemu sklepa o dovolitvi izvršbe pri UE Ljubljana Šiška podal novo vlogo za izdajo gradbenega dovoljenja, ter se s pravnim zastopnikom, Odvetniško družbo Čeferin, zoper ta sklep pritožil in podal predlog za odlog izvršbe.
Omenjena zgradba pa ni edina črna gradnja pri Proju. Brez dovoljenj so zgrajena tudi parkirišča. »So na zazidljivi parceli. Naredil sem lovilce olj, parkirišča tudi asfaltiral, vse v upanju na papirje. Ko smo namreč kupili zemljišča, je v lokacijski informaciji pisalo, da je dovoljena gradnja obrtnih objektov in ureditev parkirišč, sedaj pa parkirišča v novem planu tukaj niso več predvidena,« pojasnjuje Proj. Župan Stanislav Žagar na to odgovarja: »Z rušitvijo objekta, ki stoji na zazidljivem zemljišču, občina nima nič. Vlogo za gradbeno dovoljenje so mu kot nepopolno zavrnili na Upravni enoti. Kar se pa parkirišč tiče, je vsebinska sprememba pri predlagani strategiji v tem, da parkirišča niso več predvidena na tem mestu, temveč se selijo na tisti del predvidene obrtne cone, kjer je bivše smetišče, ki ni primeren za gradnjo stavb, je pa primeren za parkirišča.«